donderdag 22 oktober 2009

Douwe en Sjouwe!

Dit zijn Douwe en Sjouwe een ontwerp van atelier Tintangel, net zoals de Stormloper gemaakt van dik naaldvilt. De mutsen zijn nat gevild van mooi merinowol, dat vind ik altijd erg leuk om te doen!


I.p.v. het mandje wat je van stokvilt en raffia moest maken heb ik voor een rieten mandje gekozen.Ik vond dat leuker want nu kunnen Douwe en Sjouwe het mandje wat hoger van de grond af sjouwen.
In het mandje ligt een geprikte pompoen, het ontwerp heb ik van een viltcollega van " het Poppenhoekje" , zo weet ik zeker dat hij lang goed blijft ;-)!



Manlief is weg van de twee en heeft al gevraagd of hij er ook eentje mag hebben voor op zijn bureau.
Douwe en Sjouwe doen hem denken aan Douwe Dabbert die vroeger op de achterkant van een of ander stripblad stond.



Zoals jullie misschien al voelen aankomen, de derde is in de maak.....Douwe, Sjouwe en ..Stouwe?
Zoiets kan je als vrouw toch niet weigeren als je knutsels zo gewaardeerd worden ;-)! Gelukkig is het vilt ook los te koop en kan ik er zo nog een voor manlief maken.


Fijne dag!
Groetjes,
Corina

12 opmerkingen:

Té la mà Maria - Reus zei

very good blog, congratulations
regard from Reus Catalonia
thank you

Heleen zei

Ze zijn geweldig Corina!
Inderdaad leuk als het gewaardeerd wordt!
kan je het dikke vilt ook loskopen in dezelfde kleur?
Heleen

Corina zei

Hoi Heleen, Ja, bij Poppenjans is het los te koop!
Groetjes Corina

Mascha zei

Ik vind ze geweldig. Vooral met het mandje. Schitterend. Groetjes Mascha

Miriam zei

Ze zijn erg leuk Corina en wat heb je een leuke weblog!
Geen hyves, maar lekker hier buurten!
Veel knutselplezier en veel succes met je weblog!
Groetjes van Miriam

Jannie zei

Geweldig mooi gemaakt.
Groetjes Jannie

THEA zei

Doe niet flauw Corina...en maak voor hem ook zo'n stelletje!!!Fijn dat het gewaardeert word, en dan kan hij er op kantoor mee pronken !!

Heel erg leuk toch!
Zo moeten de collega's van m'n man regelmatig mijn tuinblog bewonderen!!Heerlijk als je man trots op je is!!

Groetjes Thea
Vergeet ik nog bijna om te zeggen dat ik vooral het mandje met de pompoen beeldig vind!!

Anoniem zei

Ohohoh Corina, ik ben weg van je mandje en natuurlijk van je pompoen! Creatieve geest!
Groetjes Margreet

Corina zei

Dank jullie wel allemaal!
@Miriam, kom maar lekker hier buurten hoor!!
@Thea, ik heb er al eentje aan hem meegegeven!
Hij maakt maandag een foto!
Groetjes Corina

Corina zei

hI HI, Manlief heeft al foto's gemaakt van Douwe op zijn bureau afgelopen vrijdag...dat vind ik wel erg leuk, ik zeg net maak je maandag een foto dan kan ik hem er op zetten, zegt hij Die heb ik al gemaakt gisteren ;-)!
Groetjes Corina

Richarda en Robin zei

hey , leuk gemaakt ! wij hebben ook douwe en sjouwe en zijn heel benieuwd met hoe je dat hebt gedaan met het natvilten van de hoed en pompoen ! zou je dat misschien wel willen uitleggen ? het is onze eerste keer namelijk dus hebben nog nooit gedaan! hopen hier wat op te horen.
Groetjes , Richarda en Robin

Corina zei

Hallo Richarda en Robin, jullie knnnen me een mailtje sturen met jullie vraag dan zal ik het proberen uit te leggen!
Groetjes Corina