vrijdag 16 oktober 2009

Hortensia's


Wij hebben in de tuin een aantal hortensiastruiken staan die dit jaar rijkelijk hebben gebloeid.
Een schitterend gezicht in de zomer maar nu in de herfst verkleuren ze naar de mooiste tinten roze/rood.
Ik wilde daar graag wat mee gaan doen, een hortensiakrans had ik al gemaakt voor bij de braampjes maar was eigenlijk op zoek naar iets anders maar wat?



Op de log van Thea en Laura zag ik een hart die ze gemaakt hadden van hortensia's, zo mooi!
Thea had hem van een ijzeren kledinghanger gemaakt en Laura van een stuk ijzerdraad in hart vorm gebogen.
Ik heb ze ook van ijzerdraad gemaakt, een leuk werkje om te doen!
Eerst de hortensia's geknipt, wat een spinnen en slakjes zaten er in, ze lopen volgens dochterlief nog in de keuken....!
Daarna op het ijzerdraad gebonden, ik had al snel de smaak te maken en heb er drie gemaakt, de eerste ben ik natuurlijk al kwijt aan dochterlief (21).

Wat erg straks " moet" ik er nog meer gaan maken maar nu eerst het HH en dan zien we wel weer!
De hortensiakrans heb ik voor mijn schoonzusje gemaakt, die had ik beloofd voor haar te maken!

Fijn weekend!
Groetjes,
Corina

11 opmerkingen:

Barbara zei

Hai Corina, heel erg mooi, hoor! Ik heb ook twee van die prachtige hortensiastruiken in de tuin, maar ik ben bang dat ik niet zo handig ben als jij ... ;)
Groetjes, Barbara

-::Maris::- zei

Erg, erg mooi!!!

Natascha zei

Ik ben gek op hortensia's maar ben helaas niet in het bezit van groene vingers, dus bij mij geen plant in de tuin te vinden...
Groetjes Natascha

Arna zei

Wat mooi Corina, ik moet me inhouden om de hortensia's die de buurvrouw aan de straat heeft staan niet te plunderen :) Heb je toefjes hortensie aan het ijzerdraad gebonden?

Corina zei

Dank jullie wel allemaal!
@Arna, ja de toefjes heb ik met binddraad vastgezet, het is ook van ijzerdraad maar dan dat hele dunne op een houten klosje.
Groetjes Corina

Ida zei

O Corina, wat een prachtig geheel, zo kun je ze natuurlijk ook van vilt maken ;-)

Gera zei

Hoi Corina,

geweldig! !! Mijn vingers kriebelen, maar helaas, onze struiken hebben vrijwel niet gebloeid (geloof ik iets te enthousiast gesnoeid...)
groetjes, Gera

THEA zei

Zoooooo...jij was ijverig!!
Ze zien er heel leuk uit, Corina.

Is ook zo'n mooi spul om mee te werken, niet?
Ik wil er ook nog een paar maken,nu kan het nog.
Straks zijn ze helemaal verregend!!

Fijne zondag.

THEA zei

Hier is de link van mijn kleerhanger.Als je wilt kun je die gebruiken.

Sowieso leuk dat je weer een link naar mijn blog geplaatst hebt!!

http://creabythea.blogspot.com/2009/09/oude-kleerhanger.html

Groetjes Thea

Corina zei

Hoi Thea, inmiddels heb ik nog 6 grote en een klein hart gemaakt, zo leuk om te doen en niet echt moeilijk met een groots resultaat, ik heb voorlopig genoeg kado's om weg te geven ;-)!
De link naar je log heb ik veranderd, dank je wel!
Groetjes Corina

Anoniem zei

Heerlijke kransen! Ik ga eens kijken hoe mijn hortensia's erbij staan haha. Vast niet zo mooi als deze. Groetjes Margreet