vrijdag 2 oktober 2009

Kastanjeslinger!

Gisteren kwam mijn jongste dochter Allysa trots
thuis met een zelfgemaakte kastanjeslinger.
Ze was gelijk uit school naar een vriendin gegaan waar ze kastanjes hadden gezocht en er een schitterende kastanjeslinger van hebben gemaakt. Is hij niet prachtig geworden?











Het zijn kastanje bolsters die ik nog niet eerder heb gezien namelijk zonder stekels! De kastanjes zijn ook veel ronder dan diegene met stekels.
Zoals jullie op de foto zien is ze er helemaal blij mee, en moeders ook!
" Hang hem maar mooi boven de hersfttafel " zei ze vanmorgen tegen me.
Dat gaan we vanmiddag samen  doen!




Ik heb een begin gemaakt met de pompoenkoets, alles geknipt behalve de muisjes, de pompoen zit al een beetje in elkaar.Hij moet nu gevuld worden met wol en dan afwerken.
Gera, complimenten voor het patroon, het is zo knap in elkaar gezet en ik volg het letter voor letter en tot nu toe nog geen bijzonderheden!

Ik ga er vanavond weer mee verder, ik ga eerst een zeepslinger maken voor Allysa's vriendin, die heeft morgen een feestje!


Fijne dag!
Groetjes,
Corina

10 opmerkingen:

Chantal zei

De kastanjeslinger mag er zijn, leuk hé hoe ze daar zo mooi mee bezig kunnen zijn.
Ik had het verhaaltje nog niet gelezen en alleen naar de foto's gekeken toen mij ook al opviel dat het zulke vreemde bolsters waren. Ik dacht eerst (toen ik de foto nog niet vergroot had) dat je ze zelf had gevilt. Heel apart ik had ze ook nog nooit gezien. Wie weet een nieuw soort hahaha.
En wat leuk je koets!! Dat schiet toch al lekker op. Heerlijk, ik ben zo benieuwd naar het resultaat. Wat een mooi formaat hé.
Ik wens je een fijne dag, lekker kliederen met zeep en vanavond verder met de koets,

Groetjes,
Chantal

THEA zei

Heej wat toevallig..ik vond ook zo een boom een paar weken geleden samen met mijn kleinzoon.De bolster met vrucht aan het steeltje, heb ik in een krans verwerkt.Kijk maar bij de moskrans!
Hier waren de kastanjes die er inzaten ook kleiner.En de bladeren van de boom lijken meer op notenbladeren!
Ik vind de kastanjeslinger wel heel leuk geweorden.Leuk dat je zulke leuke dingen van die vruchten kunt maken.
Veel plezier met je zeepslinger maken,ik heb er een paar gekocht, maar zelf maken is natuurlijk veeeeeeel leuker!
Groetjes Thea

Corina zei

@Chantal, dank je wel ik zal het aan haar doorgeven!
Ik ben ook erg benieud hoe de koets is als hij af is!
@Thea, ik heb gekeken naar je moskrans, wat een toeval het zijn dezelfde, leuk om ze in een krans te verwerken, staat enig op de voordeur...nu nog een krans met tijd!
Groetjes Corina

Barnyard Country Gifts zei

Dat vind ik nou zo leuk aan de herfst. Al die mooie en leuke dingen die je kan maken. Wij zijn hier oook uren zoet mee.
Ik heb trouwens een leuke verrassing voor je. Ik heb je een award gegeven. Ga naar mijn weblog en haal je award van mijn site af. Je mag hem doorgeven aan 2 andere bloggers.
Fijn weekend, Annemieke

Natascha zei

Wat een leuk ideetje die slinger zo met die kralen ertussen...die ga ik onthouden voor mijn eigen dochter.
Groetjes Natascha

Rianne zei

Slingers zijn altijd leuk. Zeker als het resultaat zo mooi is geworden. Elk jaar maken wij ook herfstslingers. Zal ze ook eens op mijn log zetten. Corina het is gelukt om je toe te voegen aan mijn weblog.
Een fijn weekend en freubelse.

Atelier de Vier Jaargetijden zei

Wat een mooie slinger heeft je prachtige dochter gemaakt! Hoe oud is ze ?
Groet Thea

Corina zei

Hoi Thea, Allysa is in Mei 10 jaar geworden!
Groetjes Corina

Anoniem zei

Dag Corina
leuk dat je op mijn blo kwam neuzen.
Ben nu even bij jou aan het buurten,wat prachtig allemaal heel mooi! geniet ervan
tot blogs groetjes
Constance

Gera zei

Hoi Corina en Allysa,
Wat een prachtige slinger!! Zou hier ook mooi staan :-).
Dankjewel voor je compliment over de koets!

groetjes, Gera