woensdag 28 oktober 2009

Zwarte pietenkrans!


Tijdens de handwerkbeurs heb ik het pakketje de Trapezepietjes van atelier Anemoontje gekocht.
Ik had nog niet eerder een pietje met een tricot hoodje gemaakt en vond deze pietjes wel erg leuk.

Vorige week had ik ze geknipt en had zoiets van pfff nu nog maar niet, het is nog geen Sinterklaas. Weggelegd om er vervolgens een paar dagen later heel enthousiast mee verder te gaan met het idee om meer pietjes te maken en er dan een soort pietenkrans van te fabriceren!




De pietjes moeten eigenlijk aangekleed worden met een soort van bruin vilten hansopje met handjes en voetjes.
Dat heb ik niet gedaan, ze hebben tricot handjes en de beentjes heb ik met een stukje bruin vilt gefestoneerd.
Ik vond dat makkelijker en uiteindelijk zie je geen verschil.




Op de krans zitten kleine lampjes, ze werken op een batterij , die zit verstopt in de schoorsteen.
Ik heb zo getwijfeld of ik de krans zou omwikkelen met donker blauwe wol...maar heb uiteindelijk voor jute gekozen, anders werd het misschien te donker.

Al met al ben ik blij met  het resultaat, hij is lekker kleurrijk geworden en met de lampjes aan erg gezellig 's avonds!



Fijne dag!
Groetjes,
Corina


31 opmerkingen:

Ingrid. zei

Wat is die mooi geworden ! En blauw zou idd wat donker worden denk ik... Erg leuk met die lampjes . Laat de sint maar komen ; jij bent er klaar voor ;-)
Creatieve groet van Ingrid.

-::Maris::- zei

Ik vind hem erg mooi geworden, leuke achtergrond met de boom en maan, zoiets wil ik ook wel gaan maken...bedankt voor het idee!!

Mascha zei

Het is weer top wat je gemaakt hebt. Zo leuk. Volgens mij krijg je nu een extra cadeautje van de Sint. Groetjes Mascha

THEA zei

Oooo wat leuk !! Erg kleurrijk....maar dat mag met pietjes!!Ik vind ze prachtig!!

Ook leuk ja met die lampjes!!Heb je hem al hangen? Dan kun je er lang van genieten!!!!

Heel heel erg leuk!

Ineke zei

Wat een ontzettend leuke krans,vooral met die lichtjes er in.Ik denk dat mijn oppaskindjes dit ook erg leuk zullen vinden(mijn eigen jongens ook trouwens)

Anoniem zei

Corina wat een topper zo!!! Complimenten, wat mooi.
Liefs Carla.

Esther zei

Wat een mooi pietenkrans en zo mooi opgelost met de handjes en voetjes geweldig.
Groetjes Esther.

Liane zei

Wauw, wat een superleuke krans is dit !!! Hoe kom je toch altijd op het idee om iets op zo'n manier te decoreren ?! Met die lichtjes, echt heel erg leuk !

Groetjes, Liane

Tineke zei

Hi Corina,

Wat een mooie krans heb je gemaakt zeg! En wat leuk dat je er ook bijschrijft wat je overwegingen waren bij het maken ervan. En die lichtjes? Enig, ze voegen echt wat toe.

Hilda zei

Oooooooooooooo Corina, wat heb jij WEER een gave creatie gemaakt. Jij hebt altijd van die super leuke deco ideeen.
Ik vind Sinterklaastijd een supertijd, ondanks dat Kelly 14 jaar is, geniet ik er nog volop van.
Dus deze creatie mag zeker nu ook wel bij mij on de kamer hangen hihihihi.
Ik heb je blog gelijk onder favorieten gezet!!!! Kan ik elke dag even genieten van je gave creaties.

Groetjes Hilda

Corina zei

Dank jullie wel voor alle reakties!
@Thea, hij hangt nog niet op de goede plek, vanavond hangen we hem op, hij hangt nu aan de kast te bungelen!
Groetjes Corina

Rianne zei

Een super leuk idee. Sint zal het ook vast erg leuk vinden.[ik ook hoor]. Ik kom ook al echt in Sinterklaas stemming. Moet ik ook maar aan de slag. Groetjes Rianne.

Francien zei

Oh Corina wat heb je dat mooi gemaakt en wat een leuk log heb je...bedankt voor je lieve berichtje op mijn blog...kom zeker vaker bij je kiken...
groetjes Francien.

Barbara zei

Wauw Corina! Wat een prachtige pietenkrans! Zo'n krans wil ik ook graag maken! Heel mooi! Groetjes, Barbara

Jannie zei

Petje af Corina. Ik vind je pietenkrans schitterend!!!!
Groetjes Jannie

Brigitta zei

Hallo Corina,
Bedankt voor je bezoekje en jij maakt echt schitterende viltcreaties, daar zou ik me dus niet aan wagen. Ieder zijn ding denk ik dan maar ;-) zou er denk ik heel nerveus van worden al die minidingetjes
Kom hier zeker nog een keer weer rondneuzen.

Groetjes
Brigitta

Mama Monique zei

Wat een gezellige boel op de foto's! Zo willen we allemaal wel genieten van die zwarte ondeugden, niet? ;o)

Corina zei

Wat een prachtige krans!

Corina zei

Dank jullie wel voor alle leuke reakties!
Groetjes Corina

Anoniem zei

Corina, je hebt het allemaal wel weer extra leuk gemaakt, mijn complimenten. Leuk je ontmoet te hebben op de handwerkbeurs, nu heb ik een gezicht bij deze prachtige weblog!

Natasja zei

Hij is prachtig, Corina!! En erg leuk om ze zo op die krans te zetten. Die lapjes maken het echt helemaal af!!
groetjes,
Natasja

Anoniem zei

Ohhhhhhh Wat schattig allemaal
heel mooi die pietjes
en leuk Corina
als je gezellig langs komt
groetjes
Constance

maya zei

Mooi zo met die lampjes erin!

Corina zei

Dank jullie wel voor alle leuke lieve reakties!!
Groetjes Corina

Yukiko zei

Ooooh wat is deze leuk zeg!! Prachtig gewoon, die gaat op mijn verlanglijstje!

Anoniem zei

Ha Corina,

Ik heb de meeste van jouw creaties al live kunnen bewonderen maar deze site is ook geweldig. Leuk die beschrijvingen erbij en je hebt mij weer helemaal enthousiast gemaakt.

Groetjes,
Mariska

Corina zei

Hoi Mariska, ben je al aan de pietenkrans begonnen?
fijn weekend!
Groetjes Corina

'T atelier zei

Heel erg mooi!

Saskia zei

GEWELDIG!!!

Mama Krieltje zei

Ik kwam hier via Pinterest en moet echt even zeggen dat ik dit echt geweldig vind.
Wat een super leuk idee! Het laat maar zien dat Sinterklaas bij jong en (tussen twee haakjes) 'oud' leeft.

Liefs,
Mama Krieltje

Joke zei

Wat een prachtige krans. Ik ben via Pinterest op zoek gegaan naar inspiratie voor een Sinterklaas krans en vind deze helemaal geweldig. Ook bedankt voor de link waar de pakketjes te koop zijn! Heb jij meerdere pakketjes gekocht (in één trapeze pakket zitten twee pietjes)?

Groetjes Joke