vrijdag 27 november 2009

Koolmees!





De koolmees voor manlief heb ik gisteren gemaakt, als het goed is staat hij nu op zijn flat screen. Ik ben benieuwd hoe hij hem heeft bevestigd, het lijkt mij nogal moeilijk….!


Deze leuke koolmees is van de pindaslinger van Atelier Septemberspring, die ik al eerder heb gemaakt.
Heel erg leuk om doen, nog een beetje napret van het maken van de pindaslinger, bij de eerste koolmees moet je even goed lezen wat er staat en gewoon uitvoeren en bij de tweede, derde, vierde word het steeds leuker! Voor je het weet heb je er een verslaving bij maar ik wil nog zoveel maken…..!
Op de foto's zit de koolmees in de vogelboom, die heb ik een aatal jaren geleden gemaakt, hij staat er nu wat te vroeg maar de Kauwtjes en dikke Dollie maken er goed gebruik van!


Fijn weekend!
Groetjes,
Corina








Manlief stuurde me net de foto's van de "werkende" koolmees, hij heeft hem met zijn pootjes tussen de key cord kunnen klemmen!
Ik vind hem erg leuk staan, toch veel gezelliger werken zo ;-)

18 opmerkingen:

Rianne zei

Hallo Corina. Ik moest eerst goed kijken is ie echt of niet. niet dus, maar erugh leuk. Deze voederpaal heb ik jaren geleden voor een kerstmarkt van de peuterzaal gemaakt. Over de 100 hebben we gemaakt ik kon geen bezem meer zien. Wel goede verkoop gehad dat wel. Ben benieuwd naar je volgende creatie,
. Groetjes Rianne.

Chantal zei

Wat leuk zowel je vogel als je vogelboom. Wat een super idee zeg. Erg leuk!!!
Ben ook benieuwd naar de bevestiging van de koolmees :-). Ik denk dat hij nog wel een keer op het toetsenbord ligt.

Fijn weekend!!
groejtes, Chantal

Gera zei

Hoi Corina,

Geweldig!!! Wat een leuke foto's (en verhaal!!)
De vogelboom vind ik ook wel heel erg leuk! nooit eerder gezien.

groetjes, Gera

Gera zei

p.s. wie/wat is dikke Dollie? :-)

groetjes, Gera

Gera zei

nog een p.s.
Je kunt ook heel gemakkelijk een vetbol prikken van wol!

groetjes, Gera

Ingrid. zei

...als 'ie ze nou maar niet ziet gaan vliegen ;-)
Fijn weekeinde , groetjes van Ingrid.

Corina zei

@Gera, Dikke Dollie is een duif die altijd in de buurt van ons huis zit en erg tam is, we hebben haar Dollie genoemd naar de duif van Pluk van de Petteflet.
Goed idee van de vetbollen!
Groetjes Corina

Gerda Hartman zei

Super leuk zeg. Ik heb inmiddels het patroonblad ook in huis en al wat vilt er voor. Nu nog even tijd .........

Mascha zei

Ze zijn net echt. Leuk zo die vogelboom.
Groetjes Mascha

Esther zei

Hoi Corina wat leuk zo bij de computer je man mag wel oppassen dat er nergens een raam open staat,(zo echt) ach maakt ook niet uit gezelliger dan hier wordt het vast niet, want buiten is het niet echt gezellig(voor de vogeltjes)groetjes esther.

Tineke zei

Corina, wat een leuk idee! Wat zal jouw man gezellig werken enne.... af en toe aan je denken als hij het vogeltje ziet...Fijn weekend.

else zei

Hoi Corina,
Je hebt me helemaal overtuigt.Hij is zo leuk!!
Ik ga hem ook maken.En je appeltjes hebben me ook weer geinspireerd voor een ander project.Dank je!

Barnyard Country Gifts zei

Wat een schatje. Op de eerste foto dacht ik dat hij echt was. Moest even goed kijken hoor. De tijd om de vogels weer bij te voeren is weer gekomen. Kan daar zo van genieten van al die vogeltjes in de tuin.
Fijn weekend, Annemieke

Corina zei

Bedankt voor alle leuke reakties!
Manlief is er erg blij mee!
Groetjes Corina

Laura zei

Super geworden Corina.

Gera zei

Hoi Corina,
Leuk dat jullie de duif hebben vernoemd!! :-)

groetjes, Gera

Anoniem zei

Wat leuk dat hij er 1 heeft gehad.
Staat lekker vrolijk zo.
Enige boom nooit gezien.

marian'ne m

Dieneke zei

Hij is net echt hè?! Complimenten voor jou én Gera ;-)