vrijdag 13 november 2009

Kusje!



Dit leuke tweetal zijn Max en Linde, ze zitten samen op de schommel onder een tak mistletoe.
Linde geeft Max heel voorzichtig een kusje, zoals jullie op de foto's kunnen zien. Dat is heel gebruikelijk onder mistletoe maar Max word er een beetje verlegen van!


 









Dit pakketje heet dan ook Kusje het is van Schatten van de natuur.
Dit pakket heb ik al een tijdje in huis en was het een beetje "vergeten". (herkenbaar?)
Van de week heb ik mijn viltdozen met pakketjes en vilt uitgezocht en kwam zo het pakket Kusje weer tegen.  Leuk voor de Kerst ze passen kwa kleur ook erg mooi bij Ester, die natuurlijk ook straks op de kersttafel komt te staan.


Erg leuk pakket om te maken, de mistletoe besjes zijn gevild van witte merinowol, ik heb ze eerst een beetje in vorm geprikt en daarna gevild, dat gaat wat makkelijker.
Op de rok heb ik wat extra pareltjes genaaid en op het truitje van Linde een bandje met kraaltjes, op haar hoofd een sjieke hoed. Max heeft een strik gekregen en een stoere pet op zijn hoofd.
Ze horen zwarte waslaarsjes te hebben maar ik heb gekozen voor vilten laarsjes met een parelkraaltje erop.
Ik vind het leuk om af en toe wat toe te voegen aan het patroon.

Ik laat ze vandaag nog even hangen morgen berg ik ze een paar weken op om ze met de kerst op te hangen boven de kersttafel, ik kijk er nu al naar uit maar eerst Sinterklaas!


Fijn weekend!
Groetjes,
 Corina

18 opmerkingen:

Gerda Hartman zei

Wat een schattig stelletje weer. Ik moet hier niet te veel kijken, want mijn wenslijstje wordt steeds langer (lol). Jij hebt een egelhoedster staan bij een van je logjes. Zou ik erg leuk vinden bij mijn egeltjes. Kun je me vertellen waar ik haar kan vinden? Het duizelt me nog steeds van al die verschillende ateliers.

Anoniem zei

OOO wat leuk/lieffff

De takjes vind ik geweldig !!

maian'ne m

Corina zei

Hoi Gerda, het egelhoedstertje heb ik zelf verzonnen.
Groetjes Corina

Gerda Hartman zei

Dankjewel Corina. Is geen slecht idee! Ik vind het zelfs een heel goed idee .........

Mascha zei

Wat romantisch!
Groetjes Mascha

Ingrid. zei

Wat een snoezig paartje !
Erg leuk , groetjes uit Assen.

-::Maris::- zei

Ah wat een lief schattig stelletje, ohh die wil ik ooit ook nog eens gaan maken maar eerst ga ik beginnen met de nieuwe pakketjes die hopelijk vandaag of morgen gebracht worden door de postbode!

Natasja zei

Wat een lief stel!! Erg leuk voor de kerst.
Je gezichtjes zien er ook erg goed uit. Ik vind dat nog best wel moeilijk.
Geniet van je weekend!
groetjes,
Natasja

Chantal zei

Heb ook nog even op de site van schatten van de natuur gekeken. Ik vind het jochie hoe jij hem hebt gemaakt met pet op wel heel erg leuk.
Het is een erg mooi stelletje.... Jij krijgt een mooi kersthoekje thuis, ik laat me graag verassen rond die tijd!

Groetjes, Chantal

Francien zei

Prachtig Corina...wat een leuk setje zo en die takjes mistletoe, geweldig gemaakt...je bent er keigoed in zeg!!
groetjes Francien.

else zei

Echt heel lief!!
En bedankt voor je reacties op mijn blog!
Groetjes Else

Barbara zei

Hai Corina, volgens mij zit ik nu bij jou een reactie te typen, terwijl jij bij mij aan het kijken bent! Ik vind je nieuwe werkje echt prachtig, mooie kleuren en leuk die pareltjes erbij! Groetjes, Barbara

Anoniem zei

Corina, wat een dotjes zijn het zo zeg!!! Mooi ook hoe jij je eigen draai aan het patroon hebt gegeven. Heeft zeer zeker meerwaarde. Complimenten.
Groetjes Carla.

Tineke zei

Ach, wat een schatjes. Ik vind ze er schattig uitzien. Wat een lieverds! Wat zul je daar straks van gaan genieten. Knap hoor om zoiets te maken! Fijn weekend.

jeannet zei

Hoi Corina, ik blijf mij verbazen over je vaardigheid. Je maakt alles zo mooi, vol liefde.
De mistletoe heb ik in het echt zien groeien in Limburg zo bijzonder en erg mooi. Kerst zonder mistletoe is voor mij bijna geen kerst. Dus deze ga ik zeker maken. Groetjes van Smoek

Rianne zei

Hallo Corina. Leuk je ontmoet te hebben bij Atelier Poppejans. Nog veel inspiratie opgedaan? Ben erg benieuwd wat je weer gaat maken. Zelf heb ik wat losse materialen gekocht.
Groetjes Rianne.

Margreet zei

Zo leuk dat ik je gisteren even heb gezien, had zomaar een heel ander beeld voor me. Weet niet waarom eigenlijk. Maar je voorbeelden nog even bekeken hoor! Prachtig. Wel jammer dat Alkmaar er mee stopt?
Groetjes Margreet

Natascha zei

Wat een klef stelletje zeg !!!;)
Groetjes Natascha