zaterdag 21 november 2009

Pindaslinger-krans!


Wat een leuk ingenieus patroon is deze pindaslinger, ik viel van de ene verbazing in de andere!  Het patroonblad is van Atelier Septemberspring. De pinda’s lijken net echt, eerst een heel knipwerkje en daarna festonneren, je kon de naadjes ook met een stiksteekje doen maar ik heb ze allemaal gefestonneerd, dat vind ik zo’n fijn steekje en dat ging prima!
Daarna de koolmezen, zo mooi ook om te zien hoe je ze moet maken, alles past prachtig in elkaar en klopt, heerlijk is dat!



Manlief vind ze net echt en wil ook een koolmees voor bovenop zijn flatscreen op zijn werk!
Op de Krea doe had ik het vogelhuisje gekocht met de bedoeling om die bovenaan de pindaslinger te hangen maar toen ik alles af had kleurde het huisje niet zo mooi met de pinda’s, bijna dezelfde kleur.
Ik had het huisje kunnen beitsen maar in de schuur lag nog een krans en een doos mos en daarmee ben ik aan de slag gegaan. Ik heb er nog twee halve appels bijgemaakt en uiteindelijk is deze krans het resultaat geworden!




Fijn weekend!
Groetjes,
Corina.

22 opmerkingen:

Chantal zei

Corina, ik vind het echt geweldig mooi geworden!!! Zo heel anders als de slinger zelf.
Je toverd een lach op mijn gezicht.

En manlief krijgt het druk op zijn werkplek... fijn dat hij er ook zo van kan genieten.

Voor jouw een heel fijn weekend,
Groetjes, Chantal

Gerda Hartman zei

In een woord PRACHTIG. Ai, al weer eentje voor het verlanglijstje! Fijn weekend.

Gera zei

Hoi Corina,

Het is geweldig geworden!! Heel erg leuk zo op de krans!! Ik zit hier helemaal te glimmen bij het zien van de foto's. En ik word helemaal blij van je enorme compliment! Dankjewel!!!

groetjes, Gera

Diane zei

Hoi Corina.

Ik zit hier te kijken naar de mooie foto`s van je krans en zeg hart op geweldig, staan in eens alle drie kinderen om me heen en die kijken naar wat ik geweldig vind, ze zijn het helemaal met me eens. Ze willen dat ik dit patroon ook ga maken, wat ik al van plan was, en dat ga ik ook zeker doen, super.

Fijn weekeind, Groetjes Diane

jeannet zei

Waaaaaat mooi geworden! en wat leuk dat je een halve appel hebt gebruikt. En je man maak vast binnenkort promotie met al die stimulerende creaties op zijn werk plek. Fijn weekend Groetjes Smoek

Atelier de Vier Jaargetijden zei

Je pindakrans is prachtig geworden en wat heb je er weer een creatieve draai aangegeven met die mooie krans.
Goed weekeinde, groet Thea

Esther zei

Supperrrrrr, mooi geworden en zo leuk op die krans.
Erg creatief, fijn weekend groetjes Esther.

Gina zei

Fantastisch, echt heel mooi zo. En wat heeft atelier Septemberspring toch weer wat origineels ontworpen. Gina (Bij vilt enzo!)

-::Maris::- zei

Wat een leuk idee om er een krans van te maken en het geheel is erg mooi geworden!

Jannie zei

Wauw, wat heb je dat weer mooi gedaan!

Groetjes Jannie

Anoniem zei

ENIG !!!

joh ik dacht eerst dat de pina en appel echt waren.
De vogeltjes zó leuk.
En lief dat DH er één wil hebben.

EN krijgt hij er één !!?

De cookies hiervoor zien er ook al zo mooi uit, het 'groeit' maar door hier !!

marian'ne m

Esther zei

Die pindaslinger van Gera is ook een van mijn favorieten en zoals jij hem hier gemaakt hebt is ie ronduit schitterend! Petje af, Corina en natuurlijk ook voor Gera.

Gr. Esther

Mascha zei

Ik vind het weer erg mooi. Heel leuk gedaan met die krans. Je moet echt goed kijken want het is net echt.
Groetjes Mascha

Barbara zei

Hai Corina, wat mooi en wat leuk dat je er toch weer je eigen draai aan hebt gegeven! Ik vind het een prachtig ontwerp, maar ik heb zelf nog zo veel andere dingen liggen ... Misschien volgend jaar? Groetjes, Barbara

Corina zei

@ marian'ne m: Ja ik ga ook een koolmees voor manlief maken, aan zo'n verzoek moet ik toch gehoor geven ;-)!

Rianne zei

Hallo COrina. Eruggh leuk je pinda vogelkrans. Je bent er druk mee geweest, want volgens mij is het veel werk. Alleen het uitknippen al. Ik ben er ook voorzichtig aan begonnen. Het wordt een cadeautje voor mijn moeder die is in maart jarig dus ik heb nog even de tijd. Die van jou is al lekker klaar en heel mooi geworden. Groetjes Rianne

Liane zei

Wat een prachtige krans, Corina ! Leuk idee ook weer, die halve appels.

Groetjes, Liane

Corina zei

Hoi Rianne, ik had een handigheidje met het knippen van de pinda's dat scheelde een hoop werk, ik heb de pinda dubbel gevouwen en het wigje wat je er tussenuit moest knippen er zo in een keer uitgeknipt.
Scheelt een hoop werk. Met de pootjes heb ik eerst de middelste tenen gefestoneerd en toen het ijzerdraad er pas ingedaan, gaat ook makkelijker, vind ik ;-)
Groetjes Corina

Tineke zei

Corina, ik val hier bijna van mijn stoel van verbazing. Ik dacht namelijk een 'gewone' vogelkrans te zien. Totdat ik beter keek en zag dat je alles van vilt gemaakt hebt. Ik had het kunnen weten maar nietemin vind ik het razendknap van je zoiets moois te maken.

THEA zei

Geweldig Corina,

Het ziet er idd net echt uit!! Mooi gedaan.hoor!

Ik kan me voorstellen dat het leuk was om te doen!!

Fijne avond, gezellig achter de ramen met buiten de wind en de regen!!

Hilda zei

Ooooooooooooo Corina, hb ik weer zitten genieten vanje laatste creaties.
Het zijn eer pronkstukken.
Liefs Hilda

Rianne zei

Hallo Corina. Bedankt voor de tips. Ik ga het zeker uitproberen. Groetjes Rianne.