donderdag 26 november 2009

Speldenkussen!



Ik was hard toe aan een nieuw speldenkussen, voor mijn 21ste verjaardag heb ik er een gekregen van mijn schoonmoeder. Na jarenlang trouwe dienst was ik toe aan een nieuwe! Een glas rode wijn en een wasbeurt in de wasmachine had hem nou bepaald geen goed gedaan, de binnenvulling was gaan hobbelen en dunner geworden. Ik prikte dan ook met regelmaat in mijn been als het speldenkussen op mijn been lag.
Moeilijk hoor, wat zou ik maken, welke stof, welk patroon.
Lang leve het internet en na een avondje googelen heb ik twee leuke patroontjes gevonden.
Daar ben ik lekker mee aan de slag gegaan en het zijn uiteindelijk drie speldenkussens geworden.
De eerste die ik maakte is van lichtblauw vilt, geborduurd (met oplosbaar vlies!) erg leuk maar hoe zou hij in een katoentje zijn?



De tweede is hetzelfde patroon, zelfde maat maar van katoen, ook mooi maar er was nog zo'n leuk patroon van een ster/bloem speldenkussen die uit allemaal vierkanten lapjes is gemaakt, zou ik???
Ja dus, lapjes katoen bij elkaar gezocht en deze ook gemaakt (erg leuk om te doen trouwens).


Nu heb ik dus een luxe probleem, welke ga ik in gebruik nemen?
Oudste dochterlief vond de katoenen bloem wel erg leuk, mooi zei ik dan mag jij die hebben.
Ze is er erg blij mee en ik hoef nog maar te kiezen uit twee....
Het is de eerste geworden de lichtblauwe bloem met de borduursels!
Zo zie je maar weer, je wilt er 1 en uiteindelijk heb je er 3 gemaakt, herkenbaar?

Fijne dag!
Groetjes,
Corina.

12 opmerkingen:

Rianne zei

Hallo Corina. Leuk zijn je speldenkussen geworden en dan nog wel 3. Je hebt hard gewerkt. De lichtblauwe zou ook mijn keus zijn. Groetjes Rianne.

Chantal zei

Kijk dat zijn ze!!! Ze zijn mooi Corina, je verrhaal erbij is ook leuk om te lezen. Je oudste dochter blij, wat wil je nog meer. Ik vind ze alledrie erg leuk!! Verdwijnen de spelden er niet in. Ik heb er ééntje en ben telkens mijn naalden kwijt, ik denk dat ik ooit in een ver verleden :-) het verkeerde opvulmateriaal heb gebruikt.

Je éérste speldenkussen heb je wel erg lang gebruikt. Ben benieuwd hoe deze er nu uit ziet.

Voor jouw een fijne dag,
Chantal

Gerda Hartman zei

Hartstikke leuk. Je bent nog bescheiden hoor, ik heb er altijd vier in gebruik en dan moet ik soms nog spelden bij elkaar scharrelen. Ik doe nog wel eens een quiltcursus o.i.d. en dan heb ik graag een speldenkussen helemaal compleet klaarliggen om zo mee te nemen. En er zijn zoveel leuke om te maken.

Mascha zei

Heel herkenbaar. Maar sommige patronen zijn ook zo leuk om te maken. En, meerder speldenkussens is helemaal niet verkeerd.
Groetjes Mascha

Anoniem zei

OOO leuk !!!
Ik val op de derde !!;-))

Ben gek op speldenkussens.
Nooit gehad en sinds een jaar maak ik ze ook .
Omdat ik niet meer de spelden in mijn mond mag steken.
Leer dat eens af na 45 jaar !!;-)

De derde zou heel leuk zijn in 'mijn' holland kleurtjes !!

En het odje een ere plaatsje gegeven voor de vele dienstjaren.

marian'ne m

Gera zei

Hoi Corina,
wat jammer dat je oude speldenkussen na 3 jaar trouwe dienst 'op' is (je bent toch 24???? :-))
Erg leuke speldenkussens. Ik ben er toevallig ook net weer eentje aan het maken, van hexagonnetjes. Ik vind die van de vierkantjes ook wel erg leuk. (maar die andere 2 ook hoor!!)

groetjes, Gera

Anoniem zei

Wat een geweldig leuke kussentjes! ik zou zo zin krijgen om er ook 1 te maken, want ik stop ook de spelden in mn mond :(
gr. Nel

Corina zei

@ Gera, ja dat klopt bijna, even omdraaien en 1 jaar erbij en je bent er!
hexagonnetjes lijkt mij ook erg leuk, ik heb even gekeken hoe die er uit zien...;-)
Groetjes Corina

Esther zei

hoi Corina zie zijn erg mooi geworden, deze gaan vast ook zolang mee. groetjes esther.

Corina zei

Heel mooi Corina, wel herkenbaar ja, al zoekend kom je op zoveel ideeën dat je er meer mee doet dan het plan was...

Laura zei

Heel leuk je speldenkussentjes Corina. En drie stuks is helemaal niet verkeerd hoor, je kunt er niet teveel van hebben hahaha. Ik heb er inmiddels al verschillende gemaakt en wil er dan een hoekje mee maken. Doeg, groetjes Laura

Het Knuter Huuske zei

Hallo,

Kom hier via google, ben op zoek naar een viltpatroontje voor deze speldenkussen....
Heb je toevallig de link waar je deze gevonden hebt?

Groetjes van Ivonne