zondag 20 december 2009

Engelenkrans!


Ik heb een Engelenkrans gemaakt met als basis een strokrans, eerst heb ik er tien witte kerstboomlampjes op vast gezet met krammen.
Daarna heb ik de krans bekleed met een sneeuwkleed, die heb ik in repen geknipt en eromheen gewikkeld, hier en daar heel voorzichtig vast gezet….ik wil natuurlijk geen kortsluiting…!
Een boa maakt het geheel helemaal af, een glazen windlicht in het midden en een kaars en klaar is de engelenkrans.


De engeltjes zijn van een oud patroon van Ellen Soares, ik heb ze eerder gemaakt met gouden sterretjes maar ik heb nu zilveren sterretjes en zilverdraad gebruikt. De krans staat vlak bij de kerstboom en die is voornamelijk met zilveren ballen en slingers en dan is het meer een geheel.
Erg leuk om te maken, zowel de krans als de engelen, ze hebben een houten hoofdje gekregen, te weinig tijd dit jaar voor tricot hoofdjes, misschien volgend jaar!


Nu maar zo genieten van de engelenkrans, de lampjes schijnen leuk door de jurkjes heen en het staat erg gezellig! De engeltjes hebben een liedblad gekregen en zingen nu het hoogste lied, zo mooi ;-)!
Vanmorgen in de sneeuw ook maar een sfeerfoto gemaakt, de andere heb ik gisteravond gemaakt met de lampjes aan!


Fijne Zondag!
Groetjes,
Corina

19 opmerkingen:

Atelier de Vier Jaargetijden zei

Heel erg mooi, past goed bij de sneeuw!
Groet Thea

Gera zei

prachtig!!! heel sfeervol!!

groetjes, Gera

-::Maris::- zei

Wauw, wat mooi!!! En wat een lieve gezichtjes hebben de engeltjes!

Yvonne zei

Wat ontzettend mooi gedaan zeg!

Anoniem zei

Geweldig mooi Corina!!! Haha ik lees hier dat ze inderdaad van Ellen Soares zijn. Staat ontzettend sfeervol.
Liefs Carla.

Chantal zei

Ik vind hem adembenemend mooi!!Kan goed hoor met houten kralen.... lukt het wel goed om de haren vast te zetten???

Fijne zondag,
Chantal

Corina zei

@Chantal, het is even een priegelwerkje maar geduld en goede lijm doen wonderen ;-)!
Groetjes Corina

Gerda Hartman zei

Echt weer geweldig mooi en sfeervol!

claudia zei

Ohh schitterend weer deze krans met engeltjes!
De houten kralen vind ik ook wel weer een keer leuk. Durf zelf eigenlijk nooit lampjes te gebruiken met vilt e.d. maar als ik dit zo zie wel heel erg mooi!
gr Claudia

Esther zei

wat mooi,leuk dat je ze eerst in de sneeuw laat zien.
binnen met de lichtjes aan is het ook een plaatje.
groetjes Esther.

Marijke van Ooijen zei

Hay Corina,

Een liefelijk tafereelje is deze bijzondere krans met die schattige engeltjes..
Zo leuk gemaakt..complimenten!

Marijkexxx

Natascha zei

Wat kost ie...want ik koop hem zo van je over...
Groetjes Natascha

Jannie zei

Hoi Corina,
Wat heb je dat weer prachtig gemaakt!!

Groetjes Jannie

Barbara zei

Hai Corina, je engelenkrans is echt geweldig! Wat een leuke engeltjes en hoe je het weer tot een geheel hebt gemaakt, nou ja, we weten allemaal inmiddels dat dat jou wel toevertrouwd is! Prachtig! Groetjes, Barbara

Oma Nijn's Country Huis zei

wat een lieve engeltjes,vooral als de lampjes branden,heel mooi je krans hoor.
maar laat je ze nu buiten in de sneeuw staan.

groetjes oma nijn

Corina zei

@ Natascha, sorry hij is niet te koop, ze staan heir zo gezellig te zingen....;-)!
Groetjes Corina

Corina zei

@ Oma Nijn, Nee hoor, ze staan nu weer gezellig warm binnen!
Groetjes Corina

Miriam zei

Schitterende engeltjes!!
Prachtige sfeer zo!

Mascha zei

Wat moet ik hier van zeggen. Het is gewoon schitterend.
Groetjes Mascha