dinsdag 15 december 2009

Helleboris meisjes!


De Helleboris of kerstroos vind ik een erg mooie bloem om met de kerst in huis te hebben. Ik ben sowieso weg van rozen maar deze winterroos is wel heel speciaal!

Dit jaar heb ik ze ook van vilt gemaakt, deze Helleboris meisjes zijn een pakketje van atelier Pop en plank. Bij dit pakketje moet je de kleertjes en bloemen zelf vilten. De lapjes voor de kleertjes en bloemen had ik al eerder gevild samen met de lapjes van de hulstkinderen (zie eerdere blogs) Ik heb met het vilten van de lapjes zijde toegevoegd voor een extra glansje.














































Wat een leuk pakket ook weer om te maken, de blaadjes van de Helleboris zijn allemaal met nerven geborduurd, even een werkje maar het staat wel meer af, door de zijde zijn de witte bloemblaadjes nog mooier.
De dames hebben even buiten gestaan voor de foto maar inmiddels staan ze weer lekker warm op de kersttafel.


Fijne dag!
Groetjes,
Corina

14 opmerkingen:

Chantal zei

Wat zijn ze mooi Corina, helemaal met het zijde wat je hebt gebruikt. Ik had vanaf de P&P site nog niet begrepen dat je de bloemen ook zelf moest maken. Een mooi geheel.

Fijne dag,
Chantal

Gerda Hartman zei

Wat een prachtig stelletje weer. Schitterend!

Miriam zei

Wow, prachtig gemaakt, super leuk!

Esther zei

weer zo mooi en leuk van je eigen vilt lapjes.
en die bloemen het geheel is ook weer erg schitterend.
fijne dag Esther.

Atelier de Vier Jaargetijden zei

Wat zijn ze prachtig, heb ze in de tuin staan maar helaas niet in het wit!
Groet Thea

Anoniem zei

Je hebt de popjes erg mooi verzorgd Corina...Leuk/mooi pakket om te maken.. Ik heb vorig jaar de hele serie al gemaakt..Was een Kerstworkshop ....groetjes Martiena

Gera zei

errug mooi!!

groetjes, Gera

Mascha zei

Deze meisjes zijn echte dametjes. erg mooi.
Groetjes Mascha

Esther zei

Wat een schitterende popjes, Corina! Ik ben helemaal weg van dit ontwerp en jij geeft er altijd weer iets speciaals aan.

Groetjes Esther

Marijke van Ooijen zei

Geweldig die kleuren..dat frisse groen met het wit....erg mooi.
En dan die kleine dametjes..met hun mooie pakje,
zo gedetailleerd..
Kortom..BEELDSCHOON.

Liefs,
Marijke

Anoniem zei

Corina, wat dotjes zeg!!! Oh ik ben ook zo gek op helleborus...
Groetjes Carla.

Anoniem zei

Zooo leuk.
En dat tasje zo grappig.
Tegenwoordig is er van dat leuke vilt.
Wist er nooit veel van.

Het wordt al lekker kersterig hier !!

Veel plezier !!;-)

MM

THEA zei

Jesus Corina, wat zijn die mooi!!

Echt prachtig !!!!!!

De witte Helleborus is ook een schoonheid.Niet alleen de witte trouwens!

Groetjes Thea

Barbara zei

Hai Corina, je helleboris is prachtig! Ik wil al heel lang graag een witte helleboris in mijn tuin ... Groetjes, Barbara