maandag 14 december 2009

Kerststukjes!


Zaterdag avond heb ik drie kerststukjes gemaakt, eindelijk…
Ik had een week geleden al bosjes kerstgroen gehaald om er kerststukjes van te maken maar het kwam er niet van.
Zaterdag avond kreeg ik het opeens op mijn heupen en heb rode roosjes bij de AH gehaald en ben aan de slag gegaan!


Het eerst kerststuk heb ik op een groot vierkant dienblad gemaakt met 4 witte vierkante kaarsen in het midden, die heb ik op een stuk piepschuim gezet zodat ze wat hoger kwamen te staan voor de nattigheid van de oase.
Allerlei soorten coniferen zitten er in verwerkt en rode roosjes, hier en daar een kerstballetje en wat zilverdraad en als finishing touch wat sneeuw!
Weer eens iets anders dan een rond kerststuk op tafel.


De andere twee kerststukken zijn wel rond, de schaaltjes waar ze in gemaakt zijn staan altijd op de kast gevuld met iets van het jaargetijde, lekker ruikende potpourri of in de herfst met pompoenen.
Met de kerst maak ik er altijd een kerststukje in.
Ik heb de schaaltjes jaren geleden bij Ikea gekocht en ben er nog steeds erg blij mee!







Fijne dag!
Groetjes,
Corina



10 opmerkingen:

Esther zei

Wat schitterend,echt kerst.
Vooral de vierkante bak vind ik erg mooi.
jij ook een fijne dag, groetjes Esther.

THEA zei

Hoi Corina,

Dat is ook mijn favoriet hoor, die vierkante!!
Weer eens wat anders!!

Ik ben ook al een poos op zoek naar vierkante kaarsen, maar niks gevonden tot nu toe. Ik wou ook iets in die richting maken!!

Fijne maandag,groetjes Thea

Gera zei

Hoi Corina,

Wat een prachtige kerststukken!!!! Heel erg mooi.

groet, Gera

Gerda Hartman zei

Prachtige bloemstukjes.

Chantal zei

Erg mooi zo in het vierkant! Ook hier heb je je weer op een mooie creatieve manier bezig gehouden.
Prachtige kerststukken heb je gemaakt Corina.

Groetjes, Chantal

Tineke zei

Corina, je bent niet alleen een viltkunstenares maar ook nog eens een hele goede bloemstukjesmaakster. Wauw. Vooral je vierkante stuk is prachtig.

Mascha zei

Erg mooi! Vooral de vierkanten.
Groetjes Mascha

-::Maris::- zei

Je hebt er echt feeling voor enne ik kan het weten als dochter van een bloemiste :P

Het ziet er echt prachtig en kerstachtig uit!

Groetjes Maris

Barbara zei

Hai Corina, wat een prachtige kerststukken! Je hebt inderdaad vele talenten, hoor! Wat zullen ze prachtig staan in je huis! Groetjes, Barbara

Marijke van Ooijen zei

Hay Corina,

Meis wat een geweldige blog..
En die mooie viltpopjes zijn zo snoezig.
Je kerststukken zijn ware kunstwerken.
Kortom een bezige bij en een creatieve duizendpoot.

Liefs en goeds,
Marijke