vrijdag 8 januari 2010

Bella Frostella!



Deze Bella Frostella heb ik vorig jaar gemaakt, ze is van atelier Schatten van de natuur, mijn eerste natviltcreatie die ik heb gemaakt.
Ik had het pakketje bij atelier Sari gekocht en durfde er maar niet aan te beginnen, ik had nog nooit natgevild en wist wel ongeveer hoe en wat maar ik was zo bang dat ik het niet goed zou doen. Te dik of te dun de wol zou uitleggen, te kort of te lang zou vilten.
Ik heb toen voor de proef de lapjes gemaakt in een andere kleur lontwol die ik nog had liggen, roze, frambozenrood met wit.



Ik heb toen het patroon van Bella gevild en het ging eigenlijk wel goed en leuk dat het was!!
Eerst natvilten en daarna de versieringen en sneeuwballetjes op de rok vastprikken er ging een nieuwe wereld voor me open.
De lapjes waren zo goed gelukt dat ik het popje ook heb gemaakt en haar de roze variant heb aangetrokken. Er waren nog wat restjes over en daar heb ik een klein popje van gemaakt en ze beide versierd met rozen, Bella roza's!


Daarna natuurlijk aan de slag met de echte Bella, ik wist nu hoe het moest ;-)!
Ik vind de kleuren van Bella zo mooi en al die mooie versiersels op haar rok, erg mooi ontwerp!
Sindsdien maak ik graag pakketjes waarbij je moet natvilten, ik weet nu hoe het moet en het resultaat word steeds beter!
De aanhouder wint!


Fijn weekend!
Groetjes,
Corina

13 opmerkingen:

Gerda Hartman zei

Ik wist al dat je het super kunt deze poppetjes maken, maar deze zijn echt zo geweldig mooi. Om uren naar te kijken. Echt super mooi geworden!

Anoniem zei

hohoho niet té veel ijsdames hé anders blijft het vriezen tot na april.

S*C*H*I*T*T*E*R*E*N*D zo mooi én knap.

Wel leuk voor de kinderen natuurlijk en lief dat zus broer helpt !!

Goedemorgen, MM ;-)

Karin zei

Wat een plaatjes!!!!! Die onzekerheid was helemaal niet nodig.
Groetjes en een fijn weekend,
Karin

Esther zei

Alle drie geweldig, ik ben de blauwe ook aan het maken moet alleen het vilten nog laten drogen, is inderdaad een openbaring droog en nat vilten, de jurkjes zijn mooi vervilt, Groetjes Esther

Chantal zei

Roze is ook mooi!! Geweldig hoe je het hebt beschreven.

Dat dat je eerste lapje was zeg... ik dacht dat jij al veel lange aan het nat vilten bent.

Ik vond het afgelopen week ook zo mooi om te zien, ik was met de spulletjes bij elkaar aan het pakken voor de open dag, en als ik dan de begin creatie's zie en hoe ik nu bezig ben is het een wereld van verschil. Dat zul jij vast ook hebben.

Ik vind het drietal erg mooi!!

Fijn weekend,
Groetjes Chantal

THEA zei

Prachtig gewoon!!!
Al vind ik de blauwe het mooiste, die rose mogen er ook zijn.

Je bent een kei!!!

Fijn weekend Ingrid!

Oma Nijn's Country Huis zei

jeetje wat schitterend,nat of droog,,beide vind ik ze mooi,wat een werk lijkt mij dat,wat zijn de mensen toch creatief he,wat je allemaal niet tegen komt,zucht.

oma nijn

Mascha zei

Het zegt me helemaal niks, nat of droog. Maar ik vind het schitterend wat ik hier weer zie.
Groetjes Mascha

Anoniem zei

ik vind die roze ook super zeg!!! ziet er helemaal super uit!!!

lief angelina

Rianne zei

Hoi Corina. Ze zijn weer geweldig mooi geworden zowel de blauwe als de rose. Maar je weet wel blauw heeft mijn voorkeur. Op de jas zitten mooie versiersels. Ik zou ook wel willen natvilten, maar durf het niet goed aan. Groetjes Rianne.

Corina zei

Ik vind de blauwe zelf ook het mooist en Rianne, gewoon proberen het is veel makkelijker dan je denkt!
Groetjes Corina

Anja´s Wunschpunsch zei

Oh, your dolls are so beautiful.

Greetings
Anja

Barbara zei

Hai Corina, ik vind het weer prachtig wat je hebt gemaakt! En allebei de kleuren zijn even mooi! Groetjes, Barbara