woensdag 27 januari 2010

Blauw druifje meisje!





Dit meisje heb ik bedacht terwijl ik bezig was met het maken van het blauw druifje van atelier Pop en plank. Er zat zoveel materiaal in het pakket o.a. haartjes en het mooie blauwe geverfde vilt dat ik het idee kreeg om er een meisje bij te gaan maken.
Er kwam het een en ander tussendoor maar ik heb haar maandag afgekregen.
De stof voor het rokje en haar blouse kon ik gelukkig vinden in dezelfde kleur als het vilt. Ze heeft verder een groen hesje aan met geschulpte mouwen maar daar zie je nu niks meer van, versierd met druifjes. Om haar taille groene blaadjes en op haar rok aan de onderkant wat blauwe druifjes.



Ze heeft eerst een gedraaide diadeem van blauw en groen gekregen in haar haar, daarna heb ik er toch allemaal druifjes op genaaid!
De was voor de laarsjes had ik nog liggen, een paar jaar geleden maakte ik standaard vilt laarsjes voor de Pop en plank pakketten omdat het me maar niet lukt om die verdraaide laarsje goed te krijgen…inmiddels heb ik dat onder de knie.
De laarsjes zijn van bijenwas maar die was zo hard geworden…de magnetron bood uitkomst, had ik eerder op moeten komen….ik heb meestal last van erg koude vingers en de was is dan moeilijk te fatsoeneren maar nu ging het erg goed!!



Ik vond het erg leuk om haar te maken!
Ze staat nu gezellig naast haar vriendje op de tafel en volgens mij hebben ze het best naar hun zin ;-)!


Fijne dag!
Groetjes,
Corina

24 opmerkingen:

brigitte zei

Oh wat is ze leuk.
Erg mooi gemaakt en heel knap verzonnen.
Als je wat ervaring hebt kun je zelf varieeren zie ik.
Je maakt elke keer weer van die prachtige dingen. zo leuk om naar te kijken.
groetjes Brigitte.

THEA zei

Het is een bjoetie geworden Corina!!
En dan ook nog een eigen creatie!!

Dat is nog veel leuker als wanneer het uit een boekje of zo komt!! Niet???
Maar dan moet je idd wel wat ervaring hebben met vilt en zo!!

Fijne koude dag !!

Groetjes Thea

Twa zei

Ach, wat zijn ze lief!! Die schatten van de natuur uit je vorige post zijn ook heel schattig. Ik ga maar eens op die website kijken denk.
Groetjes Antoinette

Anoniem zei

Corina wat is ze mooi geworden. Echt een meisje. Vind haar bijna nog mooier dan haar vriendje. Vind het elke keer weer een feestje om op je blog te kijken. Groetjes, Brigitta

-::Maris::- zei

ohhhhhhh, zwijmel, zwijmel wat moooooii!!

Wat heb je haar mooi gemaakt en de combi met de jongen, super!!

Groetjes Maris

(ben nu echt weg, moet naar de tandarts :S )

Bonjade zei

Wat mooi zeg.....en wat mooi dat ze elkaar nu hebben gevonden.
Ze leefden nog......
Fijne dag

Esther zei

wauw wat mooi en knap dat je haar zelf verzonnen hebt. ik vind haar laarsjes erg mooi.Ze zijn een lekker stel samen. groetjes Esther.

Gerda Hartman zei

Wat een snoepie zeg. Echt schattig. Komen er nu ook nog kleine druivenkindjes? Prachtig gemaakt, zoals altijd!

Hilda zei

Oooooooooooooo toen ik van de week het jongetje zag, was ik al smoorverliefd. Blauwe druifjes zijn dus mijn favoriete bolletjes samen met de narcissen, terwijl ik helemaal niks om snijbloemen geef.
En dan heb je er nu zelf nog een madamke erbij gemaakt en wat voor één. Superrrrrrrrrrrrrrrrrrr Corina.
Het was sowieso weer kwijlen hier. Wat ben ik toch vaak (gezond) jaloers op jou en je viltcreaties. Dat jij het zo goed kan en er gewoon pronkstukken van maakt. Ga voorrrrrrrrrrrrral door hihihi.

groetjes hilda

Mascha zei

Mooi! Een leuk stel.
Groetjes Mascha

Liane zei

OOo, wat een leuke druifjes zijn het geworden ! Echt super !

Groetjes, Liane

Crea Annemieke zei

Ha Corina,

Het is al een beetje voorjaar bij jou.Wat een schattig meisje, als blauw druifje....Knap hoor.
Veel plezier met je viltknutsels....
fijne dag, A N N E M I E K E

* zei

Wat knap verzonnen, zo mooi gelukt en wat een leuk setje. In 1 woorde helemaal Leuk!

liefs bellavien

Sanny´s-Bastel- Creationen zei

ist das ein wunderschönes perchen...ganz toll gemacht.
lg
sanny

Chantal zei

Wat prachtig!!! Hoe het jongetje ook zit met zijn beentje omhoog en het meisje erbij.... volgens mij moet je aan het werk Corina om ook nog kindertjes te maken :-).

Erg mooi!!

Groetjes, Chantal

mama'ritha zei

Lief stelletje zo. En die intense kleuren doen het goed.

rianne zei

Corina, ook dit is weer een plaatje zeg. En alweer blauw he? Mijn lievelings kleur. Knap gedaan.Ga zo door een nieuwe ontwerpster is geboren. Groetjes Rianne.

rianne zei

Oh ja je lay out aan de bovenkant is ook mooi geworden zo echt lente!!!!!

jeanet zei

Hoi Corina, ik weet't, ik weet't je bent geboren modeontwerpster! 't kan niet anders!!!
Hartelijke groet Smoek

Jannie zei

Wat een prachtig stel heb je gemaakt. Knap hoor!
Groetjes Jannie

Anoniem zei

wauw!!

Atelier Keet Angelique zei

ohhhhhh wat leuk!!! onze kleuterjuf deed de bijenwas altijd eerst in haar broekzak of bh....

Ingrid. zei

Wat een plaatje ; prachtig geworden !
Groetjes vanuit een erg vies Assen...

Gera zei

Hoi Corina,
Wat mooi zo samen!! Prachtig meisje heb je gemaakt!! (ik vind haar geloof ik nog mooier (zo dat al kan) dan het jongetje).

groet, gera