vrijdag 22 januari 2010

Blauw Druifje!


De zon schijnt en de druifjes bloeien dus hup naar buiten om een foto te maken van het blauw druifje, dit een pakket van atelier Pop en plank!
Ik heb dit popje vorige week gemaakt maar de druifjes bloeiden toen nog niet ;-)!


Erg leuk om te maken, al die opgerolde stukjes vilt als kleine blauwe druifjes, de muts van mooi blauw flanel, ik heb zijn rug ook maar helemaal versierd met blauwe druifjes, ik was toch bezig ;-)!
De bloem heb ik alleen iets anders gemaakt, ik heb er meer druifjes op genaaid en de onderste bloemen om de stengel gedraaid zodat het nu op een echt blauw druifje lijkt.
Die zijn ook breder aan de onderkant!
De bloemen op de muts en de kraaltjes op de laarsjes heb ik zelf toegevoegd!


Meneer zit nu heerlijk op een soort waxinelichtjes houder maar ik heb er een blauwe druifjes houder van gemaakt, in de glaasjes van het kaarsje een beetje mos gedaan en het bolletje erop gezet afsluitend nog een beetje mos, in het midden een glazen vaasje met druifjes en het is ineens een ander gezicht, heerlijk lente!!

Ik wens jullie allemaal een goed en gezellig weekend, hier is manlief morgen jarig en dat gaan we vieren!
Groetjes,
Corina



17 opmerkingen:

Chantal zei

Corina wat pachtig... wat een werk al die kleine blauwe druifje. Het resultaat is erg mooi!!!

Ik wens je morgen alvast een fijne dag toe.
Groetjes, Chantal

Gerda Hartman zei

Schitterend geworden en het lijkt me veel werk. Maar het resultaat is er ook naar. Alvast gefeliciteerd en een fijne dag.

jeanet zei

Hoi Corina, aller eerst mijn felicitatie's aan jullie allemaal(voorvast voor morgen). En dat blauwe druifje vind ik schitterend! Klaar! Groetjes Smoek en een fijne dag morgen

rianne zei

Corina Corina waar haal je de tijd toch vandaan. Wat is je blauwedruif mannetje mooi. Ik ben er helemaal weg van. Echt mooi hoor. Wel een werk zo te zien al die rolletjes op zijn jasje. Alvast gefeliciteerd met je eigen mannetje en een fijne dag morgen. Groetjes Rianne.

brigitte zei

Wat is het weer een prachtpopje geworden.
En ja wat een werk.
Vind ook het idee van de houder voor de hyacinten een super idee. Had ik dus zelf nooit aan gedacht. Heb ze nl ook gezien. Dus wie weet leen ik je ideetje wel.
Moet nog 2 winterdingetjes maken. Op deze manier heb ik 2 in 1. Winter en voorjaar.
Groetjes Brigitte

Barbara zei

Wat een werk! Maar het resultaat mag er zijn, zeg! Heel erg mooi!
Groetjes, Barbara

Barnyard Country Gifts zei

Wat een werk om al die rolletjes op zn pakje te maken. Maar het resultaat mag er wezen.
Heel fijn weekend, Annemieke

Monique Elisabeth zei

Hoi,
wat een lief poppetje. Blauwe druifjes zijn heel erg mooi !!!
Ik vind het heel erg knap dat je dit kan. Het lijkt me een ontzettend priegelig werk, het is allemaal zo fijntjes, heel goed hoor !!!!

paula zei

Wat een schat is het, heel erg mooi .Je hebt er vast wel wat uurtjes aan moetn werken met al die kleine rolletjes.Maar het resultaat is er dan ook naar .
groetjes Paula en een fijn weekend

Monjet zei

ooooooo, wat ontzettend leuk, maar wat een klus om alles rondjes vast te naaien op het jasje.
Alvast gefeliciteerd met je man en een heel prettig weekend.

Groet Edith

Esther zei

Wat moooi en weer z'n lief snoetje. Het lijkt me wel een heel werk al die blauwe druifjes op het jasje maken.
Fijne dag morgen. Groetjes Esther.

Marijke van Ooijen zei

Wat een manneke is dit Blauw druifje, en ook weer zo schattig gemaakt.
Die druifjes op zijn truitje zijn net echt!

Fijn week-end meis,
Marijke

Anoniem zei

hallo corina het is weer schitterend adem benement tafereel prachtig die blauwe druifjes
net echt,een mooi ventje groetjes veel liefs
van je moeder.
bedankt voor je leuke kaart.

Madammeke Ongeduld zei

is dit mooie druifjesmannetje de voorbode van een heerlijke lente

THEA zei

Wat een druiffie is dat manneke!!

Hihihi....en je druifje is net echt, het lijkt wel voorjaar op deze manier! Ik krijg er zomaar lentekriebels van.

En met het zonnetje van vandaag erbij, zou het zomaar kunnen. Oo nee.....het is pas januari.......jammer!!

Fijn weekend!

Anoniem zei

wat een druifje, mooie kleur en knap gemaakt.

Zo ook je windslingertjes.
Wat veel, wat een werk.
Hoe vonden ze het !!?

MM

Gera zei

Hoi Corina,

Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van manlief!

Prachtig blauw druifje heb je ervan gemaakt! Het blauwe druifje is 1 van mijn lievelings bloemen.

groet, Gera