maandag 4 januari 2010

De Vorst!



Dit koninklijk heerschap is de Vorst oftewel Koning Winter van Atelier Schatten van de natuur!
Een heel leuk pakketje om te maken, meer werk dan ik in eerste instantie dacht maar dat is mijn eigen schuld, ik heb zijn kroon en zijn mantel rijkelijk voorzien van kraaltjes (lees ijskristallen ;-)!



Hij heeft een wit zijden broek en blouse aan, de mantel is van wit wolvilt met lichtblauwe versiersels.
Ik vind hem alleen geen oude wijze koning winter geworden, meer een ondeugende prins die zich verkleed heeft als zijn vader ;-)!
Zijn tover sneeuwstaf moest je eigenlijk omwikkelen met witte merinowol en de sneeuwballetjes zelf vilten.
Ik heb het anders gedaan, de staf heb ik met lijmspray ingespoten en hem in de nepsneeuw gerold, de kant en klare sneeuwballetjes die ook op de wintertafel liggen erop geplakt. Ik ben wel blij met het resultaat!



Vanmorgen toen ik een foto wilde maken vielen er een paar vlokjes en nog een paar...hoopvol heb ik gewacht en jawel hoor er ligt een heel klein beetje sneeuw!
Wel zo leuk om een foto te maken van Koning Winter!
Wie weet toverd hij nog meer sneeuw, hier op mijn blog sneeuwt het in ieder geval de hele dag ;-)!


Even een update:
Vanmiddag ging ik met Jordy naar de Ortho en het ging me toch ineens sneeuwen......zou het?
Nee toch............ ;-)!!
Ik heb nog even een foto van mijn prinsje erbij gezet, een sneeuwpop makend in de sneeuw!


Fijne dag!
Groetjes,
 Corina

22 opmerkingen:

Chantal zei

Het is inderdaad een ondeugende koning winter geworden. Ik houd wel van al die kraaltjes en dan is het inderdaad een stuk meer werk. Maar het resultaat mag er dan ook zijn.

Onderaan de mantel het blauwe vind ik ook super mooi. Hoorde daar de kraaltjes ook niet op? Het is een mooi manneke die met zijn voetjes op de versgevallen sneeuw staat.

En wat een goed idee van de spuitlijm, net allemaal kleine kristalletjes :-).

Fijne dag,
Groetjes, Chantal

Gerda Hartman zei

Een oude heer is het zeker niet, maar wel een mooie knappe jonge prns! Hij ziet er zeer verzorgd uit en is vast op zoek naar een knappe prinses!

Tineke zei

Hij kan écht toveren Corina. Want zelfs hier bij de zee sneeuwt het nu. Ik vind koning winter een ondeugend koppie hebben. Wat denk je? Kent ie een geheim? Komt er soms vorst aan? Heel veel vorst? Elfstedenveelvorst? Wie weet. Een klein beetje sneeuw is al fantastisch toch?

Esther zei

Het is inderdaad een ondeugend prinsje, maar wel een mooie en zijn tover sneeuwstaf is zo wel erg mooi. Je eigen prinsje is vast ook soms ondeugend. groetjes Esther.

Corina zei

@ Chantal, de lichtblauwe rand was zonder kraaltjes, die heb ik er zelf opgezet en ook langs de opening van de jas!
Groetjes Corina

Corina zei

@ Tineke, wie weet, het heeft hier ook gesneeuwd en ik hoop ook op een elfstedentocht, niet om zelf te rijden maar om van te genieten met alles er omheen!
Groetjes Corina

Rianne zei

Corina wat een mooie Koning Winter. De extra kraaltje is even wat meer werk, maar het maakt hem wel veel mooier. Vind ik tenminste. Groetjes Rianne.

Corina zei

@ Rianne, dat vind ik ook ;-)!
Ik heb me nog aardig ingehouden al zeg ik het zelf...ik wilde het liefst nog zilveren ijsterretjes op zijn mantel borduren...
Groetjes Corina

Corina zei

Leuke ondeugende prins is het inderdaad, mooi gemaakt en leuk gefotografeerd.

Groetjes

Natascha zei

Wat een leuk ondeugend koppie heeft jou winterkoning gekregen..en zo in nederland te zien heeft hij aardig met zijn sneeuwstormstokje kunnen zwaaien...maar berg hem nu maar weer op want ik heb wel weer genoeg sneeuw gezien..LOL
Groetjes Natascha

Riet zei

Wat prachtig zeg,mooi die kleertjes,echt heel erg mooi.

Liefs Riet.

Margreet zei

Het is geweldig al die kraaltjes, wat straalt dat luxe uit he? Ze zitten er prachtig op.

Jannie zei

Ik vind de VORST erg mooi zo, maar ben het ook wel een beetje eens met Natascha. Ik heb nu ook wel genoeg sneeuw gezien. Zonet rond half acht heeft het nog eventjes gesneeuwd, terwijl hier al zo'n 15 cm. ligt.
Groetjes Jannie

Barbara zei

Hai Corina, je Koning Winter is mooi geworden, hoor. En wat enig dat je hem nog in de sneeuw hebt kunnen fotograferen. Hij heeft inderdaad een jonge 'look', ;) Groetjes, Barbara

Marijke van Ooijen zei

Beste Corina,

Ja zo hoort een Koning Winter er uit te zien.
Zijn mooie lang baard met krullen, en zijn mooie kroon.
En dan zijn manteltje...zo snoezig gemaakt.
Hij staat daar in de sneeuw...zo schattig.

Marijkexxx

mihvj zei

Hallo Corina.
Dank je voor je reactie.
Je Koning Winter is erg mooi geworden.
En hij brengt nog echte winter ook.
Ik ben net pas begonnen dus houd ik het nog simpel.
Fijne dag vandaag groet Brigitte

jeanet zei

Hoi Corina, eerlijk?... ik vind je levende winterprins nog mooier dan je winterkoningkje.
En ik vind het lekker leuk als je een eigen koers volg aangaat het patroon. Het is weer oogverblindend! (Volgende keer zet ik eerst even mijn zonnebrilletje op!) Groetjes van Smoek

-::Maris::- zei

Ik kan alleen maar zeggen WAUW! De vorst is prachtig!!

Weltrusten alvast,

groetjes Maris

Dieneke zei

Hij is leuk Corina! Heerlijk toch dat we er onze eigen-wijzigheid aan kunnen/willen geven hè ;-)

Ingrid. zei

Je vorst is prachtig geworden ! ( Kan hij aub voor dooi zorgen hier in Assen ; we hebben hier al sneeuw van voor de kerstvakantie... )
Fijne dag , groetjes van Ingrid.

Corina zei

@ Dieneke, Ja, ik hou er wel van, eigenwijzigheid... die van jou is ook zo mooi geworden met die gevilte baard en mooie toevoegingen!
Groetjes Corina

THEA zei

Die koning winter ziet er idd hardstikke mooi uit! Het duurde misschien wel langer, maar geeft ook veel meer voldoening.
Lag er nog steeds geen sneeuw bij jullie dan? Dat lijkt me frustrerend,zeker voor de kids!
Ga jij nu ook al iedereen een antwoord geven op je eigen blog???
Ik ken iemand die zelf weer reageerd op al de geplaatste reactie's!! Niet mijn stijl.....daar reageer ik dan ook niet meer!
Maar ieder moet natuurlijk dan wat hij zelf wil!! Zeker op je eigen blog!

Ligt de sneeuw er nu nog?Dan wens ik nog veel plezier!

Groetjes Thea