zaterdag 16 januari 2010

Het sneeuwvlok elfje!



De dooi is hier al goed ingetreden, op de sneeuw en op het ijs liggen overal plasjes water, hierdoor is het bij ons in de achtertuin spekglad geworden.
Eigen schuld natuurlijk had ik het maar elke keer moeten vegen maar ik wilde het niet…!
Ik vond het zo’n mooi gezicht die witte achtertuin, de voetstappen van ons en alle vogeltjes, maar ja nu is het opletten geblazen, ik heb het er graag voor over, hebben jullie er ook zo van genoten?


De foto’s zijn van het sneeuwvlokelfje, het is een pakketje van Ellen Soares oftewel atelier Duimelotje.
Helaas bestaat dit atelier niet meer maar Ellen verkoopt haar laatste pakketjes via de marktplaats!
Vorig jaar heb ik deze “opstandige” dame gemaakt, ze staat zo heerlijk met haar armpjes in haar zij en lijkt zo wel een beetje op Allysa, jongste dochterlief, zij kan ook zo voor me gaan staan om haar woorden kracht bij te zetten.
Ik heb wel wat meer kraaltjes toegevoegd op haar mouwen en in haar taille, haar jurk en kraag zijn geborduurd met zilverdraad.



De haartjes zijn gemaakt van wol en daar door heen zilverdraad met zilveren sterretjes, best een werkje maar het staat wel erg leuk!
Gisteren heb ik nog even gauw foto’s in de sneeuw gemaakt dat past wel bij een sneeuwvlokelfje!
De ijstulband die op de foto staat heb ik op Thea haar blog gezien, de eerste die ik maakte was nog niet helemaal bevroren maar deze is goed gelukt, ik heb ook nog een foto van 's avond met het lichtje aan, het sneeuwvlokelfje lag toen al in haar bed ;-)!

Fijn weekend!
Groetjes,
Corina

19 opmerkingen:

bianca zei

Das kleine Schneemännchen finde ich total niedlich.Dein Eislicht ist auch sehr schön.
Bianca

Esther zei

Hoi wat leuk zo in de laatste sneeuw en mooi zo met die zilverdraadtjes, ze heeft ook z'n guitig snoetje.
fijn weekend groetjes esther.

GlitterGlimps zei

Een heel schattig elfje zo in het ijsblauw. Mooi he, die ijslichtjes!

Een leuk weekend, groetjes van Saskia

Aritha V. zei

Die haren vind ik heel knap gedaan met dat zilverdraad erdoor.Die sterretjes ook heel fijntjes!Het is een schitterend elfje.

Gerda Hartman zei

Wat een schatje. Deze haartjes vind ik leuker. Hier is alle sneeuw zo goed als weg. Fijn weekend.

paula zei

Leuk dat je een reactie op mijn blog achter liet.
Ga je volgen met al je mooie viltcreaties .
fijn weekend verder
groetjes Paula

Monjet zei

Wat schattig, maar wat een werk. Het ziet er erg leuk uit.
Fijn weekend verder.
Groet, Edith

mihvj zei

Hallo,
Wat een schatje. Maar wat een werk.
Zeker de moeite waard geweest want ze is echt
prachtig.

Da kerk laars was erg leuk om te maken maar
zeker niet alleen mijn idee. Ik doe het samen met een andere moeder en we vullen en voelen elkaar super goed aan.

Fijn weekend.

rianne zei

Hallo Corina. Alweer zo'n mooi popje. Mooi gemaakt en wat heeft ze een lief toetje. En dat ze haar woorden kracht bij zet maakt haar alleen maar guitiger. Groetjes Rianne.

Chantal zei

Ze is prachtig.. heel gedetaileerd met de kralen, borduursels en haar haar!!
het is een schatje!

Geweldig dat Allysa ook zo voor je kan komen staan. Alweer een poppetje wat bij haar past :-)

Antonia zei

Hallo Corina,
ik kijk hier mijn ogen uit. Wat een creativiteit! Zelf ben ik een ramp met naald en draad. Leuk dat je een reactie achterliet op mijn blog! Heel graag tot ziens, groetjes Anja

Riet zei

Ohhh Corina,wat heb je dit weer prachtig gemaakt zeg.
Zo mooi van kleur.
Ik blijf bij je kwijlen.

Liefs Riet.

Margreet zei

Wat een geweldig popje! Die ontwerpen van Ellen zijn geweldig. Toch maar eens beter naar kijken want het inspireert enorm. Mag ik vragen Corina hoe jij de hoofdjes maakt? Ik vind namelijk je oogjes altijd zo scherp en het neusje, wat voor soort kraaltje zit erin?
Groetjes Margreet

Corina zei

Hoi Margreet,
Dank je wel, ik gebruik geen kraal voor mijn neusjes.Ik maak het neusje op de ondertricot door het maken van een rondje van rijgsteekjes ietjes onder de ogenlijn en die dan aan te trekken. Is het neusje dan nog te klein dan ga je een paar keer met je naald eronder door net zolang je tevreden bent, volg je me nog ;-)!
Oogjes pit ik altijd goed strak door.
Groetjes Corina

jeanet zei

Dat lijkt mij een ondeugend klein elfje, ja en wie van de twee bedoel ik dan hé? Grapje hoor!
Ze is verukkelijk en past helemaal in het winterse sfeertje! Groetjes Smoek

brigitte zei

Natuurlijk maak ik een foto bij de kerk.
Morgen laat ik hem je zien.
Dank je voor het zo trouw kijken op mijn beginnende blog.
Groetjes Brigitte

Jannie zei

Ohh wat een guitig elfje heb je gemaakt. Heel erg mooi!
Groetjes Jannie

Anoniem zei

jij bent nog in de ijzige sneeuw sferen !!?;-)

hier buiten is het even schoon gelukkig.

Wat een leuk idee de tulband.
En de kabels hiervoor zo echt.

Weer kunstige werkstukjes .

fijne week ((zwaaiii))

mm

Ingrid. zei

Wat weer een geweldig geheel !
Fijne dag , groetjes van Ingrid.