zaterdag 9 januari 2010

Ijsdansen met Heit en Mem!



Dit ijsdansende echtpaar is het een pakketje van atelier Anke, ik was er zo weg van, heel ander gemêleerd vilt en dan die Friese doorlopertjes, te leuk!
Het was ook een erg leuk pakket om te maken, de jas van Mem heb ik nog extra versierd met twee kleine strikjes en aan de onderkant van haar rok heb ik i.p.v. een stiksteekje een kettingsteekje gemaakt. Het hoedje van mem is ook zo leuk bedacht.


Ik heb ze beide wel krulwol haartje gegeven dat vind ik persoonlijk mooier.
Heit heeft een heus colbert aan en tijdens het maken daarvan moest ik terug denken aan alle jasjes, bloesjes en colbertjes die ik zelf vroeger maakte toen de kinderen nog klein waren. Het zijn dezelfde handelingen maar dan in mini formaat ;-)!
Zijn baret maakt het plaatje helemaal af.



Jordy vroeg aan mij of hij een ijsvloertje mocht maken voor Heit en Mem, dus letten jullie vooral op de ijsvloer waar Heit en Mem opstaan ;-)! Ze zwieren en zwaaien en hebben het erg naar hun zin!
Buiten foto’s maken is nu natuurlijk fantastisch, mooier kan je het niet hebben met een ijsdansend echtpaar!
Heit en Mem ijsdansen nu weer binnen verder, zonder hun ijsvloertje helaas maar op een spiegeltje ;-)!



Ik wens jullie een gezellig weekend en hoop dat jullie niet te veel last hebben van het winterse weer wat onderweg is.
Hopelijk kunnen we vandaag zelf ook nog even gaan ijsdansen….!

Fijn weekend!
Groetjes,
Corina

35 opmerkingen:

Gerda Hartman zei

Meid wat enig. Ga je Jelte er ook nog bijmaken? Bij mij klappen helaas wel steeds de schaatsjes opzij bij Jelte. Je hebt weer prachtige foto's en de kleding is prachtig gedetailleerd. Fijn weekend.

Anoniem zei

Hoi Corina, wat is het stel een plaatje!! Echt een Heit en Mem en je ziet ze met veel plezier over het ijs dansen. En je werkt ook zo vreselijk netjes en mooi, echt toppie!!!
groetjes Annemieke

Anoniem zei

Gerda, ik zal je even mailen voor Jelte. Ik geef je dan een extra tipje....anders is het zo zonde! Het moet gewoon kloppen.
groetjes, Annemieke

Corina zei

Hoi Annemieke, ik wil die tip ook wel...
Ik ga Jelte ook nog maken...
Groetjes Corina

Anoniem zei

Het tipje....
Als je hobby lijm hebt die transparant opdroogt.... Probeer dan op de vouwlijn van het schaatsen een lijntje lijm aan weerskanten van het karton te smeren. Zorg er dan voor dat het schaatsje in de goede positie zit. Laat de lijm dan goed drogen.
Laat ook Jelt goed op het stoeltje leunen, het gewicht wordt dan ook wat verdeelt op de stoelleuning en Jelte zelf.

Er zijn ook klanten die van een leeg waxine cupje ( van zo`n waxinekaarsje) de ijzertjes maken....als je dit doet wel uitkijken want de randjes zijn dan erg scherp. Dit is de reden dat ik dit niet gebruik i.v.m kinderhandjes...
Succes, Annemieke
Atelier Anke

Elly zei

Ohhh.... wat zijn ze weer lieffff!!!! En die kleurtjes zijn ook zo ontzettend mooi! Lijkt me wel een heel klusje, maar wel met een supermooi resultaat!
Fijn weekend!

Atelier de Vier Jaargetijden zei

Dit is nu echte liefde, samen op de schaats!
Prachtig gemaakt, en mooie kleurtjes vilt.
Goed weekeinde, groet Thea

Chantal zei

Corina, ik vind ze zo mooi. Dit stel ik me echt voor bij schaatsertjes. Het ouderwetse gevoel komt naar boven.
Het vilt is ook zo mooi!!!
Annemieke, mooie tip!

Een fijn weekend,
Chantal

Corina zei

@ Gerda, ja ik heb Jelte ook liggen om gemaakt te worden, ik vond hem bij jou zo leuk!
Groetejs Corina

Corrie zei

Corina wat een ongelofelijk lief stelletje is dit. Je foto's zijn ook echt prachtig, die doen je mooie werk eer aan. Ik heb ook de waklopertjes en alle andere schattige ijsfiguurtjes gezien en het verhaal van Allysa gelezen, spannend!
Alles is gelukkig goed afgelopen en nu genieten wij kijkers van een prachtig tafereeltje met echte sneeuwvlokjes die er doorheen dwarrelen.

Lief Leuk & Anders zei

Wat een schatjes allemaal (ik bedoel voor al de poppetjes!

Vogels moeten even aan de taart wennen. Als ze echt honger hebben komen ze wel...!

Groetjes,
Karin

Esther zei

Wauw wat gaaaaf ze zien er erg als een lief stelletje uit en leuk dat ze op een echt ijsvloertje staan, binnen zien ze er warm en gelukkig uit. Fijn weekend Groetjes Esther.

Tineke zei

Corina, prachtig. Heit en Mem betekent toch vader en moeder? Ik vind ze schattig en ze dansen (mede door hun prachtige ijsvloer) prachtig. Prachtig ontwerp van Annemieke! Fijn weekend.

Ingrid. zei

Wat een geweldig stel ! Erg leuk op de foto's gezet ; en dat echte ijs maakt het geheel helemaal af ;-) Echt super !
Goed weekeinde vanuit Assen.

Anoniem zei

Geweldig mooi gemaakt. Ik heb ze ook nog liggen. Ben nu eerst druk met Dirk zijn ijszeiler. Wordt ook erg leuk, wel veel werk.
Fijn dat ik jouw heit en mem zo zie, je hebt ook de broek van heit anders gemaakt zie ik. wel netjes zo. Kom vast nog een keer gluren hoe je dat hebt gedaan.
Groetjes, Brigitta

jeanet zei

Hoi Corina, dit vind ik machtig, moeke met pa op de schaats. Hoe bedenken ze het. Ook zijn hier de stofjes heel erg mooi. Ik geloof dat ik dit pakket ook ga aanschaffen want ik vind het prachtig! Groetjes Smoek

Madammeke Ongeduld zei

dat heb je maar mooi gedaan weet niet of ik zoiets zou kunnen maken

rianne zei

Hallo Corina,Wat mooi zijn je schaatsertjes geworden. Het past echt bij het weer van nu. Als het mee zit kunnen ze zo de elfstedentocht mee rijden. Wat ik nu zo leuk vind is dat als ik bij je kom kijken en ik zie de pakketjes dan denk ik goh dat pakketje is toch wel heel erg leuk. Die wil ik ook nog eens maken.
Fijn weekend groetjes Rianne.

Marijke van Ooijen zei

Wat een een schattig paartje...
Die schaatsjes zo lief...
Dit heb je zoals alle andere creaties, weer echt prachtig gemaakt!

Marijkexxx

Anoniem zei

Corina, complimenten voor je heit en mem, ze zijn echt schitterend geworden!!! Ook enige fotoos heb je gemaakt. Dit weer leent zich daar natuurlijk ook uitstekend voor.
Wat wordt je volgende project?
Groetjes Carla.

Twa zei

Aaach, wat een ontzettend lief stelletje. Schattig hoor. En wat een werk zeg. Maar het resultaat mag er wezen hoor.
Groetjes Antoinette.

ida zei

Prachtig Corina, het is je weer gelukt om iets moois te maken!

Bonjade zei

Leuk dat je even bij me langskwam. Wat een mooi blog heb je. Ik hou echt van vilt. Wat een kunstwerken maak je, zo knap. Ik ga je volgen hoor.
fijne dag

-::Maris::- zei

Ohh wat een leuk, lief paartje en de 'actie' foto's zijn helemaal geweldig..alsof ze zo weg schaatsen!

Groetjes Maris

* zei

Kom toevallig even hier ;) maar wat mooi gemaakt, echt heel leuk! Zo schattig setje.

liefs bellevien

Jannie zei

Wat heb je dat weer superleuk gemaakt!

Groetjes Jannie

Anoniem zei

Corina, ik had bij Marian'ne M al een berichtje voor jou achter gelaten. Maar kreeg van haar een tip hoe ik wel op jouw log kon komen. Ik vind de vilt figuren prachtig. Heit en Mem zijn om op te vreten. Of mag ik dat niet zeggen.
groetjes Hilda

Loek en Co zei

Ach gossie, wat een schatjes zeg! Echt zo mooi!
Groetjes Marleen

Corina zei

Hoi Hilda, dat mag je van mij zeggen hoor, mijn moeder zegt dat ook altijd ;-)!
Groetjes Corina

Barbara zei

Hai Corina, oooow, wat zijn deze heit en mem leuk! Die kleuren zijn inderdaad prachtig! En weer zo mooi op de kiek gezet! Groetjes, Barbara

Claudia zei

Hoi Corina, alweer van die leuke popjes. Ik vind ze weer helemaal geweldig.
gr Claudia

Esther zei

In één woord: Prachtig!

Gera zei

wat moet ik hier nu verder nog over zeggen???
fantastisch!!!

groet, Gera

Riet zei

Ohhh wowwww,wat is dit een schitterend stellentje,die kleertjes en die schaatsen,zo mooi.
Maak jij ook voor anderen mensen?

Liefs Riet.

Corina zei

Hoi Riet, als daar vraag naar is dan maak ik ook voor andere mensen!
Groetjes Corina