vrijdag 1 januari 2010

In de witte wereld!


Vanmiddag had ik heerlijk de tijd om de kersttafel met zorg in te pakken en aan de wintertafel te beginnen. De halve maan heb ik het eerst gedaan, er staat nu In de witte wereld in van Atelier Sterre. Dit tafereeltje is een patroonblad, een al wat ouder patroon van atelier Sterre, haar tafereeltjes zijn erg leuk om te zien maar ook om te maken.
Ik heb deze vorig jaar met veel plezier gemaakt.


De wintertsarina vond ik zelf erg leuk om te maken met haar rok van flanel en het mofje voor de warme handjes ;-)! Het sneeuwbalvangertje is in de zelfde stijl als de tsarina, ik heb hier en daar wat extra kraaltjes toegevoegd.


De waklopertjes zijn erg grappig nou ja grappig…het jongetje is door het ijs gezakt maar gelukkig houd het meisje hem aan een touwtje vast, erg goed over nagedacht!
Het sterrenkijkertje ligt lekker in de sneeuw en kijkt naar de sterren, hij heeft een lekkere warme muts op gevoerd met borg!
Ze staan nu weer net als vorig jaar in de halve maan, in de maan heb ik 10 kerstboomlampjes verstopt en ’s avonds is het net een sprookje, ik ben er nog steeds zo weg van!



Gelukkig hebben we de laatste tijd ook in het echt kunnen genieten van een witte wereld, wat was het mooi!

Allemaal nogmaals de beste wensen voor het nieuwe jaar!
Groetjes,
Corina.


28 opmerkingen:

Natascha zei

Wat een prachtig tafareel om naar te kijken....
Groetjes Natascha

ida zei

Jij ook de beste wensen voor het komende jaar!
Je 'wintermaan' ziet er heel erg leuk uit, wat een prachtig tafereel om naar te kijken.
Jij beleeft echt veel plezier aan viltpatronen he?

Gerda Hartman zei

Jij ook de beste wensen voor het nieuwe jaar. Wat een prachtig tafereel heb je er van gemaakt. Ik heb van de week bij onze intratuin gekeken voor de hale maan, maar hem helaas niet gevonden. Ik ben ook heerlijk met de winterdingetjes bezig.

Hilda zei

Hallo Carina,
Hier ben ik eindelijk ook weer eens met een berichtje. Dat betekent niet dat ik hier dan niet langs kom hoor, pfffff elke dag ff loeren hier.
En dan zit ik weer bann: Oooooooooooooo en aaaa. Dan weten ze hier weer hoe laat het is. Komen kijken naar jou creaties.
Pfffffffffffffffff moet jenu weer eens kijken, wat voor moois je hebt gemaakt. Super super gaaf en gezellie.
Ga jij maar in 2010 lekker dor met het make van die gave viltcreaties.
En euhhhhhh de beste wensen voor 2010 hé!!!!!!
Groetjes Hilda

Esther zei

Hoi Corina wat mooi lekker winters,
ik vind het vrouwtje erg mooi en grappig het verhaaltje over het jongetje in het wak. nogmaals een goed 2010.
Groetjes Esther

Rianne zei

Hallo Corina en familie de beste wensen voor het nieuwe jaar. Vooral een gelukkig, gezond en creatief 2010. Wat is je wintermaan mooi geworden zeg. Je bent me net voor, ik heb ook plannen gemaakt voor de maan, maar moet het nog in elkaar flansen. Mooie popjes heb je weer gemaakt. Compliment.

Rianne zei

Nog even een reactie op het berichtje van Hilda. Zo kijk ik ook altijd bij Corina haar blog met OOOHHHH AAAAHHHH dat wil ik ook.Doeiii

Anoniem zei

Corina, voor jullie ook de beste wensen.
Wat heb je weer mooie popjes gemaakt en weer zo mooi neergezet! Super. Ze hebben ook prachtige oogjes, heb je die geborduurd?

Groetjes Arna

Atelier de Vier Jaargetijden zei

Allereerst natuurlijk de beste wensen en dat het maar weer een creatief jaar mag worden! Ohhh wat een fantastische creaties heb je weer gemaakt, en je foto's zijn ook weer zo mooi!

Jouw schatjes mogen er alle vier ook zijn!
Groet Thea

Corina zei

@ Arna, de oogjes heb ik ingetekend met een aqaurel potlood!
Groetjes Corina

Corina zei

Dank jullie wel :)!
Groetjes Corina

Jannie zei

Wat is dat weer een leuk idee, dat winters tafereelje in die maan. Ik vind je foto's ook weer schitterend.
En de beste wensen nog voor 2010.
Groetjes Jannie

Ingrid. zei

Wat mooi ; prachtig !
Ook voor jou en ieder die je lief is veel geluk en gezondheid in 2010 !
Nog een fijne avond , groetjes van Ingrid.

Riet zei

Ohhh wat een droom Corina,schitterend net een sprookje.

een gezond 2010.
Liefs Riet.

Gera zei

Hoi Corina,

Allereerst de beste wensen voor het komende jaar!
En wederom laat je me diep zuchten. Wat weer een prachtig winters tafereel!

groet, Gera

'T atelier zei

Hoi Corina,
Wat een mooi winterstafareel! Ik heb geloof ik ook nog ergens zo'n maan liggen :)
Ik vind die hoofdjes maken altijd zo moeilijk maar bij jou zijn ze schitterend!
Natuurlijk mag je me linken
Fijn weekend,
Groetjes Thalia

Tineke zei

Corina, wat een prachtig en sfeervol begin van het nieuwe jaar! Ik heb zitten genieten met mijn neus op het scherm. Heel erg mooi. Ik wens je nog heel veel mooie werkstukken, liefde, gezondheid en wat je nog meer wenst voor het nieuwe jaar!

Claudia zei

Allereerst natuurlijk de beste wensen dat er in goede gezondheid nog maar heel veel viltcreatie's uit jouw handen mogen ontstaan.
Het is en blijft een feest om hier steeds even binnen te komen kijken. Het wintertafereel echt waanzinning mooi..!! Je krijgt gewoon zin om weer wat te gaan doen..!
gr Claudia

Miriam zei

Een fijn 2010 toegewenst! Wat een mooi winters plaatje is dit weer, mooi gemaakt!

gea zei

waw!!!
wat een ontzettend leuke winter tafereel!!

trudy Schuurman zei

Hoi Corine,

Met veel plezier kijk ik bijna dagelijks even op je blog om te zien of je nog nieuwe foto's hebt geplaatst. Ik krijg dan altijd zin om zelf aan de slag te gaan! Wat hebben we toch een leuke hobby. Wat een geweldige tafereeltjes maak je.
Ik ben helemaal weg van die halve maan en heb al een wekenlange zoektocht achter de rug. Al bij diverse tuincentra geweest, maar kan hem nergens vinden. Nu heb ik via internet wellicht iets gevonden... Kun je mij echter vertellen hoe groot jou halve maan is? Ik heb nu keuze uit 45 of 65 cm?
Ik hoor het graag van je, dan kan ik mijn zoektocht weer vervolgen.

Groeten Trudy

Corina zei

@Trudy, Dank je wel!
Ik heb de grote maan van 65cm!
Succes met je zoektocht!
Groetjes Corina

-::Maris::- zei

wauw, wat mooi!!!!

Natasja zei

Echt om bij weg te dromen...

Marijke van Ooijen zei

Lieve Corina,

Tjeempie meis, wat is dit geweldig!!

En wat energie heb jij zeg...ik zie ierdere zulke mooie creaties, hoe krijg je dit toch voor elkaar!
Heb je een toverstafje in de la liggen hihi...
En zoja, mag ik het dan ook eens lenen?

Alle liefs en een dikke knuffel,
Marijke

Mascha zei

Als eerste wil ik jou en je gezin het beste wensen voor het nieuwe jaar. En dat het vooral een gelukkig en gezond jaar mag worden.

En als tweede. Ik weet gewoon niet wat ik schrijven moet. Ik vind het gewoon prachtig.
Groetjes Mascha

Barbara zei

Hai Corina, mooooooooooi! Groetjes, Barbara

Corina zei

@ Marijke, nee helaas heb ik geen toverstafje anders zou ik hem met liefde delen met iedereen!
Groetjes Corina