donderdag 14 januari 2010

Jelte leert schaatsen!



Dit schattige beginnende schaatsertje is Jelte van Atelier Anke.
Een erg leuk pakketje om te maken, er zit net als bij Heit en Mem van dat mooie gemêleerde vilt in.
Op zijn trui en muts heeft hij een soort kabels zitten van gevlochten vilt. Een blouse van geruit katoen en van die leuke schaatsjes.




















De stoel was makkelijker dan ik had gedacht…zag er eigenlijk een beetje tegenop maar het viel reuze mee. Wat een leuk patroon is dit om te maken maar ook om naar te kijken!



Kleine kinderen die leren schaatsen zijn zo schattig,  hoe ze voor het eerst met schaatsjes op het ijs staan, de een heel soepel en de ander met twee houten beentjes, ik kan daar zo van genieten.
Die ingespannen gezichtjes erbij, ze vinden het enig maar ook eng en als ze zich eenmaal veilig voelen zijn ze niet meer te stoppen…letterlijk dan…ik vergat vaak te leren hoe ze moeten remmen maar daar hadden ze bij mij een handige methode voor…ze lieten zich gewoon vallen ;-)!
Mijn kinders schaatsen inmiddels al goed maar van de week op het ijs heb ik heerlijk zitten genieten van de beginnende schaatsertjes!



Jelte word gelukkig geholpen door Heit en Mem en even later kan hij het zelfs zonder stoel, een nieuwe schaatsheld is geboren!

Fijne dag!
Groetjes,
Corina

33 opmerkingen:

THEA zei

Wat een leuk poppetje Corina!! Dat vlechtwer is geweldig mooi. En een lief gezichtje dat hij heeft!!

Leuk dat je je ijstaart er op de laatste foto al bij hebt staan.
Als je niet te veel decoratie erop hebt zitten kun je hem toch gewoon in de vorm terug doen. Heb ik ook al eens gedaan!

We blijven zo echt wel bezig, niet??

Fijne dag!

Gerda Hartman zei

Oh, wat is ie lief geworden. Het is een plaatje zo met zijn drieën! Ben benieuwd wat je hierna weer gaat maken! Fijne dag.

Chantal zei

Corina wat is het mooi geworden!! Echt een plaatje om naar te kijken. Het verhaal erbij maakt het helemaal af.

Ik weet nog dat Bent vorig jaar voor het eerst op de schaatsen stond. Het ging hem best goed af. Helaas heeft papa zich ontzettend geblesseerd :-), ouderdom hé. En dit jaar stond Bent weer op de schaatsen en schaatste zo weg. Geweldig hoe snel ze het te pakken hebben. Enig hoe je vol trots naar je kind kunt kijken en naar de andere kinderen op de schaatsbaan.

Fijne dag Corina,
Groetjes, Chantal

Chantal zei

Vergeet ik nog te zeggen dat het vilt zo mooi is!!! Dat dit wel iets extra's aan het pakket geeft vind je niet?
Ook vind ik dat je het vlechtgedeelte zo super mooi hebt gekregen, wat een regelmaat. Top!! Heb je de tip nog opgevolgd wat je in het vorige logje hebt gekregen???

Nou stop ik echt, het is een hele lap voor de vroege ochtend en zal zo Bent eens even naar school brengen en dan aan de poets :-).

Groetjes!!

Riet zei

Ohhh Corina,wat een schitterend stel met ze 3 ,hoe krijg je het voor elkaar.
Ik heb grote bewondering voor je.
Naai je dat op de hand?
Ik heb ook zoveel van die pakjes liggen,maar ik snap gewoon niet hoe en wat ik moet doen.

Liefs Riet.

Corina zei

@ Gerda, ik ben lekker met de lente bezig een blauw druifje van Pop en Plank!
@ Chantal, niets leuker dan van kinderen te genieten toch?
De schaatsen waren goed gelukt en heb de tips in mijn achterhoofd gehouden voor het geval dat...
@ Riet Ja, ik doe alles op de hand ook de katoentjes. Het is misschien moeilijker dan je denkt, begin eerst met een makkelijk pakketje en je zult zien hoe leuk het is!

Groetjes Corina

Anoniem zei

Hallo Corina,
Wat heb je er weer een prachtig plaatje van gemaakt. Echt geweldig. Ik krijg echt zin in om ze ook af te maken. Ben nog steeds met Dirk bezig, de ijszeiler kan nu in elkaar gezet worden. Maar ja de tijd hé. Groetjes, Brigitta

Corina zei

Hoi Brigitta, dank je wel, jij succes met Heit en mem!
Groetjes Corina

Esther zei

Hoi Corina Jelte is erg mooi geworden.
leuk dat je ze bij Heit en Men hebt staan.
Zo kunnen ze hem leren schaatsen ;-)
Groetjes Esther.

Elly zei

Ahhh.... wat is het een lieverdje geworden!!!! En zo mooi ook weer van kleur! En dat truitje met vlechtwerk is helemaal geweldig! Het is een mooi tafereeltje zo!

Corinne zei

Hoi Corina,

Leuk dat je een bezoekje hebt gebracht aan mijn blog en een berichtje achter hebt gelaten. Ik ben dus ook gelijk even bij jouw langsgekomen :).

Wat maak je geweldig leuke viltcreaties zeg! Super zo leuk en mooi! Ik ga je bij mijn favorieten zetten want ik kom zeker vaker langs bij je.

Groetjes,
Corinne

Marijke van Ooijen zei

Corina..wat een schattig knulletje is deze Jelte..
Weer zo schattig gemaakt!

Liefs..Marijkexx

Anoniem zei

Hoi Corina, Wat ik je nog wilde vragen. Heb jij de popjes gemaakt van een enkele pijpenrager zoals beschreven in de beschrijving of heb je ze anders gemaakt. Ik hoor graag van je. Groetjes, Brigitta
paul.brigitta@hetnet.nl.

ida zei

Prachig stel zo met zijn drieen. Je schrijft er ook zo leuk bij; het is net een soort dagboek he zo'n weblog bijhouden?
Vind het elke keer weer een feestje om hier te kijken; Bedankt!

Tineke zei

Corina, je weet me steeds te verrassen met je mooie viltcreaties. Ik kijk mijn ogen uit. Jij schrijft over de kleine kinderen die leren schaatsen. Ik zag van de week een oude heer (die ik alleen maar ken als slecht ter been) zwieren op de schaats. Heel elegant. Hij was aan het genieten. Maar misschien was dat omdat hij stevig vastgehouden werd door zijn jonge buurvrouw ;-)

Aritha Vermeulen zei

Wat een leuke hobby heb jij toch. Het is een prachtig knulletje geworden. En je verhaal is heel sfeervol. Erg plezierig om te bekijken, jouw blog.

Aritha

Corina zei

Mooi Corina! leuk die gevlochten details

rianne zei

Leuk dat ze elkaar zo helpen. Bij ons op school helpen ze elkaar ook met schaatsen op het schoolplein.
Je popjes zijn erg mooi geworden. Met zulke mooie kleren wil ik ook wel leren schaatsen. Mooi gemaakt Corina. Groetjes Riamnne

Natascha zei

Je schaatsertje gaat met stappen vooruit...leuk gefotograveerd zo !!!

Anoniem zei

Corina wat heb je een super Jelte gemaakt!! Wat een lief manneke. Gelukkig leert hij al goed schaatsen en zo bij Heit en Mem...een plaatje!! Ik heb ook heerlijk zitten smullen van je schrijfsel...een heerlijk verhaal!
groetjes, Annemieke

Monjet zei

Corina, ik ben voor het eerst op je site, ik kreeg van Thea de tip om eens op jouw site te kijken. Ik heb verleden week voor het eerst gevilt en vind het erg leuk om te doen. Als ik zie wat jij maakt, daar kan ik nog een hoop van leren. Ik vind vooral dat vlechtwerk erg mooi. Ziet er goed uit.

Groet, Edith

Natasja zei

Wat is ie leuk! En ook leuk hoe je z'n verhaal verteld met Heit en Mem erbij!
groetjes!

Jannie zei

Hoi Corina,
Heit en mem hebben maar een "moai soantsje". Leuke foto's vooral waar ze met zijn drieën op staan.
Groetjes Jannie

-::Maris::- zei

Het is een echt foto verhaal geworden met een prachtige stoere jongen in de hoofdrol!!

Groetjes Maris

mihvj zei

Dank je voor je reactie.
Door jou blog ben ik zelf ook begonnen er een bij te houden. Moet er nog wel veel leren maar dat komt vast wel.
Je maakt erg leuke dingen en deze 3 zijn echt weer te schattig.
Groetjes Brigitte

Corina zei

Dank jullie wel voor alle lieve reacties!
Groetjes Corina

Twa zei

Wat een leukertje zeg! Hij is weer super gelukt. En ze staan leuk zo met z'n 3en. Groetjes Antoinette.

Esther zei

Hoi Corina kom nog eens langs, wat is je hoofd-blog mooi geworden, heb je het vrouwtje ook al eens in haar geheel laten zien???
Groetjes Esther.

Corina zei

Hoi Esther, nee nog niet het is de wintervrouw van het handwerksgilde!
Groetjes Corina

jeanet zei

Hoi Corina ik raak in paniek hoor! Ik weet niet meer wat ik moet schrijven! Leuk is zo afgezaagd. Prachtig heb ik vast ook al een keer gebruikt. Ik weet niet meer wat ik moet schrijven. Die lantaarn....'t einde! Zo'n hoog Efteling gehalte. Die taarten om op te vreten (als je een vogeltje bent,hi,hi,hi) ( hoe krijg je ze uit hun vorm?)Ja en dan Jelle met pa en moe. Ik vind het allemaal prachtig en....
mijn wooorden zijn op. (nou bijna dan,hi,hi, want wie is die dame in dat blauwe outfitje boven in je balk? blijf natuurlijk schieoenierig hé,ha,ha,ha) Groeten Smoek

Corina zei

Hoi Jeanet, het is natuurlijk niet de bedoeling dat je hier in paniek raakt hoor ;-)
De dame op het bloghoofd is de winterdame van het creatieve gilde een oud patroon het atelier bestaat helaas niet meer!
Fijn weekend!
Corina

Manuela zei

Halo Corina,
wat leuk dat je bij me bent geweest...ben natuurlijk ook even bij jou geweest...wat maak jij leuke dingen!!!!
super zeg...

een heel fijn weekend
groetjes manuela

Monjet zei

Goedemorgen Corina, Je hebt gelijk ik had om mijn site Merino zeep neergezet. Inderdaad het is olijf zeep. hi, hi, beginnersfoutje zal ik maar zeggen.

Prettige dag, Edith