zaterdag 30 januari 2010

Sneeuwklokje!



Het sneeuwklokje van Mieke Stenders heb ik nog een keertje gemaakt, een aantal jaren geleden toen ik net was begonnen met viltpopjes maken, heb ik haar ook gemaakt.
Op dit moment zie je ze op heel veel blogs langs komen en het blijven zulke leuke popjes om te zien en te maken.Het lijkt me leuk om ze nu allemaal te maken. Zoals de meeste van jullie wel weten is er voor elke maand een nieuw bloemenpopje.


Het sneeuwklokje is het popje van Januari.
Ik hoop dat ik het vol blijf houden en ze allemaal ga maken, dat is wel de bedoeling ;-)!
De popjes hebben een basis patroon en van daaruit worden allerlei variaties met de jurkjes en mutsjes en de bloemen gemaakt.
Ik heb het patroon gevolgd op haar muts na, de achterkant heb ik een beetje ingerimpeld en een klein sneeuwklokje op haar muts genaaid!


Vannacht heeft het hier weer flink gesneeuwd en heb ik foto’s in de sneeuw kunnen maken. Ik had het sneeuwklokje gisteren al gefotografeerd maar kon het niet laten met nog meer sneeuw!!
Wie had dat kunnen denken, ik was al helemaal klaar voor de lente ;-)!

Fijn weekend!
Groetjes,
Corina

20 opmerkingen:

brigitte zei

Wat een liefje.
Ik heb het boekje ook. De popjes zijn allemaal erg leuk. Maar ik wil nog zoveel en te weinig tijd. Maar bij jou is het gelukt. Januari heb je alvast.
Fijn weekend Brigitte

THEA zei

Wat een lief popje is het geworden. Vooral het gezichtje is heel mooi gelukt!

En die sneeuw, ja onverwachts!!! Wij hebben ook een nieuw tapijt gekregen!!

Dus de lente.......dat kunnen we schudden!!!!

Fijn weekend, groetjes Thea

Gerda Hartman zei

Oh, wat is ze lief geworden. Ja, die lente ik was er ook klaar voor. Ik wil ook proberen de popjes elke maand te maken. En die quilt gaat je vast lukken.

Barbara zei

Wat een lief popje, he? Ik vind haar ook zo lief! Leuk met je eigen variatie erop. Hier bij ons ligt ook weer sneeuw! Ik zie dat je je blogheader al in lentesfeer hebt, ik krijg helemaal zin in de lente! Groetjes, Barbara

angelina zei

ze is leuk geworden.... en dat je de foto kon maken in de sneeuw is helemaal super... elke maand een popje gaat je vast lukken! jij hebt zo'n tempo!!!

liefs angelina

Miriam zei

Leuk is ze Corina, ik ben ook met de serie uit het boekje bezig. Het sneeuwklokje is bij mij ook af en nu ben ik bezig met de krokus.
Fijne weekend! Groetjes, Miriam

Monjet zei

Het staat inderdaad heel leuk in zo'n winterslandschap. Maar volgens mij staat het in het voorjaar ook geweldig.
Prettig weekend, Edith

Atelier de Vier Jaargetijden zei

Corina, die van jou is ook erg leuk geworden.
Een foto in de sneeuw is natuurlijk helemaal prachtig!
Goed weekend,groet Thea

paula zei

Wat een schatje is het weer geworden .Ik moet nu toch eens echt op cursus om zo een mooi hoofd te maken dat lukt me nog steeds niet .
Fijn weekend verder ,groetjes Paula

Atelier Keet Angelique zei

wauw deze is ook mooi!!

Riet zei

Ohhh wowww Corina,wat is ze weer prachtig gemaakt,mooie kleur zeg.

Liefs Riet.

mama'ritha zei

LIEF!!!!

fleur zei

ja hoor weer zo'n mooi popje!Wat maak je dat handig en snel!
Kun je niet eens een ZONNEBLOEMpoje maken; dan krijgen we misschien wel een beetje meer ZON!
ik kan geen sneeuw meer zien...
groetjes Fleur

Esther zei

Wat is ze mooi, ze staat er mooi bij zo in het winterlandschap. Morgen 1 feb ben benieuwd naar het popje van deze maand. groetjes Esther.

Jannie zei

Erg mooi sneeuwklokje. Helaas heb ik ze nog niet in het echt gezien.

Groetjes Jannie

Anoniem zei

Wat een dotje Corina, mooie kleur groen heb je gebruikt. Is ze wezenlijk anders dan je eerste popje toen je net met deze hobby begonnen was?
Misschien leuk om ze nu samen te fotograferen om te zien hoe je gegroeid bent met de jaren.
Liefs Carla.

* zei

Het zijn niet alleen schattige bloempjes die sneeuwklokjes zie ik nu maar ook schattige poppetjes. Wat mooi gemaakt.

liefs bellavien

Madammeke Ongeduld zei

je sneeuwpopje is heel erg mooi maar tovh verlang ik naar meer lente popjes,met wat geduld zullen we ze wel te zien krijgen

Mascha zei

Wat een liefje.
Groetjes Mascha

jeanet zei

BAM!!! Je hebt haar gemaakt. En nu maar hopen dat de rest ook uit de grond wil komen!!!
Ha,ha,ha ik ben de sneeuw een beetje zat. Maar jou lente klokje geeft mij goede hoop dat de Lente toch echt wel weer zal komen. Groetjes Smoek