woensdag 6 januari 2010

Twinkels!


Dit leuke tweetal met hun huisje is een patroonblad van Atelier Merita.

Ik heb ze vorig jaar gemaakt maar ze staan nu weer gezellig op de wintertafel.
Het is een erg leuk patroon om te maken, al de geborduurde ijskristallen zijn in het midden en op hun punt en voorzien van een kraaltje. Natuurlijk had ik weer niet goed gelezen….en nu zitten er 8 punten aan de ijskristallen i.p.v. 6…maakt voor de rest niet uit alleen meer werk ;-)!
Ik zag dit patroon blad en was er meteen zo weg van, die grappige popjes met hun boamuts en een ijskristal in hun handen.



Het huisje geborduurd met zilverdraad en kraaltjes en natuurlijk de boa……
Dat was nog een behoorlijk zoekwerk die boa…ik had wel een witte verenboa maar die lag in de verkleedkist, daar mocht ik natuurlijk niet aankomen!
Uiteindelijk vond ik een lichtsnoertje met deze fijnere boa eromheen gedraaid op de kerstafdeling.
De lampjes liggen er in en het huisje is nu ook nog verlicht!



Fijne dag!
Groetjes,
Corina

11 opmerkingen:

Anoniem zei

het ziet er hier net zo mooi wit uit als buiten !!

alleen aaibaarder, knap werk !!

MM

THEA zei

Jeetje Corina, wat is dat mooi!! Geweldig! Zo winters....maar meteen ook erg feestelijk!

Je blog word ook steeds mooier!!

Dat spreekt vanzelf he, dat je kids blij zijn met de sneeuw. Als bijna heel Nederland sneeuw heeft en jullie niet.....niet leuk dus!!

Laat ze maar lekker genieten.
Gisteren had ik m'n 2 jongste kleinkids de hele dag hier. En de oudste van de 2 is een echt buitenkind. Hij had z'n emmer en schep meegenomen.Hij had het er maar druk mee!!

Heerlijk!

Groetjes

Chantal zei

Ik vind dit ook zo'n mooi patroon!! Komt met jouw kralentik helemaal nog niet zo vreemd over dat je ijskristallen 8 ipv 6 punten hebben gekregen, nu dus ook meer kraaltjes verwerkt :-).
Je boa vind ik mooier als de veren. De veren heb ik in huis maar komt bij mij gelijk zo grof over terwijl dit veel subtieler oogt.

Groetjes en een fijne woensdag,
Chantal

jeanet zei

goejemoggel jaaa ik ben er dit keer ook vroeg bij en zeg alleen maar "zucht" Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel hi,hi,hi. Groetjes Smoek

Gerda Hartman zei

Wat prachtig zeg. Echt een plaatje.

Esther zei

Oooo wat mooi weer en leuk dat schrijft hoe je aan je materialen gekomen bent. Wat zal je winter-tafel er mooi uitzien.
Laat je het geheel eens op je blog zien???
Groetjes Esther.

-::Maris::- zei

Prachtig! Ik denk alleen wel altijd even een Gerard Joling door de veertjes en kraaltjes bij dit soort patronen ;)

Ik ben ook erg benieuwd de wintertafel van nu!

Ik ga gauw verder anders is de dag al weer om!!!

Groetjes Maris

Marijke van Ooijen zei

Wat een plaatje is dit weer...!!!
Zo snoezig met die kraaltjes en die witte veertjes.

Volgens mij wordt je echt helemaal geinspireerd door de sneeuw.

Meis weer een dikke 10!

Marijkexxx

Mascha zei

Van mij mag de sneeuw nog wel even blijven liggen. Dan kunnen we voorlopig nog van je winterprojecten genieten.
Groetjes Mascha

Natascha zei

Nou ja ..deze kende ik helemaal niet ??? Ik vind hem errug leuk !!!
Groetjes Natascha

Rianne zei

Hallo Corina. Wat een lekker winters plaatje en weer zo mooi gemaakt en vooral zo leuk op de foto gezet. Groetjes.
P.S ligt er bij jullie nu ook sneeuw?