woensdag 3 februari 2010

Valentijn miniquilt!



Een tijdje geleden heb ik het boekje Mini quilts van vilt gekocht bij de Witte Engel, een leuk boekje met allerlei verschillende mini quiltjes.
Het is alleen een beetje jammer dat er geen beschrijving in staat, het wijst zichzelf misschien met iemand met quilt ervaring maar dat heb ik niet!
Ik kijk altijd vol bewondering bij blogs van dames die mooie quiltblokken maken, ik wil dat ook eens leren en ben begonnen met dit Valentijnshart uit dit boekje.


Als je eenmaal weet hoe het moet….is het erg leuk om te maken, ik heb het met veel plezier gedaan.
Ik denk alleen dat het niet te vergelijken is met een quiltblok maken maar ieder begin is er een toch ;-)!
Ik wel het een en ander veranderd aan de kleuren, ik had deze stofjes liggen en heb het daarvan gemaakt, alleen witte bloemen erop genaaid en zilverdraad gebruikt voor de afwerking van de rand.
Terwijl ik hiermee bezig was, heb ik nog iets voor Valentijn bedacht maar dan toch weer met viltpopjes, hij is bijna af, hier en daar nog wat kraaltjes toevoegen en hij kan op de foto!


Hier in huis zijn er 3 van de 6 geveld door de griep waaronder ondergetekende…….!
Ik ga het vandaag rustig aan doen maar in de praktijk lukt dat niet altijd…. ;-)!

Fijne dag!
Groetjes,
 Corina

26 opmerkingen:

Gerda Hartman zei

Ik vind hem schattig geworden, maar niet echt een quilt, meer een patchwork hart. Je hebt vast weer een leuk poppetje gemaakt. Ben benieuwd. Hier ook de griep toegeslagen. Ben vandaag voor het eerst weer op de been en heb weer zin om iets te doen. We krijgen toch allemaal een beurt uiteindelijk, lijkt het wel. Beterschap allemaal.

Corina zei

Hoi Gerda, ja dat vind ik nou ook maar zo noemt de schrijver het...!
Groetjes Corina

Chantal zei

Ik vind hem erg schattig geworden. Jammer dat de uitleg in het boekje minder is. Het uitresultaat is wel erg leuk!!
Jullie hebben het dus echt getroffen met de griep!! Vervelend is dat hoor. Hier is ook iedereen aan het kwakkelen. Bent is vorige week 3 dagen thuis geweest en is nog niet echt lekker in orde. En ik loop ook te klungelen. Af en toe een beetje in het huishouden en daarna weer even rustig aan doen. Het is even niet anders.

En volgens mij is mijn blog ook besmet met het 'griep'virus. Goh wat baal ik daarvan zeg!

Beterschap Corina,
Groetjes, Chantal

Corinne zei

Oh wauwie, wat is ie leuk zeg! Dat zou ik ook nog weleens willen maken. Misschien ook eens eerst met iets kleins beginnen (enig idee waar ik een doosje tijd kan kopen:)). Ik vind je hart echt super!

Groetjes,
Corinne

rianne zei

Beterschap toegewenst en dat je maar snel weer beter bent.. Je mini quilt is erg mooi geworden. wat zijn er toch veel leuke dingen om te maken. Groetjes Rianne.

Elly zei

Ik heb dit boekje al eerder op blogs voorbij zien komen, maar nu weet ik het zeker: ik wil 'em ook!!! Wat is dit hart móói geworden!!!!!Maar geen beschrijving...poeh, dat lijkt me wel heel lastig, ben nl ook geen quiltster!
Beterschap met jullie drietjes!

Mascha zei

Heel veel beterschap. Probeer toch maar wat rustig aan te doen. En het minquiltje is helemaal super.
Groetjes Mascha

~*~ saskia ~*~ zei

O, wat een schatje weer. Heel lief!! Heel veel beterschap voor nu, laat je maar lekker verwennen!!
Ik stuur een dosis beter-worden-stofjes mee met deze post .... (;
Groetjes van Saskia

brigitte zei

AAAAhhhhhhhhhhhhh wat is ie leuk.
Ik vind hem echt super een quilt of niet.
Vind het zo knap dat het je elke keer lukt om
van die leuke dingen te maken.

Heel veel beterschap. Hier is er nog niemand grieperig. Hoop ook dat het ons overslaat.
Laat de lente maar komen dan kunnen we weer in het zonnetje voor de vitamine.

Mijn blog doet net als die van Chantal erg maf.
Heel vervelend maar ik kan gelukkig wel alle leuke blogs afstruinen.
Groetjes Brigitte

Barbara zei

Beterschap Corina! Enneh ... je quiltje vind ik erg leuk, hoor! Groetjes, Barbara

Cosy and Cute zei

Mooi gemaakt hoor, en dat zonder beschrijving. Het is een prachtig hart geworden!!!
Heel veel beterschap.
Groetjes,
Karin

mama'ritha zei

Mooi. Warme kleuren.

Esther zei

Leuk quiltje, mooie kleuren. beterschap voor allemaal,ik heb hier 1 griep geval. Groetjes Esther.

paula zei

wat een mooi hart ,prachtig echt iets voor valentijn
groetjes Paula

Corina zei

Mooi geworden, Corina! Ik heb wel getwijfeld over het boekje, leuk om te zien wat je eruit maakt. Wel jammer dat de beschrijvingen zo summier zijn, maar zo te zien heeft dat je niet gehindert om iets heel moois te maken!

Carla zei

Bedankt voor je lieve reactie op mijn blog.. en natuurlijk kom ik ook even bij jou kijken!
Wat een superleuk miniquiltje is dat geworden, helemaal gaaf!
Jij maakt ook wel hele leuke dingen hoor, ik zet je bij mijn te volgen-lijstje haha.
Veel crea-plezier,
Carla

Jannie zei

Dat is een prachtig Valentijnshart.

Groetjes Jannie

Marutska zei

Ook ik kom eventjes bij jou kijken natuurlijk!
Wat een prachtig hart!
Ik ga je volgen!!

Groetjes
Maria

ida zei

Nou het is wel te zien dat jij een ervaren handwerkster bent, zonder beschrijving en dan zo'n mooi kunstpatchwork hart in elkaar zetten; ik heb hem ook nog liggen.....
komt ie thuis te hangen of bij je man aan de computer ;-)?

Riet zei

Ohhh wat mooi hart Corina,en dat voor de eerste keer.
Mooie kleuren.

Liefs Riet.

Ingrid. zei

Mooi geworden ; ook ik miste de beschrijving best wel...
Volgens mij heeft / had half blog / log land griep ; las het al op div. plekken en heb er helaas zelf ook last van...
Groetjes van Ingrid.

THEA zei

Gek dat er geen beschrijvingen bij staan. Verder lijkt het me een leuk boekje. Even de naam noteren!!
Het hart ziet er leuk uit, het lijkt best wel op het origenele vind ik.

En......nog ziek?Ik hoop dat het weer wat beter met je gaat!

Doe maar rustig aan! Fijn weekend alvast!

Groetjes Thea

Anoniem zei

Van harte beterschap. Ik vind je hart helemaal geweldig.
Groetjes,
Brigitta

angelina zei

hij is erg mooi geworden! ik hoop dat het snel weer een beetje beter met je gaat...

liefs angelina

Crea Annemieke zei

Heel erg mooi, Corina...
En Beterschap dan maar...
Hartelijke groetjes Annemieke

Hilda zei

Wauwwwwwwwwwwwwwwwwwww die is gaaf geworden Corina.....
Heuhhhhh geen werkbeschrijving, dus je hebt zelf een patroon gemaakt. Jeetje dat is je goed gelukt zeg, super!!!!

Tsja wat zijn er gave blogs met uilts hé, lijkt mij ook zo leuk om te doen.
Hoor hussie al zeggen: ja joh doe er nog een hobby erbij, je hebt ook nog niks.

Ik kom niet eens echt aan ht vilten toe hihihi........

Groetjes hIlda