zondag 7 februari 2010

Wax Hartjes!



Ik ben dol op hartjes, waarom weet ik eigenlijk niet… vroeger op school tekende ik hartjes in mijn schrift en nog veel gekker een hartje i.p.v. een punt op de i van mijn naam…. ;-)!

Dat is zo gebleven (de liefde voor hartjes, niet dat hartje op de i...  ;-) ), in de zomer heb ik zeephartjes gemaakt en in het najaar hartjes van rododendrons.
Nu heb ik hartjes van kaarsen gemaakt, het is tenslotte bijna Valentijn maar hartjes mogen van mij het hele jaar door!


In de grootgrutter kwam ik van de week koekjesvormpjes tegen, allemaal hartjes in verschillende grootte,  gelijk meegenomen natuurlijk, je zal ze maar een keer nodig hebben….!!
Op mijn blogronde zag ik van die leuke waxhartjes en wilde het ook eens proberen, de hartvormpjes had ik tenslotte al ;-)!
Ik had nog geur kaarsen die manlief niet lekker vond ruiken, die heb ik gesmolten en in de hartvormpjes gegoten! Zodoende ruiken de hartjes nog lekker ook!


Erg leuk om te doen en zeker voor herhaling vatbaar, natuurlijk een heel leerproces maar de aanhouder wint!!
Je moet de vormpjes niet helemaal vol storten met vloeibare was…het loopt er dan met dezelfde snelheid aan de onderkant weer uit..
Eerst een beetje erin en laten stollen en dan kijken of je het helemaal kunt afvullen zonder een riviertje van kaarsvet aan de onderkant..
Ik kreeg ze ook zowaar goed uit de vormpjes, met een satéprikker een gaatje erin geprikt en een dun lintje erdoor. Drie hartjes heb ik bij elkaar gebonden als een hanger.
























Twee kleine hartjes hangen om een bloemenflesjes met mooie witte Ranonkels erin.
Het is een soort houten kratje waarin drie glazen flesjes in staan, die heb ik van de week bij de Action meegenomen onder het motto: je weet maar nooit waar dat goed voor is…. ;-)!!


Fijne dag!
Groetjes,
Corina

25 opmerkingen:

Chantal zei

Beeldig!!! Erg mooi. Nou was ik gisteren toch ook op zoek naar hartjes.... helaas niets gevonden. Toch deze week maar weer eens opnieuw op zoek gaan. IK WIl OOK HARTJES :-).

Heb je de kaarsen in een pannetje gesmolten??

Valentijn kan beginnen. Ik vind ze erg mooi!

Groetjes, Chantal (die deze week maar weer opnieuw op zoek gaat)

Corina zei

Hoi Chantal, bij de AH heb ik de hartjes vormpje gekocht en de kaarsen smelten in een pannetje!
Groetjes Corina

Barnyard Country Gifts zei

Lief die wax hartjes. Heb nu al zeker een half jaar een heel oud pannetje in huis om ook zelf vormpjes te maken van oude kaarsen. Helaas nog steeds niet aan toe gekomen, maar nu ik ze bij jou zie gaat het wel weer kriebelen.
Fijne zondag, Annemieke

Chantal zei

Wauw kijk.... ik ga morgen gelijk naar de AH! Dank je Corina.

Corinne zei

Hoi Corina,

Wat zijn je waxhartjes leuk geworden zeg! Leuk werkje he? Ik heb het kaarsvet gesmolten in een oud conservenblikje in een pan met heet water. Blikje kan zo de vuilnisbak in als je klaar bent.

En hartjes....ik ben er ook dol op. Ik heb hetzelfde gehad met de puntjes op de i hahaha. Maar ook hier is de liefde voor de hartjes gebleven. Veel plezier ervan!

Groetjes,
Corinne

brigitte zei

Ja alles is wel weer oke op mijn blog.
Was echt alles kwijt maar na wat proberen vod ik het weer terug.

Je hartjes zijn zo mooi geworden.
Alles bij elkaar is helemaal super leuk echt valentijn.
Ik geloof dat ik je weer een ideetje bij je opgedaan heb. Echt super leuk en dan met geurkaarsen is helemaal een goed idee.
En hierboven zij iemand een oud pannetje heel slim.
Fijne zondag

Gerda Hartman zei

Wat leuk gedaan. Heel decoratief zo. Jongste dochter heeft pas een feestje gehad met zeepkettingen maken. Ook zo leuk. En ze had ook allemaal hartjes!

Elly zei

Ik ben ook helemaal gek van/op hartjes! Ik denk dat ze niet meer te tellen zijn hier in huis! Maar van wax heb ik ze nog nooit gemaakt, ze zien er echt super uit! Staat ook leuk zo je kratje met ranonkels en harten!
Nog een fijne zondag!

Esther zei

Wat leuk die wax hartjes en zo mooi bij die ranonkel in de flesjes, ik ben ook helemaal weg van hartjes en schrijf ook altijd een hartje boven bv een i. Ik baalde vroeger altijd dat ik geen i in mijn naam had. groetjes esther.

THEA zei

Wowie......die zijn lief geworden!

En dat kratje is ook al zo bjoetieful!!Hihihihi....moet ook eens naar de grootgrutter!

Je weet ik ben ook dol op hartjes!! En er staan nog een boel kaarsen, die ik kan omsmelten!
Wie weet! Ik sla je link meteen op, voor het geval dat het mocht lukken!

Groetjes Thea

Riet zei

Oh wat heb je dat weer prachtig gemaakt Corina,ze staan zo lief bij dat kratje, echt heel sfeervol.

Liefs Riet.

Marutska zei

Leuk hoor je waxhartjes!
Wat een idee om kaarsen om te smelten!

Groetjes
Maria

paula zei

Je hartjes zijn zeer zeker goed gelukt .
Ze staan erg leuk zo bij je bloemen .
Vindt je man het nu wel lekker ruiken;-)
groetjes Paula

angelina zei

ooohwww.... wat leuk!!! en wat een goed idee! dat ga ik ook proberen! ik gooi altijd de kaarsen die niet goed willen branden weg... maar nu heb ik daar een goed doel voor... hihi

liefs angelina

Anoniem zei

Mooi geworden Corina, een echte aanrader.
Het kratje had ik toevallig ook afgelopen week meegenomen. Dus nu alleen de hartjes nog ;-)))
Liefs Carla.

Francien zei

Wie is er nou niet dol op hartjes Corina...en ik moet bekennen dat ik ook een handtekening met hartjes heb en er soms een maak boven de i...maar jouw hartjes zijn zo mooi geworden...wat leuk zo dat hangertje..nou ja alles is lief gedaan...
groetjes ( speciaal nu even met het thema) ♥ Francien,.

rianne zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
rianne zei

Oh Corina ik ben weer eens bezig, dom dom dom, maar: Leuk zijn je waxhartjes, hoort zo echt bij de tijd van het jaar. Hoe meer hartjes hoe meer liefde. Groetjes Rianne.

Laura zei

Wat een leuke harten heb je allemaal gemaakt Corina. Je zeepharten, je valentijnhart en poppetjes, je quiltje, ik kijk mijn ogen weer uit. Prachtig, prachtig, prachtig. Ik geniet er van. Groetjes Laura

Corina zei

Ziet er leuk uit! Leuk idee om het zo te doen, ik heb inderdaad nog wel ergens een pannetje en blikje staan...

* zei

OOh ja hartjes zijn het hele jaar door leuk, zucht hahaha..... love hartjes!

liefs bellavien

~*~ saskia ~*~ zei

Ooooh, wat een schattige zeephartjes!! Kunnen inderdaad het jaar rond hoor, vind ik ook. Je vele hartjes in het ronde blikje heb ik vorige week ook meteen meegenomen toen ik ze zag. Je zal ze inderdaad maar allemaal in 1 keer nodig hebben, hihi. Heb je overigens de sterren ook gezien..... heb ze ook snel in het karretje gegooid.... Maar deze dagen doen we het natuurlijk met hartjes, veel hartjes. Je hebt een gezellig huis zo met het vele moois!
Een hele gezellige avond en veel groetjes van Saskia

THEA zei

Heej Corina, Jammer maar bij ons bij de AH hadden ze de vormpjes niet.

Waren ze duur?

Ik heb een heel brutale vraag, hadden ze er bij jullie nog meer??
en is opsturen een optie? Natuurlijk tegen vergoeding????????

Groetjes Thea

THEA zei

Als je het zou willen doen......heel erg graag.

Die man zei ze hadden ze waarschijnlijk alleen bij de grote AH!

Dus ik zou het heel erg fijn vinden als je voor me zou willen kijken.

Ik hoor het wel, alvast hardstikke bedankt!!

Groetjes

Barbara zei

Wat een lief idee! Ga ik onthouden voor moederdag, want dit kan ik vast met mijn kleuters ook wel maken ... Enig! Groetjes, Barbara