zaterdag 13 maart 2010

Fam. Peter Rabbit


Wie is er niet dol op de boekjes van Beatrix Potter over Peter Rabbit oftewel Pieter Konijn in het Nederlands! Ik in ieder geval wel en mijn kinderen ook, ik heb ze wat voorgelezen....zulke leuke boekjes met mooie tekeningen.

Mijn vreugde was ook groot toen ik wist dat er een patroonboekje van Ellen Soares was van deze lieve familie! Twee jaar geleden heb ik ze gemaakt en elke keer verheug ik me om ze met Pasen weer neer te zetten.
Tot nu toe staan ze elk jaar in een andere opstelling.
Ik heb ze voor jullie op de foto gezet, de eerste is moeder konijn. Ik heb haar schortje versierd met kraaltjes en een kantje en oog wimpertjes gegeven.


Grootvader konijn is ook al zo'n leukerd met zijn zakhorloge, pijp (goed kijken in zijn hand ;-)) en deftig giletje met colbert.


Peter Konijn heeft zijn mooie blauwe jasje aan met kleine knoopjes.


Benjamin Konijn natuurlijk met zijn zakdoek en mooie hoed.


De zusjes hebben van mij een hoedje gekregen, dat vond ik wel grappig staan en een mandje in hun hand voor de besjes die ze gaan plukken met Pieter.


In het patroonboekje staat ook de beschrijving voor bloemkool, sla en wortels, die heb ik ook gemaakt!


Al met al echt te leuk om te maken en hierbij dus een waarschuwing: Begin er niet aan, ze zijn zeer verslavend  ;-)!

Ik had ze eerst gezellig met z’n allen op het dienblad gezet maar vond het toch wat te vol en onoverzichtelijk worden. Ze staan nu allemaal beter zichtbaar in de etagère op een hoge vaas naast de t.v. kast, zo gezellig weer!


Vandaag gaan we wilgentakken knippen en kan de paasboom weer worden neergezet, we verheugen ons er al op om alle versieringen er in te hangen!
Vorig jaar hebben Allysa en ik alle versieringen zelf gemaakt!

Het patroonboekje van deze schattige familie is nog steeds verkrijgbaar!!
Ik heb Ellen benaderd, ze heeft er nog voldoende op voorraad,  je mag mijn naam erbij vermelden en ze weet ervan!
http://link.marktplaats.nl/328251642


Een heel fijn weekend allemaal!
Groetjes,
Corina

28 opmerkingen:

brigitte zei

Wat een mooi stelletje bij elkaar.
Jammer dat ze niet zo lang kunnen staan. Hoewel het is niet allen voor de pasen toch. Deze fam kan altijd.
Ben benieuwd wat je allemaal in je paastakken hebt. Het wordt vast weer mooi.
Groetjes en fijn weekend Brigitte

angelina zei

wauw... wat een mooie famillie... het ziet er echt super gezellig uit zo met z'n allen bij elkaar....

liefs angelina

THEA zei

Wow Corina......wat een familie! En tot in de puntjes uitgewerkt!!

Goed dat je ze nu al neer zet, het is zonde anders!! Nu kun je er tenminste een paar weken van genieten!!

Je had het goed gezien, de foto´s zijn van het tafeltje onder de carport! Maar de foto´s van het geheel waren te flets geworden. Misschien lukken ze vandaag beter!

Ik moet natuurlijk nog even afwachten of de blauwe druifjes nog in bloei komen. Dit deed ik ook nog niet eerder!

Vanmiddag gaan we naar een kringloopwinkel!!!!

Fijn weekend,groetjes Thea

Sanny´s-Bastel- Creationen zei

Oh, was sind deine Rabbits süß geworden und diese kleinen Möhrchen und Salatköpfe. Einfach wieder ganz bezaubernd.
Liebe Grüße und ein wunderschönes kreatives Wochenende wünsche ich dir.
sanny

Zwergenwelt zei

Oh mein gott sidn die süß!
Ich liebe Beatrix Potter, ich leibe Peter Rabbit!
wo kann man den Schnitt bekommen?
Hast du ihn entwickelt?

So einen Peter möchte ich sooo gerne auch machen! Und die Mama Hase auch... wunderschön!!!!!!!!
Herzliche Grüße, cornelia

Mascha zei

Oh, deze zijn echt kei mooi. Deze familie mag met pasen gerust op bezoek komen.
Groetjes Mascha

Corina zei

Wow, wat een gezellig stel! Ik wist niet dat er een patroonboekje van bestond! Helemaal leuk, en ik kan me goed voorstellen dat het heel verslavend is hiermee bezig te zijn. Leuk dat er ook patroontjes van de groentes bij zijn. Weet je of dit boekje nog ergens verkrijgbaar is?

~*~ saskia ~*~ zei

Corina, Corina, deze familie is geweldig. Zo mooi gemaakt! Het ziet er echt heel lief uit. Lijkt me heerlijk om daar naar te kijken de hele dag! Een grote kus voor Mopsy, Flopsy Cotton Tail en Peter ;o)
Een fijn weekend!

sytske zei

hallo corina,

met veel plezier lees ik altijd je blog.
wat een prachtige familie. weet je ook of het patroonboekje nog ergens verkrijgbaar is?

groeten sytske

Barbara zei

Wat is dit een onwijs leuke familie! Ik ben er helemaal weg van! Je hebt ze prachtig gemaakt, zeg. En mooi gefotografeerd ook! ♥ Barbara

fleur zei

Erg mooi gemaakt!!!
Wij kennen hier de familie konijn ook!
Onzw middelste dochter had als lievelingsknuffel Peter Konijn; deze werd helaas verloren op vakantie...gelukkig hebben we nog een mooie foto ervan. Nu is ze 16 en knuffelt met haar vriend.
groetjes fleur

Esther zei

Super wat een mooie familie. wat een werk en weer zo mooi in elkaar gezet. Ga effen kijken op marktplaats, bedankt voor de tip. groetjes Esther.

rianne zei

Corina wat zijn ze leuk en ook weer zo mooi op de foto gezet. Ik heb pas ook het patroonboek bij haar gekocht met de gedachte ze ook ooit te maken, maar nu ik ze zo bij jou zie staan kan het best zijn dat ik er toch eerder aan begin dan ooit. Fijn weekend en groetjes Rianne.

Barnyard Country Gifts zei

Wat een heerlijke familie zo bijelkaar. En wie kent ze nou niet de familie van Peter Rabbit. Toevallig even geleden de boekjes van dit gezin aan mijn moeder gegeven.
Fijn weekend, Annemieke

Gerda Hartman zei

Prachtig zo allemaal bij elkaar. Heb er ook altijd een zwak voor gehad. Dat boek moet hier ook maar eens komen ............

Martje en vilt zei

Wat leuk dat ze weer eens voorbij komen, het is een prachtig stelletje bij elkaar. Fijn dat het even weer onde de aandacht komt want ze zijn het zeker waard. Groetjes Margreet

Hilda zei

Hallo Corina,

Ik reageer dan wel niet elke dag,, maar kom wel elke dag even hier kijken. Heerlijk genieten van al het moois je maakt en hoe het neerzet. Wat dat is natuurlijk ook een kunst.
Het is allemaal weer super de super.

Groetjes hilda

Sezoentje zei

Hoi Corina,
als volger heb ik me bij je aangemeld want ik kijk hier mijn ogen uit, wat maak jij prachtige dingen zeg. Ik ga vlug nog even verderkijken,
fijne zondag van Sonja

Atelier de Vier Jaargetijden zei

Oh Peter Rabbit, ja hier ook een fan die het patroon al in huis heeft maar eerst nog een aantal opdrachten moet afwerken.
Een cursist van mij heeft ze gemaakt maar ondervond wat problemen met het patroon m.n. de jastjes waren te klein en heeft deze groter gemaakt.
Had jij ook problemen met het patroon of paste bij jou alles ?
Groet Thea

Elly zei

Wat lief allemaal!!!! Mooie familie zo bij elkaar en ook weer zo netjes gemaakt. Ik heb nog een aantal boekjes van Pieter Konijn, het blijft leuk!
Groetjes Elly

Marijke van Ooijen zei

Hay meis,

Dit is zo gaaaaaaaaaaaaaaaaaffffffff!!!
Echt helemaal te gek, en dan met name de zusjes..ik ben er helemaal weg van.

Liefs,
Marijke

Anoniem zei

Corina, wat een prachtige familie is dit zo bij elkaar. Mooi dat je ze even weer toont. Geeft onmiddelijk weer inspiratie. De boeken gaan ook nooit vervelen namelijk.
Groetjes Carla.

jeanet zei

Ja,ja,ja,ja ik heb het patronenboek ook en ben er zo blij mee! Alleen die tijd hé, te weinig.
Want ik ben gek op konijntjes en muisjes en beertjes! Ik vind ze super geslaagd. En je groente is ook om op te vreten ha,ha,ha. Ik ga toch proberen van de week ook een te maken. Groetjes Smoek

Jannie zei

Corina, wat een prachtig familieportret heb je gemaakt!

Groetjes Jannie

Gera zei

super,super, super!
Ik heb het boek al jaren in huis, maar ben er nog nooit aan toegekomen, maar als je dit zo ziet, dan jeuken m'n vingers.

groetjes, Gera

Ilse hoogenberg zei

Wat een super leuke Familie!
En zo netjes afgewerkt mijn complimenten.
Maar waar kan ik deze boekjes nog krijgen?

Groetjes Ilse Hoogenterp

Corina zei

Hoi Ilse, de boekjes zijn nog steeds te koop als je me mailt dan stuur ik je het mailadres door waar je het boekje kan bestellen!
Groetjes Corina

Dees zei

hoi Corina!!
Jeeeeetje wat leuk dit!!!!Ik ben helemaal weg van deze patronen.Wat heb je dit mooi gemaakt!!
Ik hoop dat de patronen nog altijd te koop zijn want ik zou ze heel graag willen gaan maken(ben ik ook een keer op tijd voor iets...pasen in dit geval:))Ik hoop dat je mij kan helpen en ben je heeeeel erg dankbaar alvast:)lieve groet,Dees