dinsdag 30 maart 2010

Lente ei!


Dit leuke tafereeltje is een patroonblad van atelier Sterre.
Ik heb ze twee jaar geleden gemaakt, ik zou ze nu waarschijnlijk anders hebben gemaakt. Het tricot wat ik voor de hoofdjes heb gebruikt is een beetje aan de bleke kant en de hoofdjes zouden nu anders zijn geworden.



Ik trek de ogenlijn nu harder aan zodat er wat meer vorm in het hoofdje komt.
Maar ik vind ze nog steeds zo leuk, het was echt een feestje om ze te maken! Het jochie zittend in het ei met zijn bloembolletje in zijn handjes. Het meisje met haar konijn onder haar arm. Het jongetje met de haan en kuiken. Het mooie versierde ei met allerlei voorjaarbloemen er omheen.


Gisteren was het hier bewolkt maar hier in huis scheen de zon, een narcissen zon wel te verstaan ;-)!
Zo’n mooi gezicht, ik heb nog maar een  foto voor jullie gemaakt voor het geval de zon vandaag niet verschijnt.
Hier schijnt de zon al vrolijk de kamer in!


Fijne dag!
Groetjes,
Corina

19 opmerkingen:

Gerda Hartman zei

Een prachtig tafereeltje in mooie kleurtjes. Hier schijnt de zon nu wel, maar ook een narcissenzon naast me. Wat zijn het toch prachtige bloemen hé? Fijne dag.

else zei

Hoi ze zijn leuk zeg!
Ik vind het ook altijd zo leuk om mijn eigen werk van een paar jaar geleden te zien. Dan zie je eigen ontwikkeling.Groetjes Else

Marijke van Ooijen zei

Goedemorgen Corina,

Ach meis wat een scattig tafereeltje is dit.
Ja dit geeft me een echt lentegevoel!
De kleurtjes zijn helemaal geweldig..ik wordt er zo vrolijk van..heerlijk.

Fijne dag...
Marijke

Esther zei

Wat een lief tafereeltje, erg mooi. Het bloemenkransje boven op het ei vind ik erg mooi. En leuk dat je naar een paar jaar toch weer dingen anders zou doen. fijne dag Groetjes Esther.

rianne zei

Hoi Corina wat leuk dat voorjaarsei. en wat toevallig. Ik heb het patroon net gekocht bij Niels Holgersson. Het wordt wel een project voor volgendjaar hoor. Hij is bij jou erg mooi geworden. Groetjes Rianne.

Gera zei

Wat leuk hè om zo je eigen 'ontwikkeling'te volgen :-). Het is een prachtig tafereel. Heb het ook ooit gekocht, nu nog maken :-))

groetjes, Gera

Miriam zei

Erg mooi hoor! Gezellig! Van mijn eigen oudere popjes vind ik ook dat ze "anders" gemaakt zijn dan tegenwoordig! Alleen maar een goed teken; je groeit in je kunsten, toch!

Großmutters Nähkästchen zei

Aaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhh! Ooooooooooohhhhhhhhhhh!

♥lixt
Michaela

my day zei

Hoi Corina,
aaah wat lief is dit, en het lammetje erbij vind ik ook zo schattig, knap gedaan hoor!
Fijne avond,groetjes Ingrid.

Corina zei

Leuk om te zien hoe jij je ei gemaakt hebt, grappig dat die zo anders is dan de mijne, terwijl we met hetzelfde pakket hebben gewerkt. Leuk dat je er een lammetje bij gemaakt hebt, dat past er heel goed bij.

jeanet zei

Hoi Corina, werkelijk een sprookjesachtig ontwerp van Sterre vind ik het. En jij hebt het zo mooi weten te maken. En ja je gezichtjes zijn hier ietsie,pietsie anders maar dat is de vaardigheid van de tijd. Prachtig! groetjes Smoek

angelina zei

wat een leuk patroon!!! ik ken deze helemaal niet! moet toch maar eens gaan kijken... ik vind hem wel erg leuk!
liefs angelina

Elly zei

Wat een ontzettend lief tefereeltje!!! Ik vind trouwens de patroontjes van atelier Sterre zowiezo altijd erg mooi en vol details. En ik denk dat we dat allemaal wel hebben, als ik nu m'n werk van een tijdje terug zie denk ik ook weleens, hoe heb ik het zo kunnen maken. Maarre... ik vind je lente-ei perfect hoor!

-::Maris::- zei

wat leuk met dat schaapje erbij!

Fijne dag!

Groetjes Maris

Bonjade zei

Oh ik blijf maar jaloers.....
Zoveel moois met liefde gemaakt. Stuk voor stuk kunstwerkjes.....snif....ik kan alleen maar blijven dromen voor het beeldscherm.....
Lief zeg die mams van je, ze denkt goed aan je.
Fijne dag

Barbara zei

Erg mooi, vooral de kleine details maken het helemaal af! ♥ Barbara

Crea Annemieke zei

Ha Corina,

Mooi tafereeltje heb je gemaakt.Leuk is dat als je dingen ziet die je nu anders zou doen.Aldoende leert men..... toch!
Veel knutselplezier en nog een fijne dag, Annemieke

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Anoniem zei

Laser remedy and surgery represent two remedial steps. At the identical time,
you ought to know that, these goods could not work.


Also visit my blog post dermatend mole wart & skin tag remover