donderdag 11 maart 2010

Paas krans met kip en kuikens!




Deze paas krans heb ik van de week gemaakt, erg leuk om te doen.
De kip en kuikens had ik vorig jaar al gemaakt maar wilde er dit jaar wat anders mee doen dan gewoon ergens neerzetten.
De krans is van piepschuim, die heb ik gewikkeld met lontwol in de teint van de kwarteleitjes (op de foto niet echt goed te zien..).
Het voordeel van een piepschuimen krans is dat je de wol hier en daar kan vastprikken en regelmatiger kan wikkelen dan met een strokrans.
De narcisjes zijn van vilt gemaakt en daaromheen heb ik veertjes vastgezet als een soort rozet.


De kip en kuikens ( van Mieke Stender) zitten in een droog gevilt nestje, die kon ik daarna ook op de krans vastprikken. Twee kuikentjes zitten nog half in een eierdopje en de andere zit onder moeders vleugels.


De kwartleitjes heb ik eerst een beetje gekneusd aan de onderkant en daarna op de krans gelijmd, zo blijven ze beter plakken ;-)!
De krans hangt hier in de kamer en langzaam aan komen er steeds meer paas creaties.
Ik moet naarstig op zoek naar de familie van Peter Rabbit, die heb ik vorig jaar gemaakt.
Ze moeten nodig op de foto ;-)!


Fijne dag!
Groetjes,
Corina

19 opmerkingen:

-::Maris::- zei

Erg leuk!!!!

Gerda Hartman zei

Ziet er prachtig en sfeervol uit.

Corinne zei

Hoi Corina,

Tjonge wat heb je weer iets leuks gemaakt zeg. Wat een lieve kuikentjes! Superleuk gedaan met die eitjes erbij.

Fijne dag!
Groetjes,
Corinne

Roos zei

Als ik dit zie mag het snel pasen worden hoor!!! Wat heb je dat leuk gemaakt zeg heel erg mooi, ook je krans hier beneden ziet er prachtig uit...mijn complimenten!

Carla zei

Ziet er heel erg leuk uit Corina, mooi van kleur zo in zijn totaliteit!!
Groetjes Carla.

Esther zei

Leeeuuuk en lief echt Pasen, ben benieuwd naar
familie Peter Rabbit. groetjes Esther.

ida zei

Prachtig Corina, en je schrijft ook zo 'gezellig' en gelijk uitleg van alles. Je leest gewoon dat je er plezier in hebt en dat krijgen we te zien ook, Bedankt!

mama'ritha zei

Echt heel mooi!

brigitte zei

Wat mooi gemaakt weer.
Schattig die kuikens.
Groetjes Brigitte

Natascha zei

Je bent al helemaal in de paassferen, allemaal even leuk..jammer dat de pasen zo kort duurt.
Groetjes Natascha

Barbara zei

Onwijs leuk idee en weer mooi gemaakt! ♥ Barbara

~*~ saskia ~*~ zei

Ooo, jouw huis is al helemaal in de Paassfeer! Mooie krans zo met dat vrolijk geel. Ik ga dit weekend ook maar eens flink aan de slag...
Leuke avond!

Marijke van Ooijen zei

Ohhhhh..wat schattig allemaal..
Dat kleine kuikentje in dat eitjes is zo sweety!
Ik heb nu gelijk zin in pasen..

Groetjes,
Marijke

Tineke zei

Corina, dit is wel weer een heel erg mooi werkstuk zeg! Allemensen, wat geniet ik er weer van. Complimenten!

Mascha zei

Wat ziet dit er lief uit. En mooi gemaakt.
Groetjes Mascha

angelina zei

ziet er super uit!!!!
liefs angelina

marlies zei

super leuk, dikke 10!!!

Chantal zei

Ik vind hem erg erg erg mooi!!!

Mooi zo gewikkeld om de piepschuim krans.

Miriam zei

Mooi paas/voorjaarskrans! Gezellig hoor!
Fijn weekend! Groetjes, Miriam