donderdag 4 maart 2010

Primula!


Ik ben maar gelijk begonnen met het popje van Maart uit het boekje van Mieke Stender ‘de Primula’!

Nu ben ik in ieder geval ruim op tijd klaar!
De Primula kan je op verschillende manieren maken, met of zonder hoed, kraag of blad.
Ik heb haar gewoon alles aangegeven en als het te onrustig had gestaan had ik het verwijderd. Ik moet zeggen dat ik haar wel leuk vind geworden met al haar kleding accessoires ;-)!


Ze staat op een dienblad met een echte primula en een wortelstronk die ik in een tuincentrum een tijdje geleden heb gekocht!
Je vind trouwens steeds meer leuke accessoires in het tuincentrum, je moet echt oppassen dat je karretje niet vol ligt!
Ik kom er gewoon niet al te vaak, dat scheelt een hoop ;-)!

Fijne dag!
Groetjes,
 Corina

18 opmerkingen:

Esther zei

Mooiiii Primulaatje de kleuren helemaal iets voor mij. Ik kan bij jou alleen maar steeds mooi en leuk en ooo schrijven, vind dit ook echt.
Weet je ook waar je het boekje kunt kopen of kan dat niet meer??? fijne zonnige dag groetjes Esther

Corina zei

Hoi Esther, het boekje is niet meer te koop maar je kunt het op de marktplaats proberen, zo ben ik er ook aan gekomen!
Succes!
Groetjes Corina

Carla zei

Corina wat een mooi fleurig popje heb je ervan gemaakt. Ben het helemaal met je eens, dat de vele kleding niet TE veel is. Prachtig!
Groetjes Carla.

Gerda Hartman zei

Wat is ze lief geworden. Moet haar ook nog maken. En ja, dat tuincentrum, daar zie je vaak te veel leuks. Ik vind het overigens wel een lastig plantje om te houden.

Roos zei

Er bestaat maar één woord voor dit lieve, mooi gemaakte "primulaatje" : GEWELDIG !

Mascha zei

Dat ziet er lief uit. Mooie kleur ook. Ook ik kom bewust niet te vaak in het tuincentrum.
Groetjes Mascha

rianne zei

Je bent op tijd met dit mooi gemaakte primulaatje. De kleur past goed bij het echte bloempje of heb je het bij elkaar gezocht? Groetjes Rianne.

-::Maris::- zei

Ze is prachtig geworden en zeker niet overdressed!

Groetjes Maris

Bonjade zei

Goh zeg het lijkt wel of je ze zo uit je mouw schudt.....ze zijn werkelijk popjes om te zien zeg.
Mooi gedecoreerd ook. Je maakt me nieuwsgierig naar april.
Fijne avond

Atelier de Vier Jaargetijden zei

Mooi popje heb je gemaakt, mooie kleur ook.
Ik maak haar meestal in het geel, moet nu nog beginnen maar de maand is ook nog maar net begonnen.
Groet Thea

angelina zei

deze is ook leuk! mooie kleur heb je gebruikt! ga je het vol houden tot december???

liefs angelina

Barbara zei

Ze is erg lief geworden! En ze staat ook weer mooi bij haar echte 'zusje' en de stronk. Ja, ik moet ook altijd oppassen als ik naar het tuincentrum ga ... ♥ Barbara

Corina zei

Wat is ze mooi! Toevallig heb ik er vandaag voor het werk een heel stel gehaald om de openbare balkons op te fleuren, leuk om dan bij thuiskomst dit popje te zien. Wat een geweldige serie is dit toch en je hebt heel mooie kleurtjes uitgezocht!
Groetjes,
Corina

Jannie zei

Prachtig primulaatje......mooie kleuren.
Groetjes Jannie

THEA zei

Hoi Corina,

Die kleur van de kleding vind ik helemaal geweldig!! Wow!!

Daar word je echt hebberig van, van die tuincentra!! Ik ken het!!!
Vraagje...wat is buistricot?
Staan wel meer dingen op het patroon waarvan ik zeg..uhh????

Fijn weekend,

groetjes Thea

Atelier Keet zei

Wat is ze mooi geworden Corine!!

Gera zei

Mooi Corina! Leuk al die kleding! Ik heb op zich niet zoveel met primula's, maar nu ik dit popje heb gezien, ga ik er vast anders naar kijken.

groetjes, Gera

Anoniem zei

Ik heb net de narcis gemaakt van Mieke Stender en zat te twijfelen aan de kleur voor de primula, je hebt me op een idee gebracht, ze is prachtig geworden! Ik heb de patronen van Mieke stender als PDF ontvangen via Poppenatelier Barbara, dus Esther mocht je dit lezen, ik kan ze naar je doormailen als je wilt. Als je dat wilt laat dan je mailadres even weten.

Groeten Jacqueline
jacqr@yahoo.com