dinsdag 16 maart 2010

Tilda haasjes!



Ja hoor ze zijn eindelijk af....! Ik wilde de haasjes al zolang maken en zag ze al op diverse blogs voorbij komen.

Ik vind ze zo leuk, sowieso het hele Tilda Paas boek! Werkelijk te leuk voor woorden. Het liefst maak ik het hele boek maar ja, dat kost tijd...... veeeel tijd. En laat ik daar nu een beetje moeite mee hebben. Tijd tekort dan welteverstaan. Vorig jaar had ik de linnen stof al in huis....
Maar deze zijn alvast af en omdat ik toch bezig was met de naaimachine heb ik nog twee Tilda konijnen gemaakt, ze zitten nog zonder kleertjes maar daar word hard aan gewerkt ;-)!
Ik heb er een nieuwe hobby bij geloof ik…weer iets heel anders dan werken met vilt.



Deze grappige haasjes zitten in een terra cota potje met een vogelnestje op de rand gelijmd met kleine roze kraaltjes erin verwerkt.
Ze zijn erg leuk om te maken en makkelijker dan ik had gedacht, alleen het neusje vond ik lastig maar oefening baart kunst ;-)!
Ze zaten eigenlijk zo in elkaar, daarna lekker vullen op de bank en je hebt voor je het weet een haasje af!
Op het potje heb ik een bloemenrandje geplakt, in de beschrijving stond dat je het met verf kon doen maar ik had dit leuke bandje liggen en heb dat ervoor gebruikt.
Ik heb de haasjes en extra strikje gegeven bij een oor, ik ben dol op strikjes ;-)!
Vanavond ga ik verder met de kleertjes voor de konijntjes, in mijn hoofd zijn ze al af….!



Fijne avond!
Groetjes,
Corina

16 opmerkingen:

Esther zei

hoi supeerrr iets van tilda helemaal geweldig, lekker zoet zo bij die marshmallows. ik ben benieuwd naar je nieuwe patroontje :-) groetjes Esther,

brigitte zei

Van Harte met je award.
Ben benieuwd naar je nieuwe patroontje.
Tilda ik vind het ook zo schattig.
Maar ja net als jou te weinig tijd.
Je konijntjes zijn zo zoet.
Groetjes Brigitte

Barbara zei

Ze zijn echt helemaal leuk! Grappig in die potjes! ♥ Barbara

Carla zei

Wat een schatjes zo bij elkaar, helemaal super!
Daar kun je nu lekker van genieten, dat heb je maar weer mooi gemaakt!
liefs Carla

THEA zei

Hoi Corina,

Ze zijn superleuk geworden!!

Zoiets zoek ik ook, maar eigenlijk als eierwarmer!

Ik zoek gewoon verder.

Ik heb sowieso een groot probleem............geen tijd!!!! Hihihi!

Fijne avond!

Gerda Hartman zei

Leuk geworden zeg. Hele leuke boeken zijn dat, heb er ook verschillende en uit diverse wat gemaakt. En ja, te weinig tijd, hoe herkenbaar!

Crea Annemieke zei

Wat een enig stel haasjes.Ik heb ook een boek van Tilda en mijn dochter ook, die wil alles wel maken. Dat boek maakt je een beetje hebberig, maar ja de tijd hé, die krijg je er niet bij.fijne avond nog, Annemieke

~*~ saskia ~*~ zei

Wat is Tilda toch mooi lief leuk grappig! Altijd weer. Fijne avond Corina!

Carla zei

Corina, wat dotjes van hazen zijn dit geworden. Mooi hè dat Tilda spul, wat je zegt, je zou alles wel willen maken ;-)))
Maar hier kun je alvast heel blij mee zijn.
Liefs Carla.

mama'ritha zei

Lief stelletje. Hier heb je gevoel voor nodig, denk ik. En gouden vingers.

rianne zei

Corina wat zijn je hazen leuk. Dat wil ik ook wel. Alleen tijd daar heeft niemand volgens mij genoeg van. Leuk idee om ze in een pot te zetten hoef je geen lijf meer te maken. Of was het patroon zo? Maar mooi gemaakt hoor!! groetjes Rianne.

Anoniem zei

AAAA énig !!
leuk gedaan zo met de bloemetjes rand.

Proficiat met de award, zeer verdiend zei deze oma die met een (oud) marianier ;-) getrouwd is !!
Eens marinier altijd...
proficiat oudste zoon, hele zware opleiding !!;-)

OOO die konijnen familie, geweldig !!!

MM

Mayflower zei

Hoi Corina, bedankt voor je reactie. Wat een schattige haasjes, dat heb je mooi gemaakt. Ik ben helaas niet zo handig met naald en draad, maar wie weet ga ik het toch ooit eens proberen, ik zie zoveel mooie werkjes voorbij komen, ik ben ook helemaal weg van Tilda.
Fijne avond en groetjes, Mea

Corina zei

Hoi Rianne, het patroon was zo, het haasje is met lijfje maar zonder armen en benen.
Groetjes Corina

Nonnelien zei

heel leuk die haasjes, maak je die met de hand of op de machine?
Groetjes Nonnelien

Gera zei

Wat een schatjes!

groetjes, Gera