zondag 21 maart 2010

Tilda konijntjes!



Hier zijn ze dan de Tilda konijntje waar ik met veel plezier aan heb gewerkt.
Erg leuk om te doen, de basis van deze konijntje is van hetzelfde patroon als je haasjes in de potjes maar dan met armen, benen en met hangende oortjes.
 Ik heb veel kleren voor de kinderen zelf gemaakt “vroeger” nu zijn ze daar te oud voor en vinden ze het maar niks…;-)! Ik heb mijn hart dus kunnen ophalen deze week om de kleertjes te naaien voor de lieve konijntjes. Helemaal los gegaan natuurlijk en het een en ander verandert, kant toegevoegd en strikjes. In het broekje zijn de pijpjes nu geregen zodat ze een beetje kunnen “blousen”.


 Lekker zoet en roze en ze staan zo leuk op de t.v. kast!
Het ‘nestje’ waar ze naast zitten is van een krans met een struisvogelei erin.
Het ei heb ik met een freesmachientje bewerkt en daarna kleine stukjes schaal afgebroken totdat ik het goed vond. Nu zit er een blok oase in met roze (hoe kan het ook anders ;-)) roosjes ingestoken, ik had nog wat takjes groen uit een ander boeket over en heb die erbij gestoken.
Ik hoef natuurlijk niet weer te zeggen dat ze zo leuk staan maar doe het toch!!!


Intussen schijnt hier de zon en beloofd het een mooie dag te worden.
Er zit zelfs al een merel in de tuin die een nestje aan het maken is in de Amerikaanse sering, is het niet fantastisch!
Ik probeer er een foto van te maken, zo’n leuk gezicht, ze komt met snavels vol materiaal aanzetten en verdwijnt dan in de struik, een hoop gerommel en alles beweegt en ze verdwijnt weer om weer nieuw materiaal te halen. Ik ben benieuwd of ze dit jaar wil blijven zitten,….Vorig jaar hadden we ook een nestje maar met mooi weer zitten we lekker in de tuin en dat vonden de merels toch een beetje te veel van het goede…..!


Fijne zondag!
Groetjes,
Corina

22 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Corina, Wat een geweldig stel en een prachtig ei met roosjes. En zo lekker zoet was de reactie van mijn dochter (10). Super super super. Groetjes, Brigitta

jeanet zei

Yes! Een schot in de roos Corina! Roze en konijntjes en kantjes en rozen en een reuze ei wat wil ik nog meer? Niets ik ben volkomen tevreden met je mooie post! Prachtig. En nu ga ik naar buiten waar de vogels fluiten en lekker in de tuin werken. Fijne zondag. Groetjes Smoek

Chantal zei

Heerlijk je blog!! Ik geniet met je mee van de konijntjes en het mooi bloemstukje.
Wat zijn ze mooi geworden.

Fijne zondag,
Groetjes, Chantal

Esther zei

Leuk Corina, lekker zoet en super mooi opgevuld.
Je bloemstuk is ook erg mooi geworden. fijne zondag groetjes Esther.

Marutska zei

Het is weer een leuk plaatje geworden!
Prachtig hoor!

Fijne (met mooi weer!) zondag verder!

Groetjes
Maria

Marion zei

Wat een schatjes zeg!
Mooi gemaakt hoor, ook je ei met de rozen staat erg leuk.
Fijne zondag

Lieve groet Marion

angelina zei

wat lief!!! ik vind ze errug mooi!!! en dan je ei!!! ben gisteren zelf nog even op zoek geweest naar sruisvogel eieren... heb een heel mooi voorbeeld gezien van een bloemstuk... maar zo met die roosjes er in ziet het er ook super uit!!!
liefs angelina

rianne zei

Nou je hazen zien er op zijn paasbest uit hoor. Mooie zachte lente kleurtjes. Mooi gemaakt en gedecoreerd. Fijne dag groetjes Rianne.

Barbara zei

Wat een prachtig werkstuk weer, Corina, je haasjes en dat mooie eibloemstuk! Heel mooi! ♥ Barbara

Laura zei

Mooi geworden hoor Corina! En ook zulke mooie kleertjes. :)

Carla zei

Oooh Corina, dit is weer smullen hoor!!
Wat leuk toch dat al je hobbies zo bij- en met elkaar gecombineerd kunnen worden.
Ziet er erg schattig uit.
Liefs Carla.

-::Maris::- zei

De konijntjes zijn erg schattig geworden!!

groetjes Maris

brigitte zei

Ziet er prachtig uit zo bij elkaar.
Mooie combi van kleurtjes. En het past erg mooi bij een zonnige dag als vandaag.
Mooi gemaakt.
Fijne avond nog Groetjes Brigitte

Gerda Hartman zei

Wat een lief zoet plaatje zo!

Corina zei

Prachtige haasjes, en ze leveren een mooi plaatje op zo met dat ei in het nest en de roosjes!

Kom Achterom zei

Ha Corina,
Mooi hoor jou tilda konijnen super mooi gemaakt ik moet nog een beetje oefenen
Ik vond het behoorlijk pittig om het hoofd er mooi op te naaien.
Leuk dat je op mijn site kwam nu ben ik even bij jou op visite!
Ik ga je gelijk volgen en ben zag ik je 50e volger.
Het gaat snel hé, ik ben nu 3 weken actief en heb al over de 60 volgers. Ik vind dit allemaal super leuk en met al die nieuwe ideeen kan ik me helemaal uitleven!!
Nou ik kom snel weer bij je langs hoor om al je nieuwe creaties te bekijken
een hele fijne zondag
Yolanda

my day zei

Hoi Corina,
dankjewel voor je bezoekje op mijn blog en wat is het hier ook leuk. De konijntjes zijn zo schattig die je hebt gemaakt, en toevallig liggen hier al een paar konijnenpatroontjes getekent en geknipt klaar om in elkaar te zetten. Ik ga hier vast vaker komen om naar je mooie creaties te kijken, groetjes Ingrid.

paula zei

hallo Corina
ze zijn lief je konijntjes helemaal mijn kleur
Ik ben op zoek naar een struisvogelei, mag ik vragen waar je die vandaan hebt, een tuincentrum misschien?
fijne week ,groetjes Paula

Marijke van Ooijen zei

Corina...wat een suikerzoete snoezige konijntjes...schattig hoor!

Groetjes,
Marijke

Hilda zei

Wauwwwwwwwwwwwwwwwwwwww wat zijn je Tilda koninen gaaf! Ik ben er helemaal verliefd op. Hele mooie stofjes en zo mooi gemaakt!!
Mijn complimenten!!!!!!!!

Groetjes Hilda

Gera zei

oooooooooh wat mooi!! Ze mogen bij mij komen wonen hoor!!!!!!! :-)))))).

groetjes, Gera

kelinci zei

wow ...really creative & attractive. thanks
kelinci