dinsdag 13 april 2010

Bloesemboom!


Mijn bloesemboom is af en ik ben er zo blij mee! Hij staat prachtig op de side table!
En zo leuk om te maken, echt een aanrader, ik vind het zelfs jammer dat hij klaar is….;-))
Ik had eerst de boom zelf gemaakt, gewoon lekker met een dienblad op de bank de takken gewikkeld met de wol. Daarna alles nat gevild en de boom in elkaar gezet. De bloesems heb ik op een avond allemaal geknipt en de blaadjes als ik ze nodig had met het maken van de bloesems.
Ik had de eerste keer toen ik het patroon las, oef…dat zijn er wel heel veel!!
Maar als ik nu terug kijk valt het eigenlijk reuze mee!


De geknipte bloesems lagen op een dienblad klaar om geregen te worden en dan kon ik als ik even tijd had er een paar tussendoor doen, echt verslavend leuk….;-0
Je zag de boom vorderen, hij werd steeds mooier, wel topzwaar en ik heb bovenin aan de stam nog een afbinddraad gebonden en de boel even stevig samengebonden. Weer omwikkeld met de bruine wol zodat je er nu niets van ziet. ze zitten nu prima!
Ik heb denk ik de stam aan de bovenkant waarschijnlijk niet hard genoeg door gevilt.


De lenteschommel is ook nieuw nu met een neusje en bruine ogen, de eerste was voor Esther. De lenteschommels heb ik tegelijkertijd gemaakt, dat vind ik prettiger werken dan één voor één.


Met Sabina gaat het steeds beter, ze is zelfs alweer aan wat schoolwerk begonnen.
Met de laptop op de bank, been omhoog op de tafel, dat werkt toch wel prettig en gezellig ;-))!

Fijne dag!
Groetjes,
Corina

30 opmerkingen:

Großmutters Nähkästchen zei

Ooooohhhhhh, soooo beautiful!!!
♥Michaela

Chantal zei

Wauw Corina, hij is echt super mooi geworden!!!

Wat een goed idee hé zo'n ring bovenaan. Ik vond hem gelijk bij het in elkaar zetten te slapjes...

Het is een hele mooie aanwinst!!!!

Wat fijn dat het met Sabina beter gaat! Gelukkig maar.

Groetjes, Chantal

Gracia zei

Ontzettend mooi Corina!!

Mascha zei

Wat een romantisch geheel. Heel erg mooi.
Groetjes Mascha

Atelier de Vier Jaargetijden zei

Mooi hoor, je hebt de boom snel af gehad.
Groet Thea

natascha zei

Ik ben sprakeloos...zo mooi gemaakt weer !!!
groetjes Natascha

Esther zei

O super geweldig, erg mooi gemaakt lijkt mij monniken werk, fijne zonnige middag groetjes Esther.

Carla zei

Wauw wat mooi Corina, met recht dat je hier blij mee bent. Schitterende boom!!! Fijn dat het herstel goed gaat met Sabina!!
Groetjes Carla.

jeanet zei

OOoo het is een plaatje geworden! En Corina nog heel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag! Wat fijn dat het beter gaat met je dochter! "Life is good" of niet dan! Groetjes Smoek

rianne zei

Hallo je boom is erg mooi geworden Corina. Het schommel meisje mag best een beetje trots op je zijn dat je de bloesem er zo snel aan hebt. Zelf is het meisje ook de moeite waard wat een schatje. Fijn dat het met Sabina weer de goede kant op gaat. En ook nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Sorry dat ik je zo laat feliciteer, maar het voordeel van wat later te feliciteren is dat je wat langer jarig bent. Groetjes Rianne.

Corina zei

Mooi geworden hoor! Wel een heel werk, die boom, maar erg erg mooi!

Oma Nijn's Country Huis zei

hai,Corina,,wat een liefje weer,,je boom is super,lijkt mij wel veel werk hoor,echt een voorjaars tafereel.fijn dat het beter gaat nmet je dochter,daar maken we ons toch altijd zorgen om he,
o ja,,beter te laat dan nooit,,,,,

hartelijk gefeliciteerd hoor.

oma nijn

brigitte zei

Fijn dat het goed gaat met je dochter.
Je boom is prachtig. Heel erg mooi gewerkt.
Groetjes Brigitte

Ida zei

Wauw, dus de bloesemfietstocht kan beginnen, de boom staat mooi in bloei, het lijkt me inderdaad een heel werk maar als ik het zo lees heb je dit niet als nadelig ervaren.
Fijn dat het met jullie dochter beter mag gaan!

Anneke zei

wat prachtig allemaal en de mooie foto,s geven het allemaal zo geweldig neer

softearthart zei

What a beautiful spring tree, hi from New Zealand Marie

Twa zei

In 1 woord: GEWELDIG!!!!! Wat een ontzettend mooie boom. En wat een werk zal dat weer geweest zijn. Maar het resultaat is super. En de lenteschommel erbij is natuurlijk helemaal mooi.
Groetjes Antoinette.

Miriam zei

Wat is je boom geweldig mooi geworden!
Maar wát een werk!
Het is een prachtig geheel, geniet ervan!
Groetjes, Miriam

Gerda Hartman zei

Hij is echt geweldig geworden. Zelf zie ik er eigenlijk een beetje tegenop om er aan te beginnen.

Anoniem zei

Dag Corina
Nog van harte gefelicitaart! wat maak je schitterende dingen.Ga in de toekomst zeker contact leggen
groetjes
Constance

~*~ saskia ~*~ zei

Wauw Corina, deze boom vind ik geloof je aller aller mooiste werkje! Geweldig! Hij is ontzettend mooi geworden.
Een fijne avond! x

paula zei

ik ben er gewoon stil van ,wat een pracht van een boom ,het meisje ook maar de boom,o...wat mooi
groetjes Paula

Diesel en Figo zei

Ik vind hem geweldig, gewoon prachtig.
Hoe gaat het in de hekseketel, is de rust weer een beetje wedergekeerd?
XX aan iedereen.

Barbara zei

Wat is je boom schitterend mooi geworden! Wat een werk, al die bloemetjes en blaadjes. Wat knap dat je het zo mooi en netjes afgemaakt hebt! Je lenteschommel staat er prachtig in en dat lieve schaapje ... Het is weer een heel mooi geheel, Corina! Lieve groetjes, Barbara

Gera zei

Fijn dat het beter gaat met Sabina!

wauw!!! Ik heb het patroonblad en het materiaal hier ook liggen. Het zien van deze foto's geeft extra zin om er aan te beginnen!
prachtig!

groetjes, Gera

angelina zei

wat een ontzettend mooie boom... die van mij is in bestelling...
liefs angelina

het lieveheersbeestje zei

oh corina, wat een narigheid heb je achter de rug met je dochter..pff...... Gelukkig gaat het weer de goede kant op, van harte beterschap toegewenst hoor!!
Ik vind deze boom echt heel super mooi geworden, zo mooi... Je kunt misschien (als je de moed nog kunt vinden, want het is wel heel veel werk...)ook nog een zomer-, herfst- en winterboom maken!
Ik hou dit voorbeeld in mijn hoofd hoor,ook leuk voor de kinderen op de seizoenentafel.
groetjes Mama Lieveheersbeestje

Bonjade zei

Wat is het prachtig geworden.....
Een heel werkje zo met al die bloesems, maar het resultaat is er zeker naar.
Je banner is ook zo'n plaatje......
Fijn weekend

Atelier Avalynn zei

Oh, jij maakt ook prachtige creaties! Heel mooi deze bloesemboom!

Fijn weekend.
Carolien

Crea by Essie zei

Wederom prachtig !!!!!!!!!!!!!

Vraag je van mijn dochter hoe lang je erover hebt gedaan

Groetjes

Esther