woensdag 28 april 2010

Koninginnedag krans!


 Vorig jaar heb ik de koningskinderen van atelier Pipilotta gemaakt, een erg leuk pakketje om te maken, i.p.v. een vlaggetje heb ik ze een rood/wit/blauw strikje gegeven op hun jasje. Toen ik ze gemaakt had zat ik te denken wat ik er nog meer bij zou kunnen maken, de kroon is erg leuk maar het kon nog leuker!


Ik ben aan de slag gegaan met oud Hollandse spelletjes en daar popjes bij gemaakt, de een loopt op blikken, de ander op stelten. Een popje met een diabolo, en een hoepel of een springtouw! Ik heb ze allemaal wassen schoentjes gegeven zo blijven ze ook wat beter op de krans staan.
Samen heb ik ze op een krans gezet en de koningskinderen op een bergje van mos.







Vorig jaar had ik de oranje geprikte bloemen op de krans zelf tussen de spelende kinderen gezet maar dit jaar heb ik het anders gedaan. De geprikte oranje bloemen liggen nu op het bergje bij de koningskinderen en tussen de spelende kinderen heb ik rood/wit/blauwe strikjes geplaatst.
Ik vond het weer erg leuk om ze tevoorschijn te halen en de krans weer vorm te geven, vorig jaar had ik alles van de krans gehaald en netjes in een doosje opgeborgen. Het neemt zo minder plaats in en het is natuurlijk leuk om de krans weer opnieuw te maken. Ik merk dat ik het dan toch weer net iets anders doe!
Ik zit me net te bedenken dat hij ook wel als hoed zou kunnen dienen ;-)! Ik zou toch wel erg opvallen 30 april ;-)!



Ik ben klaar voor Koninginnedag!
De kinderen gaan dit jaar niet met een kleedje spulletjes verkopen dus we kunnen zelf naar de vrijmarkt! Even heerlijk struinen langs alle kraampjes en kleedjes.
Ik vind het altijd erg leuk en de sfeer is zo gezellig. Al die kinderen die op een kleedje zitten en je met vragende oogjes aankijken, of die een instrument bespelen of zingen, zo lief!



Allemaal een hele fijne Koninginnedag vrijdag!
Groetjes,
Corina

21 opmerkingen:

Cosy and Cute zei

Wat leuk al die Hollandse spelletjes!!!!
Veel plezier vrijdag.
Groetjes,
Karin

Carla zei

Wat ontzettend gaaf!! Super! Wat heb je dat mooi gemaakt, mijn complimenten hoor!
Een hele fijne Koninginnedag toegewenst,
groetjes,
Carla

Laura zei

Wat mooi en gezellig ziet het er weer uit Corina. En ook je vorige viltwerken zijn om te smullen. Een genot om naar te kijken. Prettige koninginnedag alvast en veel plezier op de vrijmarkt. Groetjes van Laura

angela zei

Wat een scheetjes. Erg leuk geheel.
Groetjes Angela

Esther zei

Wat ontzettend leuk, ik kijk bij jou altijd mijn ogen uit zo mooi en creatief. Fijne Koninginnedag groetjes Esther. p.s hoe gaat het met Sabina??

Corina zei

Oh, dat ziet er gezellig uit! Leuk bedacht, die spelletjes, zo blijf je ook maar kijken naar de krans. Heel leuk zo!

Gera zei

Hoi Corina,
Superleuk!!!!! Ik ben blij dat ik de foto's zie. Ik wist dat ik van iemand vorig jaar (of het jaar ervoor)foto's had gezien van deze Koninginnedag-spelletjes-spelende-kinderen. Maar wist niet meer van wie. Hoe kan het ook anders dan dat jij dat was :-)).
Ik vond ze toen zo leuk dat ik ook aan de slag was gegaan (hoop dat je dat niet erg vindt?!!!. Ik vond en vind het een superidee!
Ik heb mijn popjes ook al staan.
Het een prachtig tafereel zo! Mooi dat mosbolletje met daarop het kroontje. En de bloemen op het mos! En leuk ook die kleine strikjes tussen de spelende kinderen!

groetjes, Gera

Gerda Hartman zei

Wat een prachtig tafereeltje zo. Echt Hollands!

Miriam zei

Wat een feestelijk plaatje, gezellig!
Oranje boven!!!!!

Carla zei

Ook nu heb je hem weer erg leuk opgemaakt Corina, prachtig en feestelijk. Veel plezier as. vrijdag. Groetjes Carla.

softearthart zei

Oh they are so lovely, playing, cheers Marie

Jannie zei

Wat een leuk idee, al die Oud-Hollandse spelletjes.
Jij ook een fijne Koninginnedag toegewenst,
Groetjes Jannie

Marijke van Ooijen zei

Corina...het is al een beetje Koninginnedag bij jou op je blog...wat leuk!
Je hebt er weer een apart geheel van gemaakt,die kroon en die popjes zo schattig..

Fijne Koninginnedag..
Marijkexx

brigitte zei

Wat mega leuk weer zeg.
Bij ons staat het kroontje onder de boom. Alleen valt hij niet zo goed op.
Je hebt er op deze manier een pracht werkstuk van gemaakt.
Fijne koninginnen dag.
Groetjes Brigitte

Esther zei

Wat een superleuk geheel, Corina. Geweldig al die spelletjes! Je kunt er ook nog eentje maken met oranje voetballertjes en dan zou ik hem zeker op mijn hoofd zetten vanaf volgende maand! Want je weet; hoe verder we komen met voetbal, hoe gekker het land, en dan ben je wel heel origineel met je krans op je hoofd!

Gezellige koninginnedag gewenst, wij zijn de fase van de kleedjes nog niet voorbij...

Liefs Esther

Corinne zei

Oh Corina, wat ziet dit er schattig uit zeg! Wat een priegelwerkje lijkt me dat! Maar het resultaat is echt super. Heel erg leuk en mooi gedaan.

Fijne dag en voor morgen een fijne Koninginnedag!
Groetjes,
Corinne

Atelier de Vier Jaargetijden zei

Wat heb je er weer iets moois van gemaakt, en een erg leuk idee van die hollandse spelletjes!
Fijne koninginnedag, groet Thea

Lia zei

Dit vind ik wel erg leuk en mooi. Wat een goed idee van je!

Groetjes,
Lia

Barbara zei

Je krans is echt heel erg leuk geworden! Wat enig dat je zelf die spelletjes erbij hebt bedacht, supercreatief! Lieve groetjes, Barbara

-::Maris::- zei

De krans blijft mooi!!

Fijne koninginnedag!

groetjes Maris

Ingrid. zei

Zie het nu pas ; geweldig gevonden !
Groet uit Assen.