vrijdag 9 april 2010

Lente schommel!



Dit schattige meisje op haar schommel is de Lenteschommel van Atelier Schatten van de natuur. Zo leuk met haar hoedje en haar groen gestippelde broekje en de druiventak als schommeltje!
Ik ben er zo weg van, eigenlijk van de hele serie, de lenteschommel, lentekar en natuurlijk de Bloesemboom.
De lenteschommel hangt nu nog in een kale boom maar er moeten nog heel veel blaadjes en bloempjes in gemaakt worden. Je kunt er al een paar zien aan de bovenkant van het schommeltje, zo moet de hele boom vol komen. Ik ben zo benieuwd, hoe de boom uiteindelijk gaat worden!

Ik ga flink tussendoor aan de knip en maak zo af en toe een aantal trosjes bloemen met blaadjes er aan vast!
Eigenlijk is de boom in alle seizoenen te maken, ik zie hem nu kaal en hij is al mooi maar wat dacht je van herfstbladeren en dan een aantal aan de voet van de boom met egeltjes eronder verstopt….oké ik draaf een beetje door, het is net lente ;-))
Maar er zijn heel wat mogelijkheden met deze boom, ik zag er een beetje tegen op maar het was erg leuk en ontspannend om te doen. De takken zijn omwikkeld met wol en daarna gevild met olijfzeep een heerlijk werkje om te doen.
Je kunt de blaadjes en bloesems van naaldvilt vilten. Dat is een lap bewerkte wol die je kunt natvilten i.p.v. eerst de merino wol uitleggen en dan vilten. Je slaat zo een stapje over en op deze manier kan iedereen het die het een keer wil proberen makkelijk doen. Aan de voet van de boom zie je gras en dat is ook natgevilt van een lap naaldvilt!


Sabina was erg blij met alle reacties die ik aan haar heb voorgelezen, ze moest er zelfs om lachen ;-))
De pijn is er nog maar ze kan er nu mee omgaan en het is uit te houden gelukkig!
We gaan de goede kant op!!!














Fijne dag!
Groetjes,
Corina

13 opmerkingen:

Lia zei

Wat is de lenteschommel leuk. Het zal een aardig werk zijn de boom te vullen met bloemen en blaadjes, maar stel me voor dat hij dan nog mooier zal zijn. Hier zal je vast lang plezier van hebben!

Groetjes,
Lia

angelina zei

ik vind de boom geweldig... ik heb hem toevallig net besteld... de schommel is super geworden!!!!
liefs angelina

Chantal zei

Oww Corina wat ben je al ver!!! En hij wordt mooi zeg!! Ik ben met de bolletjes aan het nat vilten en wilde eigenlijk vanmorgen de boom ook over af hebben maar heb de hele morgen visite gehad. Dus ja, dan weet je het wel hé.

Ech helemaal mooi zeker ook met de schommel er al in. Een plaatje.

Wat fijn dat het met Sabina langzaam aan iets beter gaat en de pijn redelijk onder controle is. Wat een verhaal toch hé, hopelijk gaat het elke dag een beetje beter.

Gerda Hartman zei

Lief geworden. Hier ligt het pakketje ook, samen met de boom. Was er ook gelijk weg van. En ik dacht zelf ook al dat Broekemans qua kleur er ook goed bijkan (net als jouw bloesemfee). Maar ik ben nu eerst bezig met het april popje van Mieke Stender.

Esther zei

Leuk en mooi. Ik vind het erg leuk dat je de blaadjes er nog niet aan gemaakt hebt.
Fijn dat het wat beter met Sabina gaat.
Fijn weekend groetjes Esther.

Atelier de Vier Jaargetijden zei

Goed om te lezen dat het met je dochter al iets beter gaat. De lenteschommel is mooi geworden, ben benieuwd als die helemaal af is.
Groet Thea

rianne zei

Gelukkig gaat het beter met je dochter, het was me wel een verhaal zeg. Heel veel beterschap gewenst voor haar.
En je boom ja wat moet ik daar van zeggen. In een woord super. Ik heb hem kant en klaar gezien geweldig mooi. Zulke liefe zachte kleurtjes. Het schommeltje is ook al zo leuk.
Groetjes Rianne.

brigitte zei

Wat een plaatje je boom.
En ik snap wat je zegt over de herfst met de vallende blaadjes. Ik zie dat dan ook altijd al een beetje voor me.
De schommel is ook erg leuk geworden.
Fijn dat het beter gaat met je dochter.
Het is moeilijk als je kind pijn heeft dAN zou je het het liefste van haar over nemen.
Wij zijn met onze boom op school bezig. Dat is een iets grooter boompje. En de blaadjes en de bloesem zitten er ook in. Jij heel veel succes met de blaadjes. Met de boom kun je in ieder geval het hele jaar iets.
Groetjes en een fijn weekend. Brigitte

Marijke van Ooijen zei

Corina...wat een werk om deze boom te maken..echt schitterens...!
En dat dat schomeltje, zo schattig!

Ik wil je ook nog heel veel sterkte en beterschap wensen met je dochter.

Liefs en zonnige groetjes,
Marijkexx

Corina zei

Mooi gaat dat worden, zeg! Leuk dat je het zo al even laat zien, nu de boom nog kaal is. Zal wel een heel klusje zijn om alle bloesempjes en blaadjes te maken, maar wel de moeite waard!

angela zei

Wat een scheetje!!! Erg mooi..
Groetjes Angela

Laura zei

Wat mooi weer allemaal Corina. De boom is toch groter dan ik dacht. Wel heel erg mooi. Misschien ga ik ook wel ...... hahaha.
doeg, prettig weekend verder, groetjes Laura

Barbara zei

Het is weer prachtig geworden! Is de boom ook van 'Schatten van de natuur'? Ik vind hem erg mooi, met die gewikkelde takken. Je popje is ook weer zo lief, met dat gestippelde broekje, enig! ♥ Barbara