donderdag 8 april 2010

Operatie!



De operatie van Sabina is achter de rug en we hebben allemaal vannacht in ieder geval weer geslapen…

Ze is dinsdag geopereerd aan haar enkel, een enkelband reconstructie met een donor pees. Achteraf was die pees echt nodig, haar eigen pees was niet meer te vinden in haar enkel. Ze kwam opgewekt de o.k. uit want ze had mee mogen kijken met de operatie op een tft scherm en dat vond ze erg interessant!

’s Avonds mocht ze weer mee naar huis en begon de pijn op te spelen, om 3 uur in de nacht hebben we het ziekenhuis gebeld omdat ze het niet meer hield van de pijn, we mochten komen en daar heeft ze een injectie gekregen zodat de pijn wat minder zou worden. Haar gips spalk is ook opengeknipt aan de voorkant om te kijken of het allemaal wel goed zat.
Ik hoef denk ik niet uit te leggen dat dat zeer pijnlijk was….
Al met al hebben ze ons goede medicatie mee gegeven die nu wel helpt en Sabina de pijn redelijk onder controle kan houden.

Dinsdag waren we naar huis gestuurd met een paracetamolletje en als ze het echt niet kon uithouden een diclofenac (op aandringen van onze kant), die werkte helaas niet genoeg bij haar.
Ze heeft nu medicijnen waarbij ze in hogere sferen beland en dat vind deze moeder een stuk beter dan een kind wat lijd onder de pijn. Ze is absoluut geen aansteller en nu hield ze het niet meer!!
Pfff wat een dagen….het arme kind…niets erger dan je kind pijn te zien lijden waarbij je haar niet kan helpen…

Woensdag belde de eerste hulp arts dat we nog even moesten langskomen bij de orthopedie en de gipskamer i.v.m. nieuw gips…..ik zag het drama al voor me....
Het gips eraf, dat is heel pijnlijk en dan weer in gipsen…maar dat was “gelukkig” een communicatie foutje……!!

’s Middags hebben we toch nog een beetje kunnen genieten van het stralende weer en heb ik onder af en toe kijkend naar een slapende pijnloze Sabina heerlijk in de tuin vertoefd….
Ze slaapt nu nog en ik hoop voor haar dat het vandaag een stuk beter zal gaan, erger kan tenslotte bijna niet!

Fijne dag!
Groetjes,
Corina

19 opmerkingen:

Cosy and Cute zei

Hallo Corina,
Tsja, je kind zien pijn lijden, volgens mij kan het bijna niet erger, toch?Ik wens haar heel veel beterschap en jou natuurlijk veel sterkte. Vertroetel haar maar lekker hoor!!!!
Groetjes,
Karin

-::Maris::- zei

Wat naar dat je ze zoveel pijn heeft gehad :S, hopelijk gaat het nu snel de goede kant op!

Wens je haar beterschap van deze kant?

Groetjes Maris

jeanet zei

Sodeju! Dat klinkt niet misselijk Corina!
Volgens mij heb jij nu een "soort" schone slaapster in huis! Dus zolang ze lekker slaapt kan het genezingsproces op volle toeren door gaan. Fijn dat er nu goede pijnstillers zijn. Want inderdaad je kind pijn zien lijden is erg verdrietig. Heel veel beterschap groetjes Sabina hou je haaks en jij ook Corina! Groetjes Smoek

YvonneK zei

Vreselijk om te zien dat je kind zo'n pijn heeft, je zou het zo over willen nemen toch? Ik hoop dat het vandaag beter is. Wens haar beterschap en jij hou je haaks. Groetjes Yvonne

Madammeke Ongeduld zei

hopelijk geneest alles snel zodat het weer allemaal goed komt wens je dochter een spoedig herstel toe

Esther zei

Wat stom dat ze haar met een paracetamol naar huis hebben gestuurd. gelukkig gaat het nu wat beter, doe haar de groetjes en sterkte de komende tijd, voor jou hou je haaks. rustige dag groetjes Esther.

Anoniem zei

Fijn dat het weer beter gaat, ik hoop dat de pijn nu minder blijft, sterkte ermee.
Marjanne

THEA zei

Ojee...wat een ellende!!

Dat is niet leuk voor je dochter!

En voor jou als moeder al helemaal niet. Tenslotte wil je immmers altijd alle verdriet en pijn bij je kinderen weg nemen!!

Ik wens jullie, en vooral Sabina heel veel sterkte toe.

Ik hoop dat het snel beter gaat!!

Lieve groetjes Thea

mama'ritha zei

Heel veel sterkte en moed! Wat een ellende is pijn-hebben. Verwen haar maar lekker als het wat beter gaat. Ik denk aan jullie.

Mascha zei

Niks is erger als iemand die je dierbaar is zoveel pijn heeft. Ik hoop dat het snel achter de rug is. Beterschap.
Groetjes Mascha

Marion zei

Ja dat snap je soms niet hé dat ze je dan wegsturen met een paracetamol.....ongelovelijk zeg.
Maar inderdaad om je kind zoveel pijn te zien hebben dat breekt je moederhart.
Hopelijk gaat het snel beter.
Veel beterschap hoor.

lieve groet Marion

Gera zei

oh bah! daar moet je toch niet aan denken!! Ik hoop dat het snel beter zal gaan! Wens haar van harte beterschap!!

liefs, Gera

Kom Achterom zei

Nou jullie hebben me wel een paar pittige dagen achter de rug zeg!!
Fijn dat je dochter op deze medicatie wel goed reageerd
Lekker laten slapen hoor! net doornroosje maar dan geen 100 jaar hoor!
gewoon stug volhouden hoor! straks loop je weer als een kiviet. (lopen die zo goed dan?) hhahaha. nou dat vlieg je toch weer zo goed als een kiviet. Ach maakt niet uit.
beterschap hoor en plaag je moeder maar lekker de komende tijd, dan ga je je ook niet vervelen.
Lieve groetjes
Yolanda

ida zei

Sterkte en beterschap!

Carla zei

Heel veel beterschap Sabina!
Groetjes Carla.

Antonia zei

Kan me voorstellen hoe machteloos je je voelt Corina. Heel veel sterkte gewenst voor jullie allemaal! Groetjes Anja

else zei

Heel veel sterkte!!
Groetjes Else

Miriam zei

Het is wat allemaal!
Hopelijk knapt ze snel op, beterschap voor haar!
Groet, Miriam

angelina zei

gatsie... wat een drama... het gaat natuurlijk nooit zoals je het graag wil... zonder al te veel pijn... succes er mee!!!
liefs angelina