dinsdag 25 mei 2010

Lavendel bewaarders!


Deze popjes zijn lavendelbewaarders en als je ze nog niet gemaakt hebt is het echt en aanrader!! De lavendelbolletjes zijn zo leuk en voor je het weet heb je er een verslaving bij…lavendelbolletjes maken!! Het is een patroonblad van atelier Septemberspring een van mijn favoriete ontwerpers!
Vorig jaar heb ik ze gemaakt, ik had toen nog geen lavendel in de tuin maar manlief zag de bui al hangen en had twee grote pollen lavendel voor me gehaald ;-))
De lavendel bloeit nog niet in de tuin maar de kuiflavendel wel, ik denk dat je ze daar ook wel van kan maken. Het hele huis ruikt naar de lavendel als je ermee bezig bent, zo lekker!! Op het patroonblad staat het jongetje en de lavendelbol natuurlijk ;-)) Ik heb er een meisje bij gemaakt zo kunnen ze samen zwieren op de lavendelbollen.
Gisteren kwam ik ze tegen in een doos, ik heb ze gelijk met een zuignap op het keukenraam bevestigd, het staat weer zo gezellig!



Het is jullie al opgevallen, het is wat stiller hier op de blog…mooi weer, verdiept in een werkelijk schitterend ontroerend boek. Misschien hebben jullie het ook wel gelezen het heet “Haar naam was Sarah”. Maar ik ben ook weer druk bezig met nieuwe patronen, dat vind ik zo leuk om te doen. Dan schiet het maken van viltpakketjes erbij in…niet dat ik niks in huis heb of zo….maar het komt er niet van en het werken aan eigen verzinsels is dan zo leuk ;-))!!

Allysa is op schoolreis, ze boft wel met het weer!!
Ik ga met een kopje thee in de tuin verder lezen in mijn boek!

Een fijne dag!
Groetjes,
Corina

22 opmerkingen:

Sanneke Panneke zei

Wat een geweldig leuke poppetjes maak je. En die elfjes bovenaan jouw blog.......schattig.
groetjes Monique

Madammeke Ongeduld zei

laat lavendel nu toevallig mijn lievelings plant zijn

Aputsiaq zei

They are adorable thos small lavenders!! Thanks for sharing ;O)

Mascha zei

Wat zijn ze leuk. Geniet nog maar van het mooie weer.
Groetjes Mascha

Anoniem zei

Hallo
Leuk hoor dat je kwam buurten
je bent echt een vilttalent
prachtige dingen zie ik staan
gefeliciteerd met die mooie dame op het weblog
Naomi mijn dochter vindt het ook top
groetjes
Constance Naomi en mijn zoontje Niels

Francien zei

Hartstikke mooi gemaakt Corina...en lavendel kun je echt heel veel inzetten...leuke zakjes of kussentjes maak ik er mee...je poppetjes zijn prachtig gemaakt zeg...wat een kunstwerkjes zo...geniet nog van het mooie weer...het is hier altijd zo weer over!
groetjes Francien.

Barbara zei

Ze zijn prachtig! Wat leuk dat je er zelf een meisje bij hebt verzonnen! Ik heb het boek van Sarah ook gelezen, om stil van te worden, he? Lieve groetjes, Barbara

else zei

Gezellige nieuwe vorm van je blog!!!!
Zonnig geel!
Groetjes Else

Corina zei

Leuk dat je er een meisje bij gemaakt hebt, het is een heel mooi stel zo. Hmmm... ik héb lavendel genoeg in de tuin...

Wat ziet je blog er trouwens mooi uit!

rianne zei

Je kunt bijna de lavendel ruiken. Wat leuk met een meisje erbij. Ik dacht he? bloeit de lavendel al, maar het is een foto van vorig jaar. De lavendelbol heb ik vorig jaar gemaakt dan moet ik dit jaar het popje maar maken het ziet er zo leuk uit. LIefs Rianne.

Riet zei

Ohhh wowwww Corina,wat schitterend weer,zo lief die kleine poppetjes,en dan die laveldel bol.
Ik heb er echt geen worden voor.
Zo schitterend is het.
Ik ga er toch is ook proberen,maar hoe en wat dat moet ik nog uitzoeken.

Liefs Riet.
Doet al die schitterende kindertjes allemaal de groetjes en een knuf....

Esther zei

Wat een prachtig stel en ik vind je blog erg leuk geworden groetjes ester.

softearthart zei

Oh I love lavender, I have a big hedge, these are so well made, you are clever. cheers Marie

brigitte zei

Super en ja een meisje hoort erbij toch.
Ben benieuwd waar je op zit te broeden haar. Vast weer iets moois.
Je blog is mooi gepimpt.
Groet Brigitte

angelina zei

ik vind ze zo leuk... heb ze nog niet gemaakt maar als ik ze ga maken dan wel zonder lavendel... vind het heerlijk ruiken maar krijg er zo'n hoofdpijn van... maar alleen al om hoe ze er uit zien wil je ze toch maken!!!

liefs angelina

Marijke van Ooijen zei

Hay Corina,

Meis wat schattig heb je dit weer gemaakt, de kleur is ook zo prachtig..
Ik wil je ook hartelijk bedanken voor het snelle opsturen van het lieveheersbeestjepatroon...ik ga er zeker ook eens iets moois van maken..

Liefs,
Marijke

my day zei

Hoi Corina,
aaah wat zijn ze schattig en wat zal het heerlijk naar lavendel ruiken bij je. Vorig jaar hier de lavendel eruit gehaald, vond hem veel te groot geworden en niet mooi meer. Maar er komen zeker nieuwe voor in de plaats, vind de geur ook heerlijk. Maar vandaag geen tuindag want het is hier koud en we krijgen regen denk ik (heb de lampen aan want het word ineens zo donker), wel gezellig.
Groetjes, Ingrid

~*~ saskia ~*~ zei

Hi Corina, wat heb je ze leuk gefotografeerd! Je side bar is super met die lieve popjes per maand...
Een fijne woensdag! xx

Jane zei

Wat mooi en ontzettend leuk. Ik ben al weer een tijdje niet meer aan het knutelen, maar als ik dit zo zie gaat het wel weer erg kriebelen.

Diesel en Figo zei

Marco zei: Poe he! Ik kijk mijn ogen uit!

jeaninebijker zei

Wat ontzettend schattig zeg! Ik heb op je blog, al meer wonderlijke viltcreatie´s gezien! Om jaloers op te worden!

Groetjes, Jeanine.

Gera zei

Hoi Corina,
Het is en blijft een prachtig stel!!

groetjes, Gera