zondag 16 mei 2010

Pia pioen!


Zijn jullie ook zo dol op pioenrozen?
Eigenlijk vind ik alle bloemen mooi maar rozen en speciaal pioenrozen hebben toch wel een streepje voor. De pioenrozen zijn wat later dit jaar, bij ons in de buurt zit een pioenkwekerij en je kan de rozen zo vers van het land kopen, meestal zo in de tweede week van mei. Gisteren even wezen kijken, je weet immers maar nooit maar helaas nog even geduld.
In onze tuin staan ook pioenrozen daar zitten de knoppen al in.


De Pioen die ik gemaakt heb is Pia Pioen, een pakketjes van Atelier Schatten van de natuur, ik vind dit zo’n mooi pakket om te zien maar ook om te maken.
Er zit hele mooie zijde in het pakket, ik had nog een stukje over en dat vond ik zonde om niet te gebruiken. Daarvan heb ik een roosje op de hoed en jasje gemaakt en om het nekje en de schoentjes een randje. De pioenroos is ook zo leuk, een heel mooi roze bolletje van zijde, een prachtig ontwerp!


Pia heb ik vorig jaar gemaakt één voor mezelf en één voor mijn moeder voor Moederdag, zij is ook zo dol op pioenrozen. Ik heb Pia iets kleiner gemaakt voor haar en op een dienblaadje gezet met een vaasje en een pioenroos erin.
Ze was er erg blij mee en Pia staat nog steeds te pronken ;-))

Fijne dag!
Groetjes,
Corina



12 opmerkingen:

Kom Achterom zei

OOh ik geniet even deze zondag van pia Pioen wat een schattige dametje en gister ja toen heb ik vrouwtje aarbei op een crackertje gedaan!
hihihii
Ik wens je een fijne zondag
Yolanda

Corina zei

Wat een mooie Pia Pioen! Ik had pioenen van m'n ouders gekregen, maar die leken niet veel te worden, ze hebben een hekel aan verplaatsen. Toen vond ik er ook nog op de uitverkooptafel van het tuincentrum. Ze zijn nu wel allemaal weer opgekomen, ook die van m'n ouders, maar voor bloemen zal ik wel moeten wachten tot volgend jaar.

Claudia zei

Wat een schatje, en weer zo mooi afgemaakt die met kleine roosjes. Pioenrozen hebben ook hier een streepje voor, jammer dat ze er maar zo kort zijn,gelukkig kan je er zo iets langer van genieten.
groetjes Claudia

Mascha zei

Heel lief deze Pia Pioen. Pioenrozen staan bij mij ook op nummer 1. Groetjes Mascha

Barbara zei

Ze is echt heel mooi geworden en staat er weer mooi bij, leuk met een echte pioen erbij! Lieve groetjes, Barbara

~*~ saskia ~*~ zei

Hi Corina, Pia is een schatje! Pioenen zijn veruit mijn favorieten rozen. Prachtig!! Een hele leuke zondag nog en een leuke nieuwe week, hoop dat het iets warmer gaat worden... xx

Natascha zei

Ik ben gek op pioenrozen, en deze van de schatten van de natuur is ook zo mooi. Die ga ik ontouden als ik zelf weer eens een keertje wat van vilt ga maken.
Groetjes Natascha

Esther zei

Wauw wat mooi, ik heb ook gek op pioenrozen, ik heb een paar planten in de tuin staan en inderdaad ze zijn erg laat dit jaar, groetjes Esther.

brigitte zei

Wat een plaartje. Geniet maar van de mooie bloem.
Groetjes Brigitte

my day zei

Hoi Corina,
ben ook dol op pioenen en vind Pia ook een plaatje. Zodra ik de pioenen in de winkel zie dan koop ik een bosje, zoooo mooi.
Fijne week,groetjes Ingrid.

Gerda Hartman zei

Wat een schatje weer. Ik vind het ook prachtige bloemen. Fijne dag!

Anoniem zei

Hoi Corina,

Wat maak jij prachtige viltcreaties! Ik vind het ook heerlijk om te doen! Ik vroeg me af, die Pia Pioen, heb jij 'haar' in een 'pakketje' aangeschaft? Dat wil ik het liefst bij een complex pakketje met verschillende materialen, zoals deze. Zo ja, wil je me laten weten waar je dit pakketje gekocht hebt? Ik kan alleen een patrookboek 'Bloemenkinderen' van Schatten vd Natuur vinden..

Groetjes Amanda
info@sona.nl