dinsdag 1 juni 2010

Aardbeien theehuis!



Dit leuke tafereeltje is een ontwerp van atelier Anemoontje.
Zo leuk om te maken, je bent even bezig met het maken van de pitjes van het theehuis maar het is een lekker werkje voor even tussendoor op de bank ;-))
Dit Aarbeien theehuis heb ik al een aantal jaren geleden gemaakt maar ze staan hier nog niet op de foto.
Ik had bij Atelier Sari gezien hoe groot het theehuis was en vond hem te groot voor op de sidetable, ik heb het theehuis toen verkleind naar 70%. Eigenlijk heb ik daarna alles verkleind anders waren de verhoudingen weg. De popjes zijn daardoor ook kleiner gemaakt maar hebben de goede maat voor bij het theehuis.
Van de week heb ik ze weer op een groot dienblad gezet en staan ze hier op de keukentafel. Allysa was blij dat ze er weer stonden, ze vindt ze nog steeds zo mooi!


Het theehuis is in de vorm van een theepot met de deurtjes en de raampjes, een tafeltje met vier aardbeienkrukjes.
De baby in de reiswieg, die ik wat extra heb versierd met een bandje en kraaltjes.



De peuter heb ik op een houten hobbelpaard gezet, die ik nog had liggen ;-)) Vader en moeder staan gezellig toe te kijken naar hun spelende peuter.


Oudste zoonlief heeft zijn rijbewijs gehaald in een keer, hij was zo zenuwachtig toen ik hem naar het CBR bracht maar hij heeft het gehaald de kanjer!!!
Er ligt toch een druk op je schouders als je zus haar rijbewijs in een keer heeft gehaald dan moet je als broer dat toch ook minstens zo goed doen ;-))


Fijne dag!
Groetjes,
Corina

25 opmerkingen:

Esther zei

WAUW super Corina, wat een werk,ik sta altijd versteld van jou werkjes echt schitterend, gefeliciteerd met je zoon, nu de auto met z'n allen delen. fijne dag groetjes Esther.

Anoniem zei

Gefeliciteerd met je zoon, heel knap hoor.
Het aardbeihuis is ook zo mooi, ik heb hem zelf voor een atelier in het groot gemaakt, heerlijk in de tuin, want het is een groot werk.
Groetjes Marjanne

paula zei

hoi Corina
allereerst feliciteer je zoon met het behalen van zijn rijbewijs .
Wat is het weer mooi je theepot .Mijn kleindochter wil deze ook zo graag hebben maar ik ben bang dat hij te snel stuk is want ze wil ermee spelen (ze is 4)
Maar als ik hem zo zie bij jou ,hij is gewoon schitterend .groetjes Paula

Barbara zei

O, wat een ontzettend mooi tafereeltje weer! Echt schitterend! Ik word er gewoon vrolijk van. En wat goed dat je zoon zijn rijbewijs in 1x heeft gehaald! Lieve groetjes, Barbara

Mascha zei

Oh, wat lief. je zou zo op bezoek gaan. En gefeliciteerd met je zoon. kei goed van hem.
Groetjes Mascha

Zwergenwelt zei

Liebe corina,
wie ist das wunderschön geworden!!Ganz traumhaft süß, die beiden Erdberkinder sind ja zauberhaft!!!
Deine Arbeiten sind so toll!!!
Liebe Grüße, cornelia

Marutska zei

Prachtig!! Leuk zo'n aardbeienmuts!

Groetjes
Maria

tineke zei

hoi, via via kom ik her terecht. wat een geweldige creaties maak jij zeg! superknap!
ik heb het vilt nog maar net ontdekt en wist iet dat dit allemaal kon...

groetjes,

Riet zei

Ohhh wowww Corina,Wat schitteren is dit,die theepot,echt wowww.
Die kleine mensjes ohh meis echt weer om van tekwijlen.
Die leuke details erbij,je bent en blijf een kanjer hier in.
Gefeliciteerd met je zoon ze rijbewijs,en dat in 1 keer,super hoor.

Liefs Riet.

Gerda Hartman zei

Schattig weer. Hier ligt alles om het te maken, maar ja tijd ;-). Gefeliciteerd met je oudste zoon zijn rijbewijs. Hier ligt over twee weken diezelfde druk op tweede zoon, die net als eerste zoon het in een keer hoopt te halen.

Carla zei

Wat leuk Corina, dit aardbeienhuis. Grappig dat je hem iets kleiner hebt gemaakt. Waren de popjes nog wel te doen zo?? Gefeliciteerd met je zoon met het behalen van zijn rijbewijs, grote klasse!!
Groetjes Carla.

jeanine zei

wat onzettend mooi, Als ik dit zo zie, dan hou ik de smaak van het vilt ook nog zeker vast. Onwijs schattig!..

de auto moet nu dus gedeeld worden.. Ik zou een ´´auto agenda´´ aanschaffen, mijn ´´kleine´´ broertje en ik hebben ook dat probleem sinds hij zijn rijbewijs heeft. ;)

Groetjes! Jeanine.

softearthart zei

OH how delightful, cheers Marie

-::Maris::- zei

Wat knap van je zoon!!

Ik vind deze maat mooier dan het hele grote aardbeienhuis!

Groetjes Maris

brigitte zei

Fijn dat je zoon in 1 keer geslaagd is.
Het huis is erg mooi.
Bij ons heeft hij 2 jaar in de zomer onder de boom gestaan. Ook de kinderen vonden hem prachtig.
Helaass was hij geleend en niet van ons zelf.
Groetjes Brigitte

Corinne zei

Oh geweldig. Wat superschattig weer zeg.
Gefeliciteerd met je zoon!

Fijne dag en de groetjes.
Corinne

ARIABIJOUX /sanagrillia zei

wonderful !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
E' una meraviglia !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! sei troppo brava!

Miriam zei

Mooi tafereeltje en ook mooie foto's. Zal veel werk geweest zijn; al die pitjes!
Maar erg de moeite waard en kun je er elke keer van genieten!

Marga zei

Hallo Corina,
wat een prachtig aardbeiensetje.
En proficiat voor je zoon. Mijn jongste dochter begint maandag met haar rijlessen.
Fijn weekend.
Groetjes Marga.
Ik ga je volgen.

Maria zei

WOW ! Amazing ! Your blog is so wonderful ! I like all your dolls !

angela zei

hij is zoooo leuk!!! Ik wil hem ook nog steeds maken. Heb het patroon nog steeds liggen. Die van jou is ook erg netjes. Super!!!
Liefs Angela

Anoniem zei

wat een prachig aardbeienhuis
knap hoor
groetjes
Constance

Fluitenkruid zei

Hoi Corina, wat maak jij een prachtige dingen, ik ben helemaal verliefd op dit aardbei tafereeltje.
groetjes Jannet

Anoniem zei

Hi Corina, I need some details on this to make for my kids.Can you help me and email me at moss.2010@hotmail.com
Thanks

Žavinta zei

Oh my... Your little creations are so beautiful. Good luck to you. Greetings from Lithuania.
Zavinta