zondag 6 juni 2010

Gerda gerbera!



Dit bloemenmeisje is Gerda Gerbera en een ontwerp van atelier Schatten van de natuur. Ik heb Gerda als pakketje gemaakt maar nu is ze verkrijgbaar in een patroonboekje met nog meer bloemenkinderen, zulke leuke patroontjes allemaal!


Het leuke aan dit pakketje vind ik dat de hoed en het hart van de bloem gemaakt zijn van geprikt vilt.
Dat had ik nog nooit gedaan maar vond het erg leuk om te doen! Zo leer je nog eens wat andere technieken.
Gerda heeft kraaltjes om haar middel, haar rok is zo grappig omhoog geregen bij de zoom. Ze heeft van die stoere laarzen onder haar rok!
Voor de rest heb ik het patroon gevolgd en heb alleen kleine strikjes op de rok genaaid. Ze staat hier op de foto op een dienblad met echte gerbera’s


Hebben jullie ook zo genoten van het lekkere weer gisteren?
De pioenroos in de tuin ging er zelfs van bloeien ;-)!
Ze zijn zo mooi en groot dit jaar, echt genieten!
(de foto hieronder is van gisteravond)

























En deze foto is van vanmorgen, zijn ze niet prachtig!!!

Fijne dag!
Groetjes,
Corina

22 opmerkingen:

Gracia zei

Ze is heel mooi. En ik vind het steeds weer leuk om te zien dat de gezichtjes die je maakt zo echt 'jouw stijl' zijn. Daaraan kun je de maakster herkennen.

Atelier de Vier Jaargetijden zei

je hebt weer een mooi popje gemaakt en die echte gerbera's maken het plaatje helemaal af.

Mijn pioenroos stond vorig jaar voor het eerst in bloei, nu nog niet maar dat zal nog wel komen.
Groet Thea

Riet zei

Ohhh Corine,nu moet je op houden hoor,blijf bij jou kwijlen.
Wat is ze schitterend zo lief.
Prachtige kleur en details.
SO BEAUTIFUL.

Liefs Riet.

softearthart zei

Beautiful, cheers Marie

Barbara zei

Wat een mooie kleuren, ook de echte gerbera's en pioenen! Lieve groetjes, Barbara

angelina zei

ik vind haar ook zo leuk!!! ze ligt nog bij mij in de la te wachten tot ze gemaakt word....
je pioenen zijn ook mooi!!!

liefs angelina

Marijke van Ooijen zei

Ja Gerda is een plaatje...alles is schitterend, de kleurtjes en die gebera's zijn zo snoezig.
Ja die Gerda mag er we wezen!

Toedelsssssssssssss,
Marijke

brigitte zei

Wat een snoezig popje die Gerda.
Mooi gamaakt.
Je bloemen zijn prachtig.
Groetjes en fijne avond Brigitte

Carla zei

Wat een plaatje deze gerbera, ze is bijna echt!
Mooi gemaakt hoor Corina!
Groetjes Carla.

Corina zei

Wat een mooitje, leuk dat er geprikte onderdelen bij zijn, dat vind ik zo leuk om te doen! Mooie foto's van je pioenen.

Esther zei

Je Gerda gerbera is erg mooi, haar bader vind ik erg leuk. En wat zijn je pioenrozen mooi, bij mij zitten ze nog helemaal in de kop. groetjes Esther.

-::Maris::- zei

Gerda is prachtig maar stiekum vindt ik de pioenrozen nog mooier..is met dat thema al een poppetje ontworpen?

Groetjes Maris

Jannie zei

Ohh wat ziet Gerda er prachtig uit. De gerbera is mijn dochter haar favoriete bloem. Wanneer ze deze ziet zal ik ook wel aan de slag moeten. En ja, de pioenroos is één van mijn favorieten.
Groetjes Jannie

Liz zei

Very nice! Ik hou van de pof mouwen ^_^. Ik probeer deze mowen te maken voor mijn Deva Invoker. (Sorry for the horrible Dutch though I have lived in this country for 5 years I am still horrible at it :P!)

# Ingrid # zei

Wat weer een plaatje !
Fijne dag , groetjes van Ingrid.

Gerda Hartman zei

Wat een schattige Gerda, zei Gerda (lol). Heb het boekje gezien. Heel schattig weer allemaal. Ik heb het weekend een vriendin pioenrozen gegeven. Prachtig vind ik ze. Het regent hier nu pijpestelen.

Annette zei

Wat een prachtige creaties maak je en ontwerp je.
Ik zag je fotootje staan op me blog en moest ff kijken, nou ben blij dta ik je site ontdekt heb.
Ik heb vorig jaar een poging gewaagd in de vilt wereld, maar het is niet zo mooi geworden als dat ik gehoopt had, moet nog maar eens een poging proberen als ik weer een zakje tijd gevonden heb.....
Je ontworpen patronen zijn ook geweldig...super om te zien

Elly-My Everyday Things zei

Je pioenen zijn prachtig!!!! Ik hoop dat het bij jullie neit zo regent als bij ons, zou zonde zijn voor deze prachtige bloemen. Gelukkig heb je altijd nog je lieve gerbera meisje om van te genieten!

~*~ saskia ~*~ zei

Wat een kunstwerkjes weer, Corina. Je aardbeien theehuis is echt helemaal GE-WEL-DIG !!!

Een leuke avond nog. xx

Miriam zei

Ook weer prachtig gemaakt en wat een leuk foto ook met alle roze Gerbera's!
Knutselse verder! Groetjes, Miriam

Crea Annemieke zei

Dag Corina,

Wat een kleurige creatie heb je weer gemaakt.Heel gezellige blog hoor!
Groetjes van Annemieke

Gera zei

wat een prachtig tafereel heb je er weer van gemaakt! Gerda ziet er feestelijk uit. Mooie kleur gerbera('s)! En de pioen is fantastisch!
groetjes, gera