vrijdag 11 juni 2010

Vogelspin!


De mannen van ons gezin hadden vorige zomer besloten dat het houden van een vogelspin echt vet zou zijn…Allysa vond het eerst griezelig maar ze zag ook mogelijkheden voor het houden van een gave spreekbeurt ;-)! We hadden een terrarium helemaal ingericht volgens de normen van de Chileense vogelspin en gaven hem elke week sprinkhanen te eten.














Ondanks onze goede zorgen is ze dood gegaan, ontdaan waren we natuurlijk, we hadden haar toch goed verzorgd….Allysa vond dat de spin wel even had kunnen wachten tot na haar spreekbeurt ;-))! WE hadden dus een groot probleem volgens dochterlief, een spreekbeurt zonder vogelspin dat kan niet!


Gisteren was het dan zo ver Allysa haar spreekbeurt, bij atelier Sari hadden we Sebastiaan de spin meegenomen een klein pakketje van atelier Pop en plank. Het was de bedoeling dat we die zouden maken om het verschil van een huisspin en onze vogelspin te laten zien. Uiteindelijk heb ik er zo goed mogelijk een vogelspin van gemaakt. Het terrarium weer tevoorschijn gehaald (wie wat bewaard die heeft wat) en ingericht zoals een spin dat lekker vind, bosgrond op de bodem een plantje en wat boomschors om te verstoppen.


De “vogelspin” in het terrarium gezet onder een stuk boomschors. Allysa was tevreden, gister alles naar school gebracht en ze heeft een 'goed' gehaald. Super trots is ze en wij op haar, Allysa is dyslectisch, het kost haar heel veel moeite om een spreekbeurt uit haar hoofd te leren, ze heeft het toch weer super gedaan!!


Vandaag is manlief thuis, we zijn 24 jaar geleden getrouwd!
Zo meteen gaan we lekker ergens koffie drinken.

Fijne dag!
Groetjes Corina

22 opmerkingen:

Gerda Hartman zei

Ik heb liever die van vilt dan die echte hoor. Gewone spinnen ben ik absoluut niet bang voor, maar zo'n joekel. Wel zielig dat ie dood is gegaan. Van harte met je trouwdag. Maak er een fijne dag van. Wij hopen aan het eind van het jaar de 25 op de lat te schrijven en dan een echt feest te geven.

Sezoentje zei

Van harte gefeliciteerd met jullie huwelijksverjaardag!!!
Eerst heb ik getwijfeld of ik dit bericht wel zou openen, brrrrrrrr, klein of groot, ik vind het maar griezels!
Alleen die van vilt is best wel een schatje :)))
Fijne dag van Sonja

Madammeke Ongeduld zei

van harte maak er maar een fijne dag van en ja spinnen zie ik liever niet vind het griezel beesten

Corinne zei

Hoi Corina,

Allereerst van Harte gefeliciteerd!

En die spin.....brrrrrrrrr. Als er iets is waar ik bang van ben, dan zijn het wel spinnen. En zeker zo één! Die zou er bij mij echt niet in komen.
Maar de viltenspin ziet er wel leuk uit. En wat geweldig dat ze haar spreekbeurt zo goed heeft gedaan. Uit ervaring (mijn oudste zoon is ook dyslectisch) weet ik hoe moeilijk het is. Supergoed gedaan dus!

Alvast een heel fijn weekend.
Groetjes,
Corinne

Chantal zei

Nou nou nou, die spin had inderdaad wel even kunnen wachten.
Weet je, ik zie toch liever zo'n grote spin dan van die kleine spinnetje. Vreemd is dat eigenlijk he.
Wat goed dat Allysa haar spreekbeurt zo goed heeft gedaan. Dat is een hele klus voor haar geweest. Dikke duim voor Allysa!!

En voor manlief en jouw, gefeliciteerd!!! Volgend jaar een groot feest.

Geniet ervan vandaag,
Groetjes, Chantal

Judith zei

Gefeliciteerd met jullie trouwdag!
En die spin, brrr. Ik vind de vilten versie beter haha.
Knap dat de spreekbeurt van Allysa zo goed ging.
Fijne dag!

Groetjes Judith

mama'ritha zei

Gefeliciteerd!

gek hè, dat iedereen spinnen eng vind. leuk onderwerp en mooi foto's. Complimentje voor deze blog!

Mascha zei

Hartelijk gefeliciteerd met je trouwdag.
Ik heb het niet zo op spinnen maar die van vilt daar ben ik in ieder geval niet bang van.

Esther zei

Gefeliciteerd met jullie trouwdag, je vilten spin is schitterend. groetjes Esther.

paula zei

we hebben veel beesten gehad ,wandelende takken, konijnen, katten ,gerbils ,ratten ,honden maar een spin NEE gelukkig niet .
Zielig voor de mannen dat de spin dood is maar gelukkig heb jij voor een oplossing gezorgd voor je dochter en is het helemaal goed gekomen met haar spreekbeurt.
groetjes Paula

Jannie zei

Wat een prachtige spin heb je gemaakt voor de spreekbeurt van je dochter!
Gefeliciteerd met jullie trouwdag! Wij zijn vandaag ook 24 jaar getrouwd :)Op naar de 25!
groetjes, Jannie

Anoniem zei

Van harte gefeliciteerd met jullie 24e trouwdag, maak er een leuke dag van
Leuk die vilten spin, zo te lezen ben ik niet alleen die bang voor spinnen is,
een dikke pluim voor je dochter prima gedaan
heel fijn weekend
groetjes Rina

Bonjade zei

Van harte met je trouwdag....vind die laatste spin toch net iets vriendelijker....brrrr...
Fijne dag en fijn weekend

Barnyard Country Gifts zei

Gefeliciteerd met jullie trouwdag. En wat fijn dat Allysa haar spreekbeurt zo goed is gegaan. Weet er alles van want mijn oudste heeft ook dyslexie (in een zware vorm). Maar deze kanjers komen er wel. Wat een schatje is die vogelspin, die van vilt dan.
Lieve groet en een heel fijn weekend, Annemieke

Twa zei

Gefeliciteerd met je trouwdag!
Dat jullie een vogelspin hadden, dat hoor je niet zo vaak. Lijkt me griezelig hoor. Dan moet je het zelf toch ook wel leuk vinden denk, want hier komt ie er niet in hoor (wel jouw vilt uitvoering hoor). Zo kocht mijn oudste vorig jaar op de koninginnendag een paar wandelende takken. Ik vond ze ook wel grappig, tot nu... we hebben er nu wel een stuk of 40. En ik zit er dood mee an. We hebben ze op school al uitgedeeld maar hebben er nog veel. En het schoonmaken van de bakken moet natuurlijk door moeders gedaan worden. Ze zijn wel bijzonder, maar ik vind ze ook wel een beetje eng hoor. Groetjes Antoinette.

Gera zei

Allysa van harte gefeliciteerd met je GOED! Ik zou veeeeeeeeel liever de vilten spin meenemen. Ben bang voor echte!
Corina, van harte met jullie 24e huwelijksdag!

groetjes, Gera

Jannie zei

Hartelijk gefeliciteerd met je trouwdag en erg leuk om het spinnenverhaal te lezen. Gefeliciteerd met de behaalde "GOED"!!

brigitte zei

Van Harte met jullie trouwdag.
Vast een fijne dag van gemaakt.

Een prima oplossing zo met de vilten spin en veel minder eng.
Je dochter heeft het knap gedaan hoor.
Groetjes en een fijn weekend Brigitte

Barbara zei

Wat een enig verhaal! Je spin is echt gaaf geworden. De echte spin vind ik supereng! Nog gefeliciteerd met jullie trouwdag! Lieve groetjes, Barbara

Miriam zei

Gefeliciteerd met jullie trouwdag!
Leuk, het enthousiasme over de spin! Die van vilt vind ik prachtig, maar de echte alleen op mijn beeldscherm en niet in het echt....
Groetjes, Miriam

Atelier de Vier Jaargetijden zei

Gefeliciteerd met je trouwdag.
Ik moet er niet aan denken om een vogelspin in huis te hebben maar die jij gemaakt hebt, vind ik wel erg mooi !
Groet Thea

Ger zei

Hoi Corina,

Hartelijk welkom op mijn blog!

Ben de afgelopen dagen al vaker naar jou blog gegaan om te lezen en vooral te kijken naar je leuke zelfgemaakte creatie......oh sommige figuurtjes zijn net echt....wat kunstig om het die perfecte uitstraling te geven.

Alleen bezorgden het openen van de post mij de eerste minuten kippenvel;-)
Dit soort spinnen zijn niet mijn favorieten....

Ga nog eens verder kijken naar al het moois hier.

Fijne dag!
Groet,
Ger