donderdag 15 juli 2010

Geluid van de zee!


Dit drietal is een pakket van atelier Pop en plank, “Geluid van de zee”, er zit een prachtige mooie grote schelp in het pakket!


De kleren van de popjes zijn gevild maar op een andere manier dan ik gewend ben. Je gebruikt hiervoor een lapje naaldvilt en legt daar dunne plukje merino wol en zijdelont op. Het vilten gaat veel sneller dan alleen met merinowol. Het broekje van het kleine jongetje en de blouse van de vader en moeder is helemaal speciaal, daar moet je een lapje zijde op naaldvilt leggen en dit aan elkaar vilten. Het naaldvilt krimpt en daardoor gaat het lapje “bobbelen”, erg leuke techniek om te gebruiken! De moeder heeft een klein schelpje in haar haar en op haar sjaal extra gekregen! Het jongetje houd een schelp in zijn handjes vast.























Je kan ze op allerlei manieren neerzetten, ik had eerst het jongetje in de schelp gezet maar vond de schelp te mooi om niet te laten zien ;-)! Ze staan nu op de strandtafel met het jongetje bovenop de schelp, ik vond ze erg leuk om te maken! Als je nog nooit gevild hebt is dit een ideale manier om het eens te proberen!


Dit is even voorlopig mijn laatste berichtje tot na de vakantie. We gaan lekker een paar weken weg in eigen land ;-)! Ik ben al aan het inpakken en nog snel even hier een berichtje plaatsen. Allysa haar gips is er vanmorgen afgegaan, het is nog erg gevoelig, net stootte ze nog heel hard haar voet aan de stoelpoot, het zit de lieverd ook niet mee...Met mij gaat het langzaam aan beter, daar ben ik enorm blij om!! Manlief heeft al lekker vrij en neemt heel veel uit handen zodat ik het wat rustiger aan kan doen. Wat een verwennerij is dat toch ;-))!

Voor degene die thuisblijven of ook op vakantie gaan, een heel fijne vakantie toegewenst!

Groetjes,
Corina

23 opmerkingen:

moeder zei

Hallo corina wat een mooie strand tafel heel mooi gemaakt. en de popjes super staan ze er bij, mooie kleding en scelpen.en een hele fijne vakantie met z'n allen groetjes veel liefs je moeder.

Gerda Hartman zei

Wat een prachtig tafereeltje. Een hele fijne vakantie toegewenst. Warme en zonnige groet uit Oostenrijk.

duendes zei

Just adorable!!!
Hugs

vrouw Hommel zei

Wij genieten voorlopig gewoon van je strandtafreel. Jullie allemaal een hele fijne vakantie, en allemaal heelhuids weer terugkomen!
groet

Anoniem zei

Een hele fijne creatieve vakantie gewenst Corina,
je hebt het pop en plank pakket schitterend gemaakt.Gr.Constance

Esther zei

Ze zijn erg mooi, fijne vakantie en tot over een paar weekjes, Groetjes Esther.

Carla zei

Wat geweldig ziet dit drietal eruit. Misschien een optie dus om eens te proberen een lapje zelf te vilten, ik laat me er nog steeds van weerhouden tot nu toe ;-)))
Fijn dat jij en Allysa aan de betere hand zijn!! Hele fijne vakantie toegewenst met hopelijk veel mooi weer.
Groetjes Carla.

Twa zei

Wat een ontzettend leuk stelletje bij elkaar! Echt super schattig. Ik ben toevallig een vis en een zeester van vilt aan het maken, maar dat haalt het niet bij jou creatie's hoor.
Groetjes Antoinette.

-::Maris::- zei

Het is een prachtig drietal geworden!

Alvast een fijne vakantie!!

Groetjes Maris

Riet zei

Ohhh wowww Lieverd,het word steeds mooier.
SCHITTEREND stel,zo mooi gemaakt.
Ik ben heel erg onder de in druk hoe jij dat maak.
Een hele fijne vacantie,fijn dat het gips er af is bij je dochter.
En jij hou je rustig en heerlijk genieten.

Dikke knuffel Riet.x

Corina zei

Oh, wat een prachtig stel zo met z'n drietjes. En wat een schitterende schelp zit erbij, die maakt het hele tafereel extra bijzonder!

Fijne vakantie!

doos van pandora zei

Prachtig stel, de pakketten van Pop en Plank zijn altijd waanzinnig. Maar je heb het ontzettend mooi gevilt.

groetjes
Ellen

Aputsiaq zei

i'm smitten with these dolls...stunning!!!

softearthart zei

Beautiful, cheers Marie

~*~ saskia ~*~ zei

Wat een snoepjes Corina. Ik vraag me weleens af waar je al je prachtige popjes opbergt. Zo veel moois!
Alvast een gezellig Zomers weekend! xxx

Fluitenkruid zei

O, wat zijn ze mooi en wat zouden ze goed tussen mijn strandvondsten staan ;-P
Hele fijne vakantie! groetjes Jannet

Barbara zei

Schitterende kleuren, zeg! Wat leuk lijkt me dat om het helemaal zelf te vilten. Moet ik toch eigenlijk ook eens proberen. Misschien is dit pakketje wel een leuke start voor mij ... Lieve groetjes, Barbara

jeanet zei

Hoi Corina een super fijne vakantie toegewenst voor jullie allemaal! Ze zijn weer prachtig en het lijkt mij heel spannend om deze vilt techniek uit te proberen want ik zal mij er binnenkort ook "even" mee bezig houden ha,ha,ha.
Kalm aan en tot over een poosje! Groetjes Smoek

Jannie zei

Prachtig plaatje weer!.
En een fijne vakantie toegewenst!!
Groetjes Jannie

Fadas de Luz zei

Lindinhos. Adoro seu trabalho. São bonequinhos encantadores.

Antonia zei

Nou Corina, ik heb weer zitten genieten. Wat heb je dit mooi gemaakt. Bij deze wil ik je ook beterschap toewensen en een hele fijne zomervakantie voor jullie allemaal! Groetjes Anja

Corrie zei

Wat een prachtig tafereeltje in deze warme zomervakantie en leuk dat er voor jou weer nieuwe technieken te leren waren. Ik hoop dat jullie een heerlijke vakantie hebben.

ditjes-datjes zei

Hoi Corina,
Leuk dat je bij me langst bent geweest en bedankt voor je lieve reactie.
Heb ook gelijk even bij jouw rondgekeken maar het is zoveel moois dat ik snel nog eens langstkom.Ben je wel gelijk gaan volgen want wat maak je een mooie dingen.
Fijne vakantie,groetjes,Ingrid