maandag 12 juli 2010

Klaproos!


Klaprozen groeien bijna overal, ik vind het zo’n mooi gezicht als je met de auto rijd en de bermen zijn rood gekleurd van deze mooie bloemen, zelfs tussen de stoeptegels komen ze hier en daar op, een mooi vrolijk gezicht! In de tuin heb ik ze in geel en oranje staan maar helaas niet in het rood. Ik weet niet eens of je ze in het rood kan kopen. Waarschijnlijk wel in een zaadmix, misschien voor volgend jaar leuk voor op de volkstuin, alleen denk ik niet dat iedereen daar blij mee zou zijn i.v.m. uitzaaiingen naar andere tuinen….;-)!


Dit lieve klaproosmeisje is het popje van juli uit het boekje ‘een heel jaar rond’ van Mieke Stender. Weer een erg leuk popje om te maken en dit keer ruim op tijd af gekregen ;-)! Ik heb het patroon gevolgd met wat extra kraaltjes op het jasje en hoedje van het meisje. Ze heeft een zwart koppie met haar gekregen, dat vond ik leuker staan dan blonde haartjes, het hart van de bloem is ook donker en zo word het meer een geheel.


Vandaag is het wat koeler weer zo te voelen, wel even lekker om het huis aan kant te krijgen en de nodige huishoudelijke taken te doen.

Helaas hebben ‘we’ verloren gisteren, de krans heeft geen geluk gebracht maar we zijn tweede geworden en dat is toch ook heel bijzonder voor zo’n klein landje! Dit moet ik overigens hier niet al te hard roepen, de mannen in dit huis zijn zwaar gedesillusioneerd van het verlies van ‘hun’ oranje elftal……sorry, de dochters ook……;-)!

Fijne dag!
Groetjes,
Corina

21 opmerkingen:

Diesel en Figo zei

He wijfie, erg leuk weer. Ging het een beetje, niet te vaak in je vinger geprikt.
Ja jammer he van de wedstrijd, ik leef met je mannen mee, ik heb er hier ook last van hihihi, alleen ik heb er maar 1. Nou tot gauw. XX

Corina zei

Oh, mooi popje! Goede keus, die zwarte haartjes, dat past veel mooier.

Sinds we hier bezig zijn de tuin onze eigen vorm te geven, zijn er spontaan rode klaprozen opgekomen. Het schijnt dat ze het goed doen op pas verstoorde grond.

softearthart zei

Oh My, how clever you are. cheers Marie

Christel zei

Dag Corina,
Al Googlend op zoek naar klaprozen ben ik op je blog gestuit. Maak je deze creaties voor eigen plezier of verkoop je deze ook?
Ik ben namelijk op zoek naar 65 vilten klaprozen :-)

Mascha zei

Heel erg mooi!
Groetjes Mascha

Esther zei

klaprozen zijn inderdaad erg mooi net als jou klaproosje geweldig en je creaties erom heen zijn ook altijd zo mooi. fijne dag groetjes Esther.

Barbara zei

Wat zijn ze mooi geworden! Ik heb ze inderdaad ook alleen in geel en oranje in de tuin, misschien ook leuk om een keer te maken ... Lieve groetjes, Barbara

rianne zei

Wat een mooi lief klaproos madammeke. En zo mooi op de foto gezet. Als ik het zo zie moet ik die popjes ook maar eens gaan maken. Groetjes Rianne.

Riet zei

Ohhh lieve Corina,Meis wat is ze schitterend,met die klaproos in haar handen.
Zo mooi kleur rood vind ik.En dan met dat groen,schitterend .
Ik heb ook oranje en gele klaprozen.
Ik weet niet of je rode heb,anders gooi je maar een paar zakjes door je tuin,dan ziet het volgend jaar helemaal rood.

Liefs Riet.x
ps.hoe gaat het nu met je?

vrouw Hommel zei

Ik vind deze bijna de leukste uit het boekje, ik ben nl gek op klaprozen.
Dus ik kijk hier met heel veel plezier naar.
groet vrouw hommel

Anoniem zei

Hihi die mannen (én dochters) toch !!

Mooi de klaproos !!
Mogen van mij Overal uitzaaien.

Mooi holland stelletje hiervoor, we blijven blij met/voor holland, ja toch !!;-)

(((zwaaiii)))... MM

~*~ saskia ~*~ zei

Jouw lieve lieve klaproos staat prachtig tussen de vrouwenmantel!
Een leuke zomerweek, Corina. xx

brigitte zei

Erg leuk weer.
En mooi helder rood net als de rode klaproos.
Ik wil ze altijd plukken en in een vaasje zetten. Ik doe het alleen nooit omdat mij ooit verteld is dat ze dat niet overleven. Dan maar van genieten langs de weg.
Groetjes Brigitte

Miriam zei

Hoi!

Lieverdje ook van jou! Van mij is ze ook net af!
Groetjes, Miriam

Crea Annemieke zei

Wat een mooie creatie. Leuk dat felle rood. IK moet altijd kijken langs de kant van de weg naar die mooie klaprozen.
Fijne dag Annemieke

Marijke van Ooijen zei

Wat een lekker fris klaproosje!
Het rode kleurtje is erg mooi van dit klaproosje.

Doegiessssssssssss,
Marijke

het lieveheersbeestje zei

Mooi! Echt heel leuk, je hebt mij ook een beetje 'besmet' met het vilten-poppetjes-virus...ik wil er ook één maken. Gisteren heb ik met de jongsten een klein kampvuurtje geknutselt en daarbij leek mij een kaboutertje met een stokje met een marshmellow wel een leuk idee... Hmmm, ik ga de knutselkast eens induiken.
Of je overigens dat zaad kopen kunt weet ik niet hoor. Hier groeien ze wel in het wild, misschien bij jullie ook wel, dan kun je zelf het zaad verzamelen.
Geniet van de zomer en groetjes uit drenthe.

Carla zei

Wat een schatje is je klaproosje geworden!!
Ik ben behoorlijk onder de indruk van deze bloemen! Prachtige kleurcombi.
Groetjes Carla.

paula zei

wat is je klaproos weer mooi geworden .
groetjes Paula

duendes zei

very beautiful.i loved.hugs

Whimcees zei

Hello!

Red poppies are one of my favorite flowers! I love your little poppie girl!

You have a wonderful blog and I will enjoy looking through it!

Wishing you a great week!

Hugs,

Barbara Diane