maandag 5 juli 2010

Margrietje


Gisterochtend had ik me voor genomen om wat met vilt te gaan doen, het bleef kriebelen de afgelopen weken. Proberen kan tenslotte nooit kwaad en het is me gelukt, wel met zweet op mijn voorhoofd van de inspanning maar het lukte. Ik was zo blij als een klein kind die een zandtaartje heeft gemaakt in de zandbak!!
Het is een wat makkelijker popje om te maken maar toch…ik ben super trots!


Ik liep ook nog achter want dit lieve Margrietje is het popje van juni uit het boekje “Een heel jaar rond” van Mieke Stender. Het is al juli helaas maar ze is nu af, ik heb zo genoten, ze is erg leuk om te maken! Het was gisteren wat koeler en dat werkt toch wel wat prettiger moet ik zeggen. In het boekje staat dat ze een leuk strohoedje op haar hoofd moet maar die had ik niet in huis. Ik wilde het popje erg graag af maken en heb toen gekozen voor een knotje bovenop haar hoofd, het bloempje wat kleiner gemaakt en voor het knotje gezet. Ze heeft een rieten mandje in haar arm, toch nog een beetje riet ;-))


Eenmaal klaar wilde ik er toch iets bijzonders van maken, de popjes zijn op zich al heel leuk maar deze is speciaal. De krans waarin het Margrietjes staat is omwikkeld met lentegroene merinowol en geel organza lint. Nog een paar Margrietjes van vilt gemaakt en erop bevestigd! Ze hangt nu vrolijk aan de muur, al met al een geslaagd probeersel.
Dit smaakt naar meer, het popje voor juli roept me al, het is de Klaproos ;-)!

Het is hier vandaag een stuk koeler en bewolkt maar dat is eigenlijk wel even lekker ;-)

Fijne dag!
Groetjes,
Corina

16 opmerkingen:

Greta zei

Goedemorgen Corina,

Wat heb je het Margrietje mooi gemaakt en wat leuk zo in de krans met die kleine margrietjes erbij. Fijne dag.

groetjes Greta

Esther zei

Wat een lief Margrietje en knap dat het je ondanks alles gelukt is, lekker he dat het vandaag bewolkt is. Fijne dag.:-) groetjes Esther.

Mascha zei

Een echte dame met dat knotje. Ze ziet er erg lief uit.
Groetjes Mascha

Margarida Porto zei

Adorei a nova bonequinha assim como todo seu trabalho. São todas perfeitas.

Marga zei

Mooi gedaan.
Groetjes Marga

Corina zei

Heel leuk gedaan. Staat haar goed, dat knotje. Lekker hè, dat het nu minder warm is.

Atelier de Vier Jaargetijden zei

Erg leuk deze uitvoering van het margrietpopje van Mieke Stender. De rieten hoedjes zijn bijna niet meer aan te komen!
Groet Thea

Riet zei

Ohhh wowww Corina,Wat is ze schitterend,zo lief en mooi van kleur.
Prachtig in die krans.
begint nu maar is een webwinkel,ik ben je eerste klant.
Fijn voor je dat het toch lukte,ben heel benieuwd woensdag naar de uitslag.

veel sterkte hoor.
Liefs Riet.

Carla zei

Heel mooi geworden Corina, verrassend zo met haar knotje. Ook leuk zonder hoedje moet ik zeggen. Fijn dat het handwerken lukte! Ze blijven fantastisch, Mieke Stender haar ontwerpen. Liefs Carla.

Barbara zei

Zeker een geslaagd popje en erg leuk zo in de krans. Een mooi geheel! Lieve groetjes, Barbara

THEA zei

Wat een schatje Corina!!

Leuk dat knotje zo!

Wat is er een boel gebeurd in de tijd dat ik weg was!! Allysa en jij allebei in de lappenmand!!
Jeetje toch!!

Blij dat je toch weer iets hebt kunnen maken! Ik vind het popje aan de zeepslinger zoooo leuk!!

Sterkte ermee, liefs Thea

Tineke zei

Corina, wat een schattig Margrietmeisje maakte je! Ik vind dat écht knap, weet je dat? Ik ben nu al weer benieuwd naar het klaproosmeisje :-)
Fijne dag hoor! En groetjes voor jou.

duendes zei

hi, is very very beautiful.hugs

Marijke van Ooijen zei

Hay meis,

Je blijft me verbazen met je prachtige lieve creaties, de één nog mooier als de ander.
En dit snoezige Margrietje is toch ook weer een pronkstukje..

Liefs en goeds,
Marijke

Marutska zei

Wat maak je toch prachtige creaties!! Mooi hoor!

Nog bedankt voor je felicitaties en je reactie op de give-away!
Maandag de 19e trek ik drie gelukkige winnaars!

Groetjes
Maria

Anoniem zei

prachtige krans
top
groetjes
Constance