maandag 16 augustus 2010

Knuffel Vaya!


Bij atelier Pipilotta is een heel leuk patroonblad te bestellen voor het goede doel, knuffel Vaya!
Ik heb haar gelijk besteld toen ik het hoorde, wat een schat van een knuffel, een mooi ontwerp en ook nog eens voor het goede doel. Ik was gelijk enthousiast op zoek gegaan naar stof en vilt voor als ik het patroon binnen zou krijgen. Je krijgt het patroon per mail, het lag al snel in mijn mailbox en ik kon gelijk aan de slag.


De naaimachine gepakt om het stoffen lijfje te maken, dat kan ook met de hand maar met de naaimachine gaat dat natuurlijk een stuk sneller ;-)!
Ze is zo leuk om te maken dat ik al kwebbelend met manlief meer opschoot dan ik had gedacht.


Vanmorgen heb ik eerst het huishouden aan kant gemaakt, de was natuurlijk aangezet en gestreken (voordat jullie denken dat ik niets anders meer doe ;-)) en Vaya toen afgemaakt. Haar jurkje moest nog versierd worden met een randje van festonsteekjes, een strikje en de kraaltjes op haar mutsje. Soms heb je dat, dan zit je er zo in dat je bijna niet meer wil stoppen…, ze is nu af maar ik ga er nog eentje maken in een lichtblauw ruitje met een roze jurkje!
Ze is echt een aanrader om te gaan maken, kijk op de site van atelier Pipilotta voor verdere informatie van dit mooie initiatief voor een goed doel!

Fijne dag!
Groetjes,
Corina

21 opmerkingen:

Chantal zei

Ze is prachtig Corina, en inderdaad soms heb je dat met een patroon.... Ik heb nu een patroonblad hahaha exact hetzelfde verhaal :-). Ik ben alleen met de organza aan het hannesen.... wat een vervelend 'stofje' is dat zeg.

Hoe maak jij eigenlijk het mondje?? Met een aquarelpotlood of iets anders?

Groetjes, Chantal

paula zei

ziet er prachtig uit ik moet echt eens op een workshop gezichtjes maken want dat lukt me gewoon niet.
groetjes Paula

Barbara zei

O, ze is superlief, ik ga snel eens kijken bij Suzan, bedankt voor de tip! Lieve groetjes, Barbara

Esther zei

Wat een schatje, ik ga zo effen op site kijken, fijne week groetjes Esther.

Carla zei

Wat een dotje zeg!! Ga direct even kijken bij Suzan op de site! Groetjes Carla.

viltariet zei

Sluit me helemaal bij de vorige schrijvers aan!
Ga zeker op de sitekijken en proberen ook zo'n lief poppetje te maken.
Groetjes en tot....Riet

angelina zei

ik zag haar al op het poppenhoekje... je hebt haar erg mooi gemaakt!

liefs angelina

Corina zei

Oh, wat een schatje zeg!

Mascha zei

Wat een liefje!
Groetjes Mascha

Ingrid. zei

Hoog knuffel gehalte ;-)
Een schatje . Had haar nog niet gezien en ben net even snel op Suzan haar site wezen kijken...
Groetjes van Ingrid.

brigitte zei

Wat een schatje en erg mooi gemaakt weer.
Prachtige kleuren combi.
Groetjes en suc6 met de andere Brigitte

Miriam zei

Jij bent snel met Vaya! Ik heb haar uiteraard ook besteld bij Suzan, maar nog niet gemaakt.
Mooie ontwerpen heb je weer! De pompoenensfeer is prachtig! Wat dat betreft ben ik ook dol op de herfst.
Grietjes, Miriam

THEA zei

Hoi Corina,

Het is idd een schatje!Misschien ook wel iets voor onze kleindochter??

Zal eens kijken, als ik het lopende projectje af heb!!

Fijne dinsdag, groetjes Thea

Marijke van Ooijen zei

Hay meis,

Wat een snoezig popje...
Door haar éénvoud toch zo speciaal!

Liefs,
Marijke

Grietje zei

Wat een lieverdje!


Groetjes,
Grietje

jeanet zei

Wat een goed idee hé! En het is zo´n snoepie geworden. Ben ook benieuwd hoe het andere popje eruit komt te zien. Groetjes Smoek

Elly-My Everyday Things zei

Wat een schatje!!! En helemaal leuk dat het voor het goede doel is! In het blauw zal ze ook superlief worden!

Riet zei

Ohhh wowwww Corina,wat een ze lief,zo schitterend gemaakt weer lieverd.
Zo lief dat gezichtje,mooi die kleertjes.
Ben er weer weg van.
Hoe is het met jou,hoop dat het weer een beetje gaat.
Ben je nog steeds duizelig.
Sterkte verder meis.

Liefs Riet.x

-::Maris::- zei

Wat een schatje, ben ook benieuwd naar je blauwe versie!

Groetjes Maris

vrouw Hommel zei

Bedankt voor de tip, wat een mooi initiatief, ze is schattig geworden.
groet

Whimcees zei

Hello!

The little doll is so cute! I was going to order the pattern but am not sure of how to do this.

Wishing you a good day today!

Hugs,

Barbara Diane