vrijdag 27 augustus 2010

Korenbloem!


Deze korenbloem is het popje van de maand augustus uit het boekje “een heel jaar rond” van Mieke Stenders. Weer een erg mooi popje om te maken, ik heb voor haar kleding een sprookjesvilt lapje gebruikt. Het lapje had ik nog liggen in de voorraad, dat was boffen, wie wat bewaard….. ;-) Ik vind korenbloemen erg mooi om te zien, bij ons zijn ze in de berm van de weg gezaaid samen met klaprozen, dat is een prachtig gezicht. Nog mooier staan ze in de korenvelden tussen de halmen in, die mooie kleur blauw tussen het gele van de halmen. 


Ik heb het patroon gevolgd alleen heb ik het jasje iets getailleerd en op de knoopjes kraaltjes genaaid. Ze staat op een dienblaadje met een waxinelampje, de klaproos (het popje van de maand juli) is weer opgeruimd bij de anders popjes van de maand.

In december als ik ze allemaal gemaakt heb maak ik een foto van alle popjes samen. Dat lijkt me een mooi gezicht, al die dametjes bij elkaar. Er komt wel steeds iets meer nazomer/herfst in huis te staan. Daar is het weer ook wel naar geweest….


Na al die regen van de afgelopen dagen schijnt nu hier heerlijk het zonnetje die heb ik wel gemist ;-)! Wie weet krijgen we nog een stralend weekend, je weet immers maar nooit!

Een fijn zonnig weekend allemaal!
Groetjes,
Corina

26 opmerkingen:

viltariet zei

Ha Corina! Weer een schattig poppetje. Bij mijn werk staan ook veel korenbloemen en klaprozen, maar wel altijd in juli, vreemd dat ze de korenbloem augusus hebben genoemd, ik zou eerder de Teunisbloem augustus noemen. Maaaar het maakt het poppetje er niet minder speciaal doot. Groetjes en tot... Riet

angelina zei

Wat heb je er weer wat moois van gemaakt!!! Mooi lapje heb je gebruikt hoor!!! Idd wie wat bewaart die heeft wat...

Liefs Angelina

Kom Achterom zei

Ze is weer schattig hoor!! en ja leuk allemaal bij elkaar ben benieuwd!!
hier is het nu droog maar voor hoelang??
we zien wel
Fijn weekend
Yolanda

Gerda Hartman zei

Wat is ze lief. Ik loop achter met de popjes. Nou ja, als ik er elk jaar een paar doe, kom ik er ook (lol). Fijn (knutsel)weekend.

Adriana zei

Wat een lieverdje zeg, heel mooie kleurtjes en zo schattig. Weer zó knap gemaakt!

groetjes Adriana

Stina zei

Ha Corina, wat een lief poppetje.
Wat doe jij eigenlijk met al die popetjes die je gemaakt hebt.
Verzamel je alles.
Doe je echt alles met de hand?

Goed weekend gr Stina

Zwergenwelt zei

Wunderschön, liebe Corina!!
das Buch "en Heel Jaar rund" ist toll, ich habe es auch und die Püppchen darin sind so süß!!
ganz liebe Grüße, cornelia

Madammeke Ongeduld zei

wat is ze mooi geworden je korenbloempje hier zijn ze echt zeldzaam

Barbara zei

Ze is echt mooi geworden, Corina! En de korenbloem zelf is ook zo schitterend! Lieve groetjes, Barbara

Riet zei

Ohhhh wowwww Corina,wat is ze schitterend meis,wat een prachtige kleur blauw,wat ben je toch goed.
Gelukkig voor je dat het de goede kant op gaat.
Met mij gaat het nog niet zo.
de gordelroos doet zo vreselijk zeer,me hele linkerkant van me schouder blad tot me boest brand weg,het doet zoveell pijn,me linkerborst is wel 2 keer zo groot als de andere.
Maar het kan maanden duren zeg de dokter.

Fijn weekend.
Liefs Riet.

Fluitenkruid zei

Wat een mooie heldere kleuren, ik vind de lieveheersbeestjes in je vorige post ook heel erg mooi. groetjes Jannet

Mascha zei

Dit is heel mooi zo met deze kleurencombinatie.
Groetjes Mascha

Atelier de Vier Jaargetijden zei

Ja, ook dit korenbloempje is weer erg mooi.
Ik ben erg benieuwd naar alle popjes op een rij,ik heb ze al wel allemaal eens gemaakt maar de popjes zijn niet allemaal meer in mijn bezit.
Groet Thea

Esther zei

Mooi lief popje, leuke kleuren combi. groetjes Esther.

Elly-My Everyday Things zei

Ai... dit doet me er aan denken dat dit popje ook nog ergens heel onaf ligt te liggen in een doos bij mij op zolder! Maar zij wilde toen niet zo lukken, als ik deze zie...perfect! Het is een prachtig popje geworden.
En de herfsttafel kan wel weer voor de dag gehaald wordn hoor, brrr... wat een weer!
Fijn weekend!

jeanine zei

Wat een mooie kleur blauw zeg! ontzettend schattig aangekleed met een kaarsje erbij helemaal leuk!..

Liefs Jeanine.

-::Maris::- zei

Wat een prachtige stralend korembloempje is ze geworden! Van de 12 is dit mijn favoriet!

Fijn weekend!

Groetjes Maris

Carla zei

Het is een beauty geworden Corina, ik vind de blauwe kleur die je hebt gebruikt heel erg mooi.
Liefs Carla.

Barnyard Country Gifts zei

Wat een schitterende kleur is je korenbloemcreatie geworden. Ben helemaal verliefd op de kleur blauw die je hebt gebruikt. Maar eigenlijk vind ik al je creaties schitterend.
Lieve groet, Annemieke

rianne zei

Je popjes van heel het jaar rond blijven leuk om naar te kijken. Zo ook deze is weer prachtig van kleur. Nog een paar en je bent het hele jaar rond. Wat ga je dan doen???? Het Lijkt mij ook zo leuk om die hele serie te maken.
Lieve groetjes Rianne.

madebyme zei

Hoi Corina,
Alles ziet er weer prachtig uit. Zelf ben ik me ook aan het orienteren op het creaties maken met vilt. Nou was mijn vraag alleen: waar koop jij goedkoop je meters vilt?

Groetjes Melanie
ma-de-by-me.blogspot.com

moeder zei

dochterlief het is weer prachtig!!het korenbloem
popje heel mooi gemaakt, het geheel is schitterend neer gezet. groetjes liefs je moeder.

Emma zei

Wat een mooi popje is het weer geworden. Mieke Stender maakte altijd hele leuke ontwerpjes. Jammer dat ze ermee is opgehouden.
De kleur sproojesvilt is ook erg mooi!

Groetjes Emma

vrouw Hommel zei

Prachtig gemaakt weer en wat een lief berichtje van je moeder.
groetjes

angela zei

ooohhh ze is weer super mooi. (doet mij herinneren dat ik ook weer bezig moet)

Whimcees zei

Hello!

Oh! She is so beautiful! I love the blue color! The fields must look wonderful with all of the colors together! If you have photos please post!

Wishing you a great evening!

Hugs,

Barbara Diane