donderdag 23 september 2010

Herfst!


Vandaag is het dan officieel Herfst, de vogels fluiten hier ijverig in de tuin en af en toe hoor je het 'gegak' van overvliegende ganzen. Het zonnetje piept af en toe door de wolken. Eigenlijk best lekker weer, zeker om binnen de deuren te verven ;-))!
Het ruikt ook zo lekker buiten, zeker als je in het bos een wandeling maakt, even lekker genieten van alles om je heen.
In huis is het vroeger donker en gaan de kaarsjes gezellig aan. De hersfttafel is dan ook een van mijn favorieten, vroeger toen de kinderen nog klein waren en ik nog niet wist wat je allemaal met vilt kan doen, knutselde we alles van karton en papier. Een grote boom met herfstblaadjes erop geplakt, mooie glazen potten met vondsten die we hadden gevonden in het bos. Nog steeds verzamelen we eikeltjes en kastanjes, die glimmen zo mooi, ik kan ze niet weerstaan en stop ze in mijn zak.


De hersfttafel is inmiddels rijkelijk voorzien van vilt tafereeltjes maar dit jaar ben ik wat aan de late kant door het geklus in huis.

Bij Ikea zag ik een glazen schaal staan, die heb ik meegenomen want ik zag het pompoenen tafereeltje er al in staan. Deze leukerds heb ik vorig jaar gemaakt, het zijn pakketjes van atelier Pop en Plank. Ik had nog een leuke lantaarn (gekregen van zoonlief en vriendin) daar heb ik een kaars in gedaan en met wat echte pompoenen is het plaatje compleet.


Vorig jaar had ik de pompoentjes in een etagaire gedaan maar de glazen schaal is ook erg leuk (al zeg ik het zelf ;-))


De halve maan heb ik weer opnieuw bekleed met mos en er lampjes ingedaan. De pompoen dametjes en het Herfts feetje staan erin, het staat erg gezellig vooral ’s avonds met de lampjes aan.




Fijn weekend allemaal!
Groetjes,
Corina

22 opmerkingen:

Atelier de Vier Jaargetijden zei

Staat goed die glazen schaal met popjes!
Groet Thea

Chantal zei

Mooi hoor!! De herfst is weer in huis. Gezellig 's avonds de kaarsjes weer aan. Gordijnen dicht. Ik vind het wel wat hebben.

Als ik bekijk dat Bent net nog zonder jas naar school ging.... helaas de laatste dag weer vandaag met het mooie weer.

Schiet het schilderwerk een beetje op?

Groetjes, Chantal

madebyme zei

Ziet er weer erg leuk uit!! Echt super!

Liefs Melanie
ma-de-by-me.blogspot.com

brigitte zei

Wauw wat een plaatje weer.
Mooi gemaakt hoor.
Groetjes en schilder ze.
Brigitte

Esther zei

SUPER Corina, het is altijd een feestje als je weer wat nieuws op je blog hebt staan, word er altijd vrolijk van. Groetjes Esther.

susie zei

Wauw Corina !!! In elk van je creaties vind ik je pompoen-dametjtes prachtig staan !
Hoe doe je het toch telkens weer !! Ongelofelijk knap !!

groetjes Susie

Riet zei

Ohhh wowwww Corina,wat ziet het er weer schitterend,gezellig,sfeervol uit.
Zo warme kleuren je viltpoppentjes,zo leuk met die pompoenen.
En dan s,avonds met die lichtjes aan,off wat is het een droom bij jou.
Wou dat ik een vlieg was,dan ging ik in een hoekje genieten.

Liefs Riet.

Miriam zei

Mooie herfstsfeer hoor!
Ja, de herfst is wat knutselen betreft, ook mijn favoriete seizoen! De pompoenpopjes zijn prachtig!
Groetjes, Miriam

Corina zei

Dat ziet er allemaal weer heel mooi en sfeervol uit. Dat vind ik ook zo leuk aan jouw creaties, je maakt ze alleen niet heel mooi, maar weet ze ook altijd goed neer te zetten en te combineren. Zo komen ze ook goed tot hun recht.

~*~ saskia ~*~ zei

Genieten weer, Corina, een fijne eerste-herfstdag-avond! xx

Barbara zei

Prachtig, al je herfsttafereeltjes! Je halve maan vind ik steeds zo geweldig! Als ik die ooit op de kop kan tikken ... Lieve groetjes, Barbara

Aritha Vermeulen zei

Dat ziet er echt herfstig uit!Gezellig.

THEA zei

Hoi Corina,

Bij jou is het al helemaal herfst! Wat een leuke dingen allemaal!

Het weer was de laatste dagen ook super, zo mag van mij de herfst nog heel lang duren!!

Ik ben gisteren nog even naar mijn jongste dochter gefietst,veel te mooi om binnen te blijven.En als ik thuis bleef zat ik toch op zolder in mijn ateljee!! Niet zo slim dus.

Fijn weekend, groetjes Thea

Alle mooie dingen zei

ik ben gek op jou vilten creaties
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

vrouw Hommel zei

Waar je wat ook zet en hoe je het ook decoreert , het is altijd prachtig om te zien en helemaal af als plaatje.
fijn weekend

Emma zei

Hoi Corina,

Wat leuk toch weer allemaal! Heel sfeervol!

Groetjes Emma

~*~ saskia ~*~ zei

Hi Corina, leuk dat je meedoet met mijn giveaway, ik heb de Corina-briefjes in de grote schaal gedaan, fingers crossed voor jou!
Een fijne avond. xx

jeanet zei

Hoi Corina, wat een heerlijke kleuren! Je eigen ontwerpen zijn zo mooi! En die kleine rakkers van Pop en Plank ook! Groetjes Smoek

Hilda zei

Oooooooooooooooooo hier zit één te kwijlen hoor. Wauw wat heb je er weer mooie taferelen van gemaakt, super super!!!

Heerlijk de herfsttijd, qua herfstspullen ....
Hier staan ze ook weer te pronken hoor.

Groetjes hilda

Suzan zei

Je hebt prachtige ontwerpen! Sierlijk en gedetailleerd. Complimenten en groetjes van Suzan.

Anoniem zei

Hoi Corina, mooie schaalmet inhoud heb je gemaakt, ik was erg verrast deze op je blog tegen te komen, alle hulde!!

Anoniem zei

Sory mijn naam hierboven vergeten te zetten. Groetjes Dorothee