zaterdag 9 oktober 2010

Geboorte krans!


Hoera, ik ben weer tante geworden, dit keer van een nichtje (maar dat hadden jullie vast al door vanwege de roze krans ;-)) Mijn twee heerlijke kleine neefjes hebben een zusje gekregen, ze heet Liora. Dit betekent “mijn licht”, een prachtige naam voor de mooiste liefste baby!
Een tijdje geleden heb ik deze geboortekrans gemaakt voor mijn broer en schoonzus. Ik had voor hun jongste zoon ook zo’n krans gemaakt maar dan in het blauw. Dit keer waren ze zwanger van een meisje en kon deze tante een nieuwe maken maar dan in het roze, echt enig om te doen!


Het is een krans met creaties van diverse ontwerpers, de ooievaar is van Atelier Tintangel, ik heb alleen een roze wiegje gemaakt en deze versierd met kantjes en bandjes!



De beschuitjes zijn van de geboorte slinger van Atelier Septemberspring (linker) en van Mieke Stender (rechter). Op de beschuitjes heb ik allemaal kraaltjes genaaid i.p.v. knoopjes steken, ik ben nu eenmaal dol op kraaltjes ;-)!


De kleine roze geruite knuffeldoekjes komen van het patroon “geboorte lijstje” van Atelier Sterre eveneens de kleertjes die ophangen bovenin de krans. Dit allemaal op de krans genaaid en aan de bovenkant rozen van organza lint gemaakt en die samen bevestigt met een "it's a girl" lint zodat de geboorte krans mooi kan worden opgehangen aan de deur!


Ik heb deze krans al een paar maanden geleden aan mijn schoonzusje gegeven zodat als het kleine meisje geboren zou worden ze de krans gelijk konden ophangen aan de voordeur.
In mijn enthousiasme heb ik de krans toen ik hem af had gelijk mooi ingepakt en naar hun toegebracht, alleen was ik toen vergeten foto’s te maken…….!
Deze foto’s heb ik van de week gemaakt toen hij aan hun voordeur hing!
Hoe is het toch mogelijk, normaal vergeet ik zoiets nooit….


Hier in huis is het klussen aardig klaar, de deuren moeten nog een keer worden geschuurd en afgelakt worden en het traphekje mag nog in de verf maar dat kan ook volgende week….. We zijn er even klaar mee ;-)! Het is allemaal erg mooi geworden en de kids zijn er enorm blij mee en daar hebben we het tenslotte voor gedaan!
Ik ga weer heerlijk aan de knutsel en kom snel weer bij jullie blog langs want daar heb ik de afgelopen weken niet veel tijd voor genomen…

Fijn weekend allemaal!
Groetjes,
Corina




18 opmerkingen:

rianne zei

Daar zat je al die tijd. Je krans is mooi geworden en wat zullen ze blij zijn geweest met deze mooie krans en natuurlijk met hun prachtige dochter.
Lieve groetjes Rianne.

Esther zei

Gefeliciteerd met jullie nichtje, wat een mooie naam, je krans is schitterend, nu maar genieten van z'n klein meisje, Groetjes Esther.

jaimie zei

Hallo Corina,

Oh die krans is mooi, en amai zo klein dat het is, maar oh zo schattig allemaal

Groetjes, Jaimie

Corina zei

Van harte gefeliciteerd, en wat een mooie krans!

viltariet zei

Een dikke proficiat en wat een werk aan die krans! Geweldig!
Groetjes en tot...Riet

Madammeke Ongeduld zei

prachtig je krans kan ook niet anders voor een prachtig nichtje

Gerda zei

Gefeliciteerd met je nichtje en wat een prachtige naam. Je krans is ook weer erg mooi en ik begrijp dat ze hem erg leuk vonden.

Groetjes gerda

susie zei

Oh Corina wat is dit mooi gedaan zo met al die kleine details op die krans !

En je lampionpopje is een schatje , zo properkes afgewerkt zoals al je creaties !

Nog plezier verder met het klussen.

groetjes , Susie

brigitte zei

Van Harte met je nichtje.
Je krans is weer super.
Ben benieuwd wat je gaat knutsellen.
Fijne dag Groetjes Brigitte

THEA zei

Gefeliciteerd, Tante Corina!!!

Je krans is leuk geworden, en ja ik vond het ook zulk leuk werkje om te maken.

Ik vind je muisje op de beschuit erg grappig!Maar ook het popje in ruit is geinig!

Wat een aparte naam...Liora....ik heb hem nog nooit gehoord! Ze is vast een lichtje voor haar Fam. en niet te vergeten, haar tante!

Fijne zondag, wij hebben al zon!

madebyme zei

Wat een schitterende krans! Heel erg mooi!

Liefs Melanie
ma-de-by-me.blogspot.com

Gerda Hartman zei

Gefeliciteerd met je nieuwe nichtje en wat een schattige krans.

Barbara zei

Gefeliciteerd met je nichtje, wat een prachtige naam, Liora, en wat een prachtige krans! Ik vind het echt een geweldig kraamcadeau en ik ga het zeker onthouden ... Lieve groetjes, Barbara

Whimcees zei

Hello!

I have an award for you on my blog if you would visit me there.

Wishing you a great day today!

Hugs,

Barbara Diane

Carla zei

Proficiat met je kleine nichtje Corina, je hebt een prachtige krans voor haar gemaakt!
Liefs Carla.

Ingrid zei

Hoi Corine,
gefeliciteerd met de geboorte van je nichtje, ik vind de krans echt zo mooi geworden. Zo leuk al die kleine lieve rose werkjes, het beschuitje met muisje vind ik ook zo schattig.
Lieve groetjes, Ingrid.

jeaninebijker zei

gefeliciteerd met je nichtje! De krans ik super mooi, echt leuk! Het is wel een goede tijd volgens mij, véél geboorte kransen, en geboorte´s.. Leuk!

Liefs, Jeanine.

natasja zei

hoi corine,
ik ben op zoek naar een zelfmaak geboorte krans / slinger . en nu heb ik dus een mooie hier bij jou gezien. heb jij daar patroontjes van hoe het moet van die oijervaar en beschuit enz zal wel mooi zijn en hoeveel matriaal ben je dan nodig. en wat ik mij ook afvroeg is hoe jij die letters zo mooi krijgt .
groetjes natasja