zaterdag 30 oktober 2010

Kastanje baby!


Het popje van de maand oktober heb ik nog net op tijd klaar, zo leuk om deze kastanje baby te maken. Ik heb er nog een baby bijgemaakt maar dan zonder de bolster, zodat je ook goed kunt zien hoe de kastanje er uit ziet.
Deze baby’s komen uit het boekje “een heel jaar rond” van Mieke Stender. Een kastanjebolster met daarin een kastanje baby met groen stekeltjes haar.























Punkhaar of geef het een naam… Toen mijn nu 19 jarige zoon kleiner was wilde hij een periode van die “spikes” in zijn haar die waren toen helemaal in, liefst aan het uiteinde van de "spikes" nog rode puntjes ;-)!
Daar moest ik weer aan denken toen ik deze stekels maakte. Volgens het patroon moet je de stekels maken met lijm maar ik heb haargel van zoonlief genomen en dat werkte perfect moet ik zeggen!



De kastanje baby’s staan op een dienblaadje met een bijpassende kaars en de inmiddels bruine bolsters die Allysa voor me heeft verzameld. Het staat wel erg schattig moet ik zeggen.

Nog twee popjes van de maand te gaan en ik heb ze allemaal gemaakt.
Ik maak een foto als ik ze allemaal gemaakt heb, dat zal een leuke kleurrijke foto worden!

Fijn weekend!
Groetjes,
Corina







29 opmerkingen:

DEKAKADO zei

Wat zijn ze weer mooi.
En je hebt ze ook zo mooi op de foto gezet.
Ik geniet altijd van jouw blog.
Groetjes, DEKA, Marleen.

Alle mooie dingen zei

Wat zien ze er mooi/lief/leuk uit!
ik vind ze super.....
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

Barbara zei

Het staat zeker heel schattig! Ik vind ze erg leuk met hun groene spikes! En ze staan ook mooi in de schaal met bolsters. Gelukkig worden deze bolsters nooit bruin ... Lieve groetjes, Barbara

vilterietje zei

Schattige kastanjes! En waar de gel van zoonlief nog goed voor is. Lieve groet en succes met de volgende 2 en tot...Riet

Kom Achterom zei

oooh wat zijn ze leuk!! prachtig gemaakt!
zo ondeugend!
fijn weekend
Yolanda

Margreet zei

Wat een geweldige spikes hebben ze gekregen hihi, ze vallen echt op. Leuk!
Gr. Margreet

Corina zei

Leuk! Sinds kort heb ik het boekje ook, dus hier moeten ze ook gaan verschijnen, van lieverlee. Leuk om te zien dat je er nog steeds mee bezig bent, en hoe leuk ze uitpakken.

brigitte zei

Handig een zoon met gel.
Mooie groene spikes.
Erg leuke popjes.
Fijne zondag Brigitte

vrouw Hommel zei

Wat zijn ze leuk geworden, deze heb ik nog nooit gemaakt uit het boekje maar als ik die van jou zie krijg ik er wel gelijk zin in, bedankt weer voor de inspiratie.
fijn weekend

WOLfje zei

Ze zijn geweldig leuk! Dat haar dat doet het hem echt.

rianne zei

Hé Corina wat een schattige kastanjebaby. Erg leuk zo met die groene plukken. Zelf heb ik ze ook al eens gemaakt, maar niet met gel. OOk eens proberen. Ben erg benieuwd naar allen popjes van Mieke Stender op een rij. Fijne zondag en lieve groetjes Rianne.

Esther zei

Wat een lieve ondeugende kastanje baby's, Super, groetjes Esther.

Carla zei

Heel erg leuk Corina, ook zonder bolster is het een mooi popje! Schattig om te zien, met beeldige kapsels ;-)) Liefs Carla.

Elly-My Everyday Things zei

Owww... wat leuk die spikes!!!!! Het is weer een heel lief stelletje geworden!
Zag nu net ook pas je helemaal geweldige kerstfamilie! Tja, ik was er even "uit", dus ik had het helemaal gemist, maar nogmaals: super!
Nog een fijne zondag!

vilterietje zei

Ha Corine, bedankt voor de tips, ik ga het morgen uitproberen. Zal de resultaten op mijn blog zetten.
Lieve groet en tot....Riet

Riet zei

Ohhhh wowww Corinde,Wat heb je ze weer schitterend gemaakt.
Wat een lief stelletje is het geworden.
Je krijg het toch weer elke keer voor elkaar,om zo iets moois neer te zetten.

Liefs Riet.

Riet zei

Sorry ik zie dat ik je naam verkeerd heb gedaan Corina.

Lia zei

Wat zien die popjes er schattig uit. Ze zijn weer erg leuk.

Groetjes,
Lia

Emma zei

Wat een dotjes. Vooral die stekeltjes zijn erg leuk! Waar gel toch niet allemaal goed voor is hé :)

Groetjes Emma

Mascha zei

Wat zijn ze grappig en lief om te zien.
Groetjes Mascha

Gerda Hartman zei

Wat een schattige "punk kastanje". Dat is het eerste wat in me opkomt (lol).

Severine zei

Wat een schatjes!!!!!! Die haren zijn fantastisch!!!!!!
Groetjes van Severine

Whimcees zei

Hello!

The little babies are wonderful! Absolutely the most adorable babies! Love them!

Wishing you a happy week!

Hugs,

Barbara Diane

jeaninebijker zei

Ze zijn prachtig! echt heel schattig. Het vormt een mooi geheel!

Nog 2 te gaan las ik, en dan is het jaar rond.. leuk!! ik ben benieuwd naar de ''groepsfoto''
Succes!
Jeanine.

duendes zei

ohhh just adorable .I loved the colors and everything about him.big hugs

susie zei

Wat een schatjes , de punkertjes( hihi) en wat weet je het toch weer prachtig te presenteren.
Iedere keer een genot om naar te kijken.

groetjes , Susie

Anna Martijne zei

Wat een mooie dingen maak jij, wauw!
De popjes uit de reeks van Mieke Stender herken ik meteen, ik heb er zelf ook een aantal gemaakt en wil zeker meer maken uit haar boekje.
Maar ja, als je meerdere creatieve hobby's hebt, moet je wel eens kiezen en dat is soms heel lastig...
Ik kom graag eens vaker kijken, ben maar meteen volger geworden.
Ook je ontwerpen vind ik prachtig!

jaimie zei

Hallo Corina,

wat zijn ze schattig!!!! En prachtig gemaakt natuurlijk ook :-)
En weer alles zo mooi op de foto gezet!!

Groetjes, Jaimie

marion zei

prachtige popjes en ook dat boekje staat nog op mijn verlanglijstje om te maken...