maandag 13 december 2010

Kerst kabouterman!


Deze leuke kerst kabouterman heb ik een tijdje geleden gemaakt, het is de clubpop van nov./dec. van “het poppenhoekje” een forum waar ik lid van ben.
Het was erg leuk om deze kabouterman van atelier Inspiree te maken, ook een uitdaging. Ik had nog niet eerder zo’n “kop”gemaakt met wangen en een kin. Wel een keer geprobeerd met een ander patroon maar dat lukte me niet goed genoeg en heb toen de wangen en kin maar weggelaten en de hoofdjes “gewoon” gemaakt.


De beschrijving is duidelijk, het was nog even een kunst om allebei de wangen even dik te maken maar ik ben tevreden over het resultaat.
Hij heeft een takkenbos op zijn schouder (staat wel stoer), die zat in het pakket samen met de besjes.
Zijn broek, trui en leuke muts met knoop aan de onderkant is gemaakt van velours. Zijn stoere stappers zijn van vilt.


Hier in huis staat de kerstboom inmiddels en hebben de kerselfjes hun plek in de boom gevonden. Zijn jullie ook al helemaal in kerstsferen?



Fijne dag!
Groetjes,
Corina

21 opmerkingen:

Lia zei

Wat een grappige kabouter met die wangetjes. Heb je weer mooi gemaakt.

Ik ben ook helemaal in de kerstsfeer. Moet alleen nog de laatste dingetjes een plekje geven.

Groetjes,
Lia

moeder zei

Dochterlief wat een leuke kerst kabouterman
en de elfjes hangen schitterend in de kerstboom

groetjes liefs je moeder.

Gerda Hartman zei

Ik vind hem super leuk geworden. Een echte kabouter.

Halina zei

Incredibly beautiful Elf's World.They are all marvellous.I love coming to Your Blog.It takes me to entirely different world.
Best Regards-HalinaDK-

Esther zei

Wat een lief kerst kaboutermanntje. Die neus en wangetjes geweldig, groetjes Esther.

vrouw Hommel zei

Kerst heeft hier in huis zaterdag zijn intrede gedaan.
Leuk die kabouterman, ik heb hem al bij meerdere voorbij zien komen en iedereen heeft het over de wangetjes. Ook leuk om deze in andere kleuren te maken.
groetjes

ditjes-datjes zei

Hij is heel mooi geworden je kaboutermannetje.
Krijgt hij ook nog een vrouwtje??
Die vind ik ook zo leuk.

Groetjes,Ingrid

Ingrid zei

Hoi Corine,
aaah wat een lieve kabouterman, ik vind hem zo goed gelukt met z'n kleine wangetjes. Ben ook weg van je kerstelfjes in de boom, zo leuk hoe ze daar saampjes genieten in je kerstboom. Hier begint nu ook alles in kerstsfeer te geraken en mijn kerstboom borduurtje is bijna af.
Fijne week,lieve groetjes Ingrid.

Yvonne zei

Oh! hij is echt geweldig!

Alle mooie dingen zei

nee ben nog niet helemaal klaar in kerstsfeer maar het begin is er
wat een schattig kaboutertje heb je weer gemaakt
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

Barbara zei

Wat een mooie kerstkabouter! Ja, ik ben ook al helemaal in kerstsfeer. Ook in de klas, daar starten we elke dag in het donker, met de lichtjes en de kaarsjes aan. Heerlijk, geniet van deze tijd! Lieve groetjes, Barbara

madebyme zei

Wat is hij grappig geworden, zo met die grote neus en wangen! Erg leuk!

Liefs Melanie
ma-de-by-me.blogspot.com

Corina zei

Ah, vandaar dat ik zoveel van die kabouters voorbij zie komen, doe ze de groeten op het Poppenhoekje! Je jouwe is ook erg mooi geworden, Corina!
En ja, hier is het huis ook al aardig in kerstsferen. Vandaag had ik eerst nog een ander feestje op m'n werk, maar nu komt er meer ruimte voor Kerst.

Carla zei

Oooh ook al zo'n schatje, wat is het toch een leuke kabouter! Mooie keuze als clubpop ;-)))
Groetjes Carla.

Riet zei

Wat een prachtig lief kabouter Corina,zo leuk aan gekleed,en die wangen echt geweldig.
Je kerstelfjes zijn ook om van te kwijlen,wat zullen ze genieten van de kerst bij jullie.

Liefs Riet.

brigitte zei

Mooie stoere kerst kabouter.
De elfjes zitte prachtig zo samne in de kerstboom.

Ik heb nog niets aan de kerst gedaan.
De boom staat al een week zonder versiering in de huiskamer. Geen tijd gehad. Vandaag nog een markt en dan morgen mijn huisje maar eens pimpen.
Groetjes en een fijne dag Brigitte

THEA zei

Hoi Corina,

Hij is anders wel goed gelukt zeg!!
Prachtig.

Ja, die eerste keer dat is toch een uitdaging,lijkt moeilijk zo'n gezicht!
Ik ga me vandaag aan het hoofdje van Vaya wagen. Voor mij is het de alleerste keer,nooit zoiets gemaakt.Ik ben benieuwd of het een beetje naar mijn zin gaat worden!!

Fijne week, groetjes Thea

Diny zei

Wat een leuk blog! Er valt zo veel te zien en allemaal even snoezig.

Groetjes Diny

Severine zei

Wat is die kerstkabouter mooi!!
Groetjes van Severine

Gera zei

Hoi Corine,
Prachtige kabouter!! Ga je het vrouwtje ook nog maken? Ze staan allebei op mijn verlanglijstje.
En de elfjes hebben een mooi plekje!!

Liefs, Gera

marion zei

prachtige kabouter met zeer zeker goed geslaagde wangen.....