donderdag 16 december 2010

Naar Bethlehem!


Jozef en Maria op weg naar Bethlehem, het mooie oude verhaal, jullie allemaal wel bekent. Dit tafereeltje is een patroonband van atelier Septemberspring, ik was er zo weg van toen het patroonblad uitkwam. Al langer wilde ik een kerststal gaan maken maar vond niet echt een patroon wat me helemaal aansprak, deze wel ;-)!



Ik heb ze al een tijdje geleden gemaakt maar vond het toen nog niet “kersterig” genoeg. Erg leuk om te maken, ik heb het patroonblad “op het veld” met de herders, de schaapjes en de engel ook gekocht. Die ga ik volgend jaar maken anders wordt het zo’n haastklus en dat is jammer.
Ik heb het patroonblad gevolgd, alleen wat andere haartjes toegevoegd, ik hou zo van krulletjes haar. (heb ik zelf niet, ik denk dat dat het is ;-)) In de mand van de ezel heb ik wat houtbundeltjes gelegd, en de ezel in "loop" stand gezet.


Volgend jaar wil ik er ook een kerststal bij gaan maken, het lijkt me zo leuk en zie het al voor me…wordt vervolgd……



Kusje heb ik weer tevoorschijn gehaald, tegenwoordig maak ik een selectie van de popjes die ik neer wil zetten. Zo langzamerhand zijn het er zoveel geworden (wat een luxe), je kunt niet alles neerzetten dan wordt het te vol. Maar deze snoesjes hangen weer gezellig aan de muur, ik ben er nog steeds zo weg van.
Het is een pakket van Schatten van de natuur. Echt een heel lieflijk pakketje.



Vanmiddag gaan we naar de diploma uitreiking van oudste dochter, door haar enkeloperatie was ze een aantal maanden verlaat maar nu is het dan zover, ze is verloskundige en heeft zelfs al een baan. Fantastisch en super trots zijn we op haar!

Fijne dag!
Groetjes,
Corina

15 opmerkingen:

Ida zei

Inderdaad een mooi ontwerp van Septemberspring, mooi gemaakt. En kusje ziet er ook weer heel schattig uit, leuk dat je het zo bewust uitkiest, anders wordt het ook zo'n rommelig geheel he?
Fijne middag bij de diplomauitreiking van jullie dochter, superleuk dat ze al een baan heeft, hoop voor haar dat er maar veel gezonde baby's geboren mogen worden onder haar begeleiding!

Fienke zei

Wat leuk! Inderdaad een mooi kerststalletje. Ik wil ook nog steeds een kerststal gaan maken voor de kerst, gaat denk ik niet meer lukken, misschien maak ik hem alvast voor volgend jaar! Het stelletje is ook super lief!
Groetjes Renate

moeder zei

Dochterlief Jozef en Maria heel mooi tafereel,
een leuke ezel ook. de poppetjes kusje erg schattig gemaakt.ze zien er heel leuk uit.

Groetjes liefs je moeder.

Halina zei

Everything's very nice...Maybe a little except for 'Maria',who was Jewish and could not have been BLOND,or GREY-rather Joseph's hair should be more grey,as he was much more older,than Maria:-)...but...we may accept,that it's such a vision of Yours:-)
Further two 'green' elves are very beautiful.
Best Regards-HalinaDK-

brigitte zei

Mooi gemaakt het tafereeltje.
Kusjes is super schatig.
Je dochter erg knap.
Fijne dag nog.
Brigitte

THEA zei

Zijn ze al op weg.....ik hoop dat er een plekje voor ze is in de herberg!!!
Zal wel niet!!
Gefeliciteerd voor dochterlief!

Knap hoor, ondanks dat het tegen zat!!
Gezellige avond!

Anja zei

Schitterend, ik ben iedere keer weer helemaal weg van die mooie popjes die je maakt :))

ditjes-datjes zei

Ben gelijk verliefd op kusje.Wat een schattig stelletje.
En eindelijk eens een echt mooi ontwerp van Jozef en Maria.
Ook met mooie details zoals de mand van de ezel.
Mooie foto's weer.
En natuurlijk gefeliciteerd met jullie dochter.Dat is met een lekker gevoel de feestdagen in.
Groetjes,Ingrid

jeaninebijker zei

Hoi Corina!

Wat een super schattig tafereel, op weg naar betlehem, echt aandoenlijk! En net even anders dan een kerst stal! Erg mooi geworden!

De kusjes zijn ook erg leuk! die zie ik ook nog wel bij mij aan de muur hangen! Ik zet hem op mijn ´´to do list´´ erg lief!

Gefeliciteerd met het behaalde diploma van jullie dochter!

Groetjes, Jeanine.

Marijke van Ooijen zei

Hay Corina,

Meis wat een schattige kusjes heb je gemaakt...de kleurtjes van deze kusjes doen me al een beetje aan het voorjaar denken!
Maar zover is het voorlopig niet...hier ligt alles onder een sneeuwtapijtje...wel fraai om te zien..

Ik wil je hele mooie en liefdevolle kerstdagen wensen en een goed en gezond 2011!

Ook moest ik van engelenkins doorgeven dat ze het hier geweldig naar haar zin heeft...ze heeft een mooi ereplaatsje gekregen.

Alle goeds en liefs,
Marijke

Barbara zei

Erg mooi allemaal! Je kusje vind ik ook erg lief. Gefeliciteerd met je dochter, knap van haar! Lieve groetjes, Barbara

Gera zei

Hoi Corina,
Mooi om 'Naar Bethlehem' te zien!! En 'Kusje'is zo lief!!!

Goodgoan, Gera

softearthart zei

Beautiful, cheers Marie

Carla zei

Prachtige uitvoering van een mooi ontwerp! Ik vind "Naar Bethelehem" echt een topper. Ook kusje is een schatje!! Proficiat met het behaalde resultaat van je dochter, super!! Fijn weekend, groetjes Carla.

Riet zei

Dit is ook SCHITTERENDDDDDDDDDDDDDD.

Liefs Riet.