woensdag 1 december 2010

Pompoentje!


Ja, ik weet het, een dag te laat….. Dit snoezige pompoentje is het popje van de maand november…!
Pompoenen vind ik meer iets voor de oktober maand met Halloween maar ik zou het popje van de maand elke maand gaan maken dus moet ik ook niet gaan zeuren ;-) Gisteravond toch maar aan de slag gegaan toen ik erachter kwam dat het morgen al 1 december is. Het is een maandpopje uit het boekje “een heel jaar rond” van Mieke Stender, jullie (neem ik aan) wel bekend!



Een klein pompoenpopje, geheel volgens patroon gemaakt alleen heb ik het steeltje bovenop haar muts met wol gewikkeld i.p.v. bekleed met groen vilt.
Ik had niet genoeg sprookjesvilt oranje meer voor het pompoen lijfje maar heb haar kraagje en muts wel van sprookjesvilt gemaakt.
Weer een erg leuk popje om te maken, volgend jaar ga ik er een paar extra bij maken.


Kunnen ze op de herfst tafel staan tussen de “echte”pompoenen. Ze staat nu weer binnen bij de oranje kaarsen die nog een paar dagen blijven staan.


Het volgende popje van de maand is een hangend hulstpopje, ook weer een erg leuk popje ;-)


Fijne dag!
Groetjes,
Corina

15 opmerkingen:

Marijke van Ooijen zei

Goedemorgen Corina,

Ja inderdaad de pompoentjes horen meer bij de herfst...
Maar ze staan zo superschattig in de sneeuw...eigenlijk kan het altijd toch?
Alles wat zo lief en vol passie gemaakt is mag altijd gezien worden!

Liefs en een fijne dag,
Marijke

Alle mooie dingen zei

het is altijd een feest om je creaties te mogen bewonderen.... dank je wel
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

Esther zei

Wat een schatje. ze kijk ook zo lief.
Ik vind de koppies die jij maakt altijd zo mooi. knap hoor. groetjes Esther.

Lia zei

Wat een schattig popje is het geworden!

Groetjes,
Lia

Margreet zei

Een ontzettend schatje, mooi op tijd voor volgend jaar zou ik zeggen.
Liefs Margreet

Gerda Hartman zei

Het is echt een schatje geworden. Heb hem vorig jaar ook gemaakt.

vilterietje zei

wat een ieniemienie lief schattig pompoentje! een kniesoor die op een dag let! lieve groet en tot.....riet

vrouw Hommel zei

Ik dacht al, corina gaat de december maand overslaan en gaat weer terugtellen in maanden.
groet

Miriam zei

Is een schatje geworden! Leuk om er meerdere te maken! Ik heb er ook 'maar' 1 gemaakt!
De haren heb je weer zo mooi gemaakt!
Groetjes, Miriam

~*~ saskia ~*~ zei

Wat een schatje, Corina. Ik heb haar zusje aan de bloemenvaas hagen ^_~
Een gezellige avond nog, lekker warm binnen xxx

Riet zei

Wat is ze weer prachtig en lief gemaakt Corina.
Mooie kleuren en details.
Echt geweldig weer,kijk uit naar de volgende van je.

Liefs knuf Riet.x

Barbara zei

Wat goed van je, dat je haar toch nog hebt gemaakt! Die van december is inderdaad ook heel lief! Lieve groetjes, Barbara

Corina zei

Wat een schatje! Intussen heb ik het boekje ook, maar nog niet er aan toe gekomen. Goed dat je meldt wat het volgende popje is, wie weet lukt het mij ook nog...

Moeder zei

Dochterlief wat is het een schatje geworden !!!
mooie kleuren prachtig gemaakt.een mooi geheel
met de kaarsen.
groetjes liefs je moeder.

Marja Buis zei

Dag Corina,
Ik vind het een schatje hoor, zo in de sneeuw. Ik ben trouwens Allysa's tekenjuf! Ze liet mij gister vol trots de site van haar moeder zien. Terecht! Misschien bestel ik wel eens een patroon bij je, ze zijn echt heel erg mooi.