vrijdag 3 december 2010

Surprise!


Allysa heeft voor het laatste jaar (tenminste dat neem ik aan) een surprise voor school gemaakt. Bij de oudste drie werden er geen surprises meer gemaakt op het voorgezet onderwijs (jammer). Deze is waarschijnlijk de laatste, Allysa heeft een van haar vriendinnen getrokken en is daar heel erg blij mee! In de begeleidende brief met wensen staat dat het meisje in kwestie dol is op kaas fondue. Op haar verjaardag partijtje mochten haar vriendinnen ook allemaal mee snoepen van de kaas fondue. Allysa vond het maar wat lekker ;-)!


Maar goed ik had het over de surprise, Allysa was er snel achter dat het “iets” moest worden met kaasfondue. De kaasfondue pan was snel gemaakt van papier-maché, de kaas is gemaakt van een stuk piepschuim geverfd in kaas kleur.
Maar wat nu, die pan is goed gelukt maar we misten nog wat, een afbeelding van Nikki maar hoe gingen we dat doen?? Van papier-maché is het een heel gedoe en word het waarschijnlijk niet wat Allysa in haar hoofd had. Ik stelde voor om anders een pop samen te maken die zo groot was dat ze op de rand van de pan kon zitten.


Allysa bedacht er een gedicht bij van haar vriendin die s‘nachts droomde van een hele grote pan kaasfondue, die ze helemaal alleen mocht opeten.
Oké, we zijn aan de slag gegaan en dit is het geworden, een pop met lange bruine haren (het meisje heeft in het echt lichter haar maar die kleur had ik niet op voorraad)


Ze heeft een spijkerrokje aan met een roezel randje met lila kraaltjes en een lila legging daaronder. Een trui met een paars hesje, een strikje en nep “uggs” en klaar is haar mini vriendin ;-)
De pop is ong. 30 cm groot met een hoofd van 16 cm, zo’n grote pop heb ik nog niet eerder gemaakt.


Allysa is er zeer tevreden over en dat was de bedoeling. Op de eerste foto waar ze op de steel van de fondue pan zit, zo is ze heel voorzichtig door Allysa ingepakt.
Nu maar hopen dat haar vriendin er blij mee is ;-)

(p.s. De cadeautjes zitten onder de "kaas" in de pan, zo blijft de pop heel ;-))


Een fantastisch Sint weekend allemaal!
Groetjes,
Corina

26 opmerkingen:

madebyme zei

Prachtig!

Liefs Melanie
ma-de-by-me.blogspot.com

vilterietje zei

schattig idee en zo leuk uitgevoerd! surprises! ik heb ze al jaren niet meer gemaakt, misschien dat ik DH nog een keertje "surpise". lieve groet en tot.....riet:)

susie zei

Wat is dit weer ongelofelijk knap gemaakt, Corina !
Prachtig !!!
Alsook je pompoentje :)

groetjes , Susie

vrouw Hommel zei

Zo'n suprise zou ik ook nog wel willen krijgen, wat een leuk idee
groet

kralenqueen zei

Wat een leuke suprise om te krijgen zeg ! een dubbel kadootje het kadootje onder de kaas en natuurlijk het popje ! Goed geslaagd zeg.
Fijne suprise avond. Groetjes Rianne

Atelier de Vier Jaargetijden zei

Wow, dat noem ik geen surprise meer maar een heel erg mooi cadeau!
Ik weet zeker dat ze er blij mee is.
Groets Thea

cosy and Cute zei

Wat een schatje is het geworden en wat een leuke surprise!!!! Ach, je vriendinnetje mag je natuurlijk extra verwennen, toch??
Tsja, en kaasfondue is zo heeeeeeerlijk! Ook heel gezellig voor een koude donkere avond. Mmmmmm, je brengt me op een idee!
Fijn weekend,
Karin

Carla zei

Wat een enige surprise, ik vind jullie pop helemaal te gek, leuk met die spijkerkleding.
Wie zou er nu niet blij zijn met zo'n surprise?? Heel fijn Sintweekend, groetjes Carla.

Marja Buis zei

Super! Ik weet zeker dat Nikki hem super vind, die kan dat moois wel waarderen!

Gerda Hartman zei

Geweldig. Ziet er schitterend uit. Lief koppie en zo leuk aangekleed.

Halina zei

Hi,corina:-)
SHE IS FANTASTIC!Moreover-You have a real HELPER with Christmas cooking! :-)

I'd like to inform You-that my blog has changed the address into:

http://trolles-verden.blogspot.com.
my dolls are going 'to see the world' and to see other people's homes,so I couldn't have 'tildas' in my title,in order not to fall into the collision with the copyright for T.Finnanger...and what's more: after all these are MY DOLLS,not 'tildas',so I'd prefer to have my and my lovely husband's name in the title of my blog and the butik.
warm Regards-HalinaDK-

Anoniem zei

Wat een ontzettend leuke surprise, ik ben weg van het popje, maak je van zo'n pop ook eens een patroon, vooral naar het hoofdje ben ik benieuwd.

Groetjes Marjanne

Viltalakim zei

wow wat een surprise, De pop op zich is inderdaad al een cadeau!! Mooi gedaan!

THEA zei

Hoi Corina,

Leuk gedaan..en zo'n grote pop!! Wauw....die spijkerrok is goed bedacht!!
Toch wel goed als je zo'n handige moeder hebt!!

Fijn Sinterklaas weekend, groetjes Thea

Barbara zei

Wat een geweldige surprise! En je pop is echt heel erg mooi geworden! Ze is er vast blij mee! Lieve groetjes, Barbara

Annette zei

Wat een leuk idee!!!
En een prachtige pop is dat zeg!!

Corina zei

Wow, met zo'n pop heb je toch helemaal geen cadeautjes meer nodig?! Prachtig hoor en zo groot, knap!

Anoniem zei

Wat een fantastische surprise ik ben heel benieuwd naar de reactie van het vriendinnetje.
Gr.Constance

ditjes-datjes zei

Super mooi gemaakt.Zo'n surprise wil iedereen wel.
Hoe vond ze het???
Fijn weekend,groetjes,Ingrid

Esther zei

Wat een leuke Surprise,vind haar geweldig en haar kleding ook.Leuk dat je Allysa geholpen hebt.Fijne Sint weekend Groetjes Esther.

Ida zei

Allysa, wil je ook niet een vriendinnetje van mij zijn? Dan verklap ik je mijn geboortedatum...

Prachtig mooi creatief cadeau!

Yvonne zei

wauw! Dat is nog eens een leuke surprise om te krijgen! En wat een leuk idee zeg!

Hilda zei

Nou je zal maar Nikki heten en getrokken worden door Allysa.
Wauwwwwwwwwwwwwww wat een gave creatie heeft die dame gekregen zeg, superssssssssss.
Wat, zo groot is ze geworden Corina, hoofd van 15 cm doorsnee, pfffffffffffffffffff.
Corina en Allysa, jullie jebben er iets heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel moois van gemaakt. Mijn complimenten.

En hoe was haar reactie???

Groetjes Hilda

Nikki zei

Ik vond de surprise super leuk!!!!!!!!!! Ook iedereen die bij ons was op 5 dec vond de surprise geweldig!!! Ik ben heel blij dat Allysa mij getrokken heeft dit jaar. Dit is echt een surprise om heel lang te bewaren......!!

Dank jullie wel Allysa en Corina!!!
groetjes en liefs Nikki

Riet zei

Ohhh wowww Corina,wat zal dat meisje blij geweest zijn zeg.
Om zo iets moois te krijgen.
Wat schitterend gemaakt,zo lief meisje,die kleertjes prachtig gemaakt.
en dan die pan,hoe kom je erop.
Echt geweldig,het is helemaal af.
Zou mij dochter dit krijgen,zetten ik het neer in me kamer.

Veel liefs Riet.x

Maaike zei

Wat een geweldig verhaal en een prachtige pop! Echt heeeeel mooi, het meisje moet er blij mee zijn geweest...
liefs van Maaike